Lack skydd ?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
steely
Teslaägare

Lack skydd ?

Inlägg av steely »

Förutom Johan i Täby kyrkby som har ca 2 mån kö så fick jag reklam från "WellKept" i Solna. Deras ProCeramic erbjudande för 4150 kr håller i 24 mån, får även lånebil - är det någon som vet om de är proffsiga / bra skydd för en Teslabil ? (Röd M3LRAWD)
Användarvisningsbild
Delevi
Teslaägare

Re: Lack skydd ?

Inlägg av Delevi »

Jag tycker dom är väldigt bra och proffsiga. Har haft lackbehandling av min förra bil där, men vet inte hur jag ska göra med min nya MX.
Uppdatera gärna hur det blev om du väljer att köra där.
Model X Plaid - 23
Model Y P - 24
Model Y P - 23
Model Y P - 23
Model Y P - 22
Model Y P - 22
Model X P - 20
Model 3 P - 20
Model X LR+ - 21
Model X100D -19
Model S100D -19
Model X100D -18
Användarvisningsbild
faldo
Teslaägare

Inlägg av faldo »

Jag har kört Mr Cap i alla år och varit väldigt nöjd, behandlade min M3 förra veckan och fick både interiörbehandling och "hydrophobic" behandling av glasrutan på köpet.
Finns i Härgernäs eller på Östermalm.
Model 3 2019 LR AWD Premium AP Svart
Användarvisningsbild
Dj Mastergrind
Teslaägare

Inlägg av Dj Mastergrind »

Har använt mig att Wellkept några gånger, först PPS och sedan deras keramiska lackskydd. Vid ena återbesöket hade de slarvat lite med förbehandlingen och det fanns någon form av insektsrester kvar som satt under lackskyddet. Men Mats tog in bilen omgående och det rättades till. Det jag gillar med Wellkept är framför allt Mats och hans kundvård/servicemind, han har alltid tagit sig tid att svara noggrant på alla frågor. Sen att de har lånebilar är guld värt för mig. Har flera vänner som lämnat ett antal gånger till Wellkept och de är alltid lika nöjda.

Men nu med första Teslan har jag bokat tid hos Johan i Täby då jag vill pröva på Opticoat. Den ska dessutom hålla 5 år mot Wellkepts 2 år.
Model Y Performance, White Pearl
Model 3 LR/DM, Deep Blue, 19”, svart premiuminteriör, AP - SÅLD
Användarvisningsbild
Sofie
Teslaägare

Inlägg av Sofie »

Den håller i 5 år, våran är fortfarande jättefin i lacken. Johan är precis så bra som alla säger.
Användarvisningsbild
ovelundkvist
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av ovelundkvist »

Jag kan bara hålla med! Bokade just in Opticoat Pro-behandling hos Johan och första lediga tid var 11:e september!?! :D
Användarvisningsbild
Hebbe
Teslaägare

Inlägg av Hebbe »

Vad sägs om Ditec? Finns det några för och emot?
Användarvisningsbild
steely
Teslaägare

Inlägg av steely »

Tack för alla svar och era erfarenheter, verkar som jag har tagit rätt beslut ;-)

Ett tips för er som nya ägare av M3 och har problem med mobil appen och dess funktioner - jag fick ingen kontakt med bilen och mobil appen efter ca en vecka efter leverans. Prövade nytt lösenord, omstartade mobil/app osv men inget funkade...fick hålla på med plastkortet hela tiden för att öppna, stänga å köra. Ringde till slut teknisk support och tydligen hade någon på Tesla inte regat den som "delivered" vilket gjorde att bilen inte var tillgänglig i appen...så nu är allt frid å fröjd igen :)
Användarvisningsbild
FutureTesla
Teslaägare

Inlägg av FutureTesla »

Johan och Rosenbergs inpol har mycket bra rykte dock väldigt långa väntetider som redan nämnts, tror ca 3-4 mån väntetid i värsta fall. Funderade själv på att titta på andra alternativ som t.ex Ditec eller PPS. Jag har förstått att Opticoaten är mycket bra men skiljer det verkligen så mycket mellan Ditec/PPS och OptiCoat? Tänker på främst på glans/lyster och att den ska ha någorlunda bra hållbarhet...
Model S Plaid 2023
Skriv svar