Satt och monterade en barnstol som är vridbar och satt då på mittensätet med fötterna i golvet. När jag knackade lätt med foten hör jag ett ganska fult och billigt klonkljud från golvplattan. Det låter som en stor plåtbit som böjs ner och upp. Är det bara jag som upplevt detta? Kändes som att sätta ner fötterna på en flakbil
Ska försöka ladda upp video.
Senast redigerad av NEO, redigerad totalt 1 gånger.
Men vad mysko...
Måste kolla på våran om vi har samma ljud
Update, jäklar du vi har samma. LR AWD. Det där genererar helt klart extra jlud i kupén med plåttrums"skin"!
Kanske något som glömts från fabrik att montera nå dämpning etc?
2023-06-30 MYLR awd PärlVit
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.
Satt och monterade en barnstol som är vridbar och satt då på mittensätet med fötterna i golvet. När jag knackade lätt med foten hör jag ett ganska fult och billigt klonkljud från golvplattan. Det låter som en stor plåtbit som böjs ner och upp. Är det bara jag som upplevt detta? Kändes som att sätta ner fötterna på en flakbil
Ska försöka ladda upp video.
Jag har samma ljud på min LR RWD. Upptäckte det vid första dammsugningen av bilen. Vet ej varför det är så men det stör mig inte direkt.
Någon som pratat med Tesla om detta?
TM3 P svart/svart -24
TM3 P vit/vit -23, såld
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
Pratade nyss med Teslabjørn, han är medveten om ljudet också. Det är denna som gav han det mystiska klonkljudet när han superchargeade. Värme/kyla och så en lös metallplatta ...
Pratade nyss med Teslabjørn, han är medveten om ljudet också. Det är denna som gav han det mystiska klonkljudet när han superchargeade. Värme/kyla och så en lös metallplatta ...
Hmm, testade nyss i min LR AWD och bilen har samma glappklonk. Har hört det en gång vid körning också inser jag nu...
2019 Model 3 LR Dragkrok Svart FSD Acc. Boost (Såld)
2020 Polestar 2 Performance Launch edition (Såld)
2020 Renault Zoe Edition One R135 52 kWh (Såld)
2020 SEAT Mii Electric
2020 VW Grand California 600
2024 Model Y RWD ”Petit California”
Märker att jag ibland när det är kallt ute och jag kör över ojämnheter som tex ett farthinder hör detta klonkande som uppstår när man snabbladdar. Någon annan som upplever detta?
Märker att jag ibland när det är kallt ute och jag kör över ojämnheter som tex ett farthinder hör detta klonkande som uppstår när man snabbladdar. Någon annan som upplever detta?