Dags för mitt första inlägg här. Plinder, jag känner igen läget, var där för någon månad sedan. Leverans på tisdag kl 14

. Gjorde en omfattande scanning av alla typer av uttagsstoplar jag kunde hitta. Kravbilden var - rimligt pris (10kSEK är inte rimligt), röd 3f 16A CEE, helst kunna stänga med kabel i, tillgänglig att handla.
Slutade med faktiskt bara två alternativ:
GARO är absolut vanligast, finns att kolla på lite överallt. Variator har jag inte sett och krävs nog ett vinklat don för att kunna stänga. Valet föll på GARO. Snygg, tja, "skönhet är i betraktarens ögon". Praktisk med 60mm rör, går att sätta fast krokar/hållare för kabel/UMC med standard rörfästen.
GARO kan man handla här -
http://www.elnu.se/index.php. Inte den bästa hemsidan och inte den bästa responsen, men betalning via Paypal och prylarna levereras.
Kommer nog köpa en ytterligare UMC om vi tycker det är struligt. Verkar mer prisvärt än en dedicerad laddbox/stolpe. Mest prisvärda i den riktningen tror jag annars är ABL Sursum eMH1 som finns i olika varianter och från en del europeiska webshopar. Har även sett den "brandad" på någon svensk sida med ett ohemult pålägg. Känns som en del försöker sko sig på elbilsägare.