Trimmad P100D i Umeå?
Moderator: Redaktion
Trimmad P100D i Umeå?
Vad är detta?
Har sökt och inte funnit någon som lyckats trimma en P100D, förrän nu. Vad kan han ha gjort? (Har tyvärr ännu inte läst reportaget i tidningen)
http://www.bilsport.se/artikel/trimmad- ... eleration/
Har sökt och inte funnit någon som lyckats trimma en P100D, förrän nu. Vad kan han ha gjort? (Har tyvärr ännu inte läst reportaget i tidningen)
http://www.bilsport.se/artikel/trimmad- ... eleration/
Senast redigerad av Elof, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Trimmad P100D i Umeå?
Ähh... det är hitte-på gissar jag..
0-100 på 2 s???
0-100 på 2 s???
MXP Raven -19
MS 85 -14 (såld)
MS LR -23
MS 85 -14 (såld)
MS LR -23
Omöjligt. Att kapa så mycket på den redan låga tiden känns inte rimligt.fimpen skrev:Ähh... det är hitte-på gissar jag..
0-100 på 2 s???
- lator
- Teslaägare
I filmen så kör de 0 - 100 på cirka 3,75 sek så jag tror nog att de får "hitta på något" för att klara det på 2 sek blankt...fimpen skrev:Ähh... det är hitte-på gissar jag..
0-100 på 2 s???

Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

är det inte en p100d till salu i umeå? oj "råkade" var samma regnummer BWN555
ms 76132 "Eleamore"
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
2,5-2,6 ton?? Det är vad en x väger.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

Trimmad P100D i Umeå?
Jag träffade en kille från Umeå som håller på med dragracing som pratade om nån bilmek han kände däruppe som hade moddat en performance-Tesla som kördes på bana. Han sa att det var den värsta accelerationen han någonsin varit med om. Som jag förstod det var en del ”hårdvara” borttagen ur bilen.
Lär ju vara samma.
Edit; med hårdvara menar jag sånt som gör bilen tyngre/lättare, tex baksäten
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Lär ju vara samma.
S90D svartmetallic med helsvart premium interiör, nextgensäten, panoramatak, ultraljudsystem, autopilot, luftfjädring, köldpaket, bakåtvända extrasäten. Uthämtad 1 april 2016.
RobinG skrev:Jag träffade en kille från Umeå som håller på med dragracing som pratade om nån bilmek han kände däruppe som hade moddat en performance-Tesla som kördes på bana. Han sa att det var den värsta accelerationen han någonsin varit med om. Som jag förstod det var en del ”hårdvara” borttagen ur bilen.
Lär ju vara samma.
Samma som DragTimes har gjort med sin P100D antagligen.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Har nu läst reportaget. Han vill inte uppge vad hn gjort med bilen och inga tider är uppmätta. Sannolikt är tyvärr att han inte gjort något alls. En alldeles vanlig P100DL. Fake news!
Fanns det några bilder där man ser inredningen?Elof skrev:Har nu läst reportaget. Han vill inte uppge vad hn gjort med bilen och inga tider är uppmätta. Sannolikt är tyvärr att han inte gjort något alls. En alldeles vanlig P100DL. Fake news!
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Nä, inget som tyder på att en var lättad. Enligt reportaget var han med i street race-tävlingen "Umeås snabbaste gatbil" och förlorade i finalen pga överhettat batteri.
-
Är från Umeå och ryktena säger att bilen trimmats av en elbuss/hybricon mekaniker/tekniker. Kanske ändrat parametrar för hur mycket kraft motorerna får dra etc. Vem vet.
Tesla ska sedan hört av sig och sagt typ. Hejdå till din garanti då dom övervakar bilarnas data för kör data, garantier etc. Men det var något år sedan det ryktet florerade.
(Om Danielsson är ägaren till bilen så kan jag tillägga att han har råd samt har full rätt att förbruka sin garanti/trimma sin bil. Är den till salu så borde dock framtida ägare få veta om bilen har förbrukade garantier.)
Lätt att kontrollera om man ringer Tesla.
Tesla ska sedan hört av sig och sagt typ. Hejdå till din garanti då dom övervakar bilarnas data för kör data, garantier etc. Men det var något år sedan det ryktet florerade.
(Om Danielsson är ägaren till bilen så kan jag tillägga att han har råd samt har full rätt att förbruka sin garanti/trimma sin bil. Är den till salu så borde dock framtida ägare få veta om bilen har förbrukade garantier.)
Oerhört coolt om det stämmer. Mindre coolt att vara så hemlig.TobiasLindgren skrev:Är från Umeå och ryktena säger att bilen trimmats av en elbuss/hybricon mekaniker/tekniker. Kanske ändrat parametrar för hur mycket kraft motorerna får dra etc. Vem vet.