Hyra en Tesla en månad över sommaren?

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

MariusF
Inlägg: 1
Blev medlem: 05 apr 2019 09:48

Hyra en Tesla en månad över sommaren?

Inlägg av MariusF »

Hej! Jag och några vänner har planer på att resa igenom Europa. Från Sverige, till Frankrike, till Italien, till Portugal och vidare hem. Vi har en vanlig BMW som vi kan ta, men vi skulle mycket mycket hellre köra genom Europa i en Tesla. Dels för att det är bättre för miljön, men också för att vi tycker att Teslan är en fantastisk bil. Vi undrar om det går att hyra en Tesla av Tesla själv? Och om det inte går så undrar vi om det finns någon här på teslaclubsweden som kan tänka sig att hyra ut sin Tesla?
Användarvisningsbild
Trean
Teslaägare
Inlägg: 286
Blev medlem: 19 jan 2019 22:24
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tony98579

Re: Hyra en Tesla en månad över sommaren?

Inlägg av Trean »

Du kan hyra en Tesla av bl a Sixt.
Användarvisningsbild
Teslalink
Teslaägare
Inlägg: 264
Blev medlem: 28 jun 2015 21:27

Re: Hyra en Tesla en månad över sommaren?

Inlägg av Teslalink »

Kolla med Perpetum: http://www.perpetum.se/
Model 3 LR AWD 19"
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Hyra en Tesla en månad över sommaren?

Inlägg av lator »

Teslalink skrev:
Kolla med Perpetum: http://www.perpetum.se/
Perpetum är nog det bästa alternativet. Mycket trevliga (Götlabörg vet dö...) och rimliga priser. Visserligen har de flyttat upp Model 3 till den vanliga Tesla-nivån (förut var den i Ionic-gruppen) men det beror ju såklart på att den kostar lika mycket som en Model S än så länge...
20595 kr för 30 dagar men sen tillkommer CDR (om man vill ha det) med 250 kr per dygn...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Hyra en Tesla en månad över sommaren?

Inlägg av lator »

Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
New Direction
Teslaägare
Inlägg: 11
Blev medlem: 26 apr 2019 16:14
Kontakt:

Re: Hyra en Tesla en månad över sommaren?

Inlägg av New Direction »

Hallå!
Vi har en model 3 som man kan hyra.
Du kan kolla här: http://www.newdirection.nu/?vehicle=tesla-model-3
Under sommaren så kan vi erbjuda gratis supercharging.

Bara att höra dig vid frågor.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5991
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Hyra en Tesla en månad över sommaren?

Inlägg av Remuz »

20k täcker inte ens månadskostnaden på min privatägda :cry:
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Hyra en Tesla en månad över sommaren?

Inlägg av e5m1r »

Ca 500km i nedförsbacke och medvind ?
Bild
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8709
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Hyra en Tesla en månad över sommaren?

Inlägg av Pontus »

New Direction skrev:
Hallå!
Vi har en model 3 som man kan hyra.
Du kan kolla här: http://www.newdirection.nu/?vehicle=tesla-model-3
Under sommaren så kan vi erbjuda gratis supercharging.

Bara att höra dig vid frågor.
Hej, jag är intresserad av att hyra en Tesla en lite längre tid, från nu till typ 6 veckor.
Är det något ni kan hjälpa till med?

Vänliga Hälsningar

Pontus Forsman
070-738 36 36
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
epatel
Inlägg: 13
Blev medlem: 08 jun 2018 10:32
Ort: Stockholm

Re: Hyra en Tesla en månad över sommaren?

Inlägg av epatel »

Model 3 Midnight Silver Metallic LR AWD EAP
Användarvisningsbild
Saab99turbo
Teslaägare
Inlägg: 122
Blev medlem: 18 maj 2019 15:51

Re: Hyra en Tesla en månad över sommaren?

Inlägg av Saab99turbo »

Remuz, hur är det möjligt? Jag håller på att kolla kalkylerna för att se om jag kan köpa en tesla och hoppas att klara mig på 8-9000 för en ny Tesla...
Vit sjusitsig Model S Long range 2019 I Jämtland, med Packline fx-suv takbox och som körs ca 5000 mil per år.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5531
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Hyra en Tesla en månad över sommaren?

Inlägg av OfarligTesla »

Saab99turbo skrev:
Remuz, hur är det möjligt? Jag håller på att kolla kalkylerna för att se om jag kan köpa en tesla och hoppas att klara mig på 8-9000 för en ny Tesla...
Värdetappet har varit rätt högt på senaste tiden, speciellt på en Performance variant som Remuz har, Det beror på sänkta nypriser samt nya modeller med efterföljande rea på nya bilar av äldre modeller vilket ju trycker ned begagnatpriser. Min S75D kommer nog tappat 14-17k/månad i värde om jag har den tills den är 3 år. För en performance kommer det vara än värre. Räknar vi dessutom hur det ser ut nu efter första året och man vill sälja är det många resor värre, då pratar vid 34-37k per månad för mig.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8709
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Hyra en Tesla en månad över sommaren?

Inlägg av Pontus »

OfarligTesla skrev:
Saab99turbo skrev:
Remuz, hur är det möjligt? Jag håller på att kolla kalkylerna för att se om jag kan köpa en tesla och hoppas att klara mig på 8-9000 för en ny Tesla...
Värdetappet har varit rätt högt på senaste tiden, speciellt på en Performance variant som Remuz har, Det beror på sänkta nypriser samt nya modeller med efterföljande rea på nya bilar av äldre modeller vilket ju trycker ned begagnatpriser. Min S75D kommer nog tappat 14-17k/månad i värde om jag har den tills den är 3 år. För en performance kommer det vara än värre. Räknar vi dessutom hur det ser ut nu efter första året och man vill sälja är det många resor värre, då pratar vid 34-37k per månad för mig.
Låter lite pessimistiskt. 450k ner på första året? Vad betalade du för den ny, inkl miljöbonusen borträknad? Efter ett år borde du ju kunna få ut 600-650 kan man tycka utan större problem.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5531
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Hyra en Tesla en månad över sommaren?

Inlägg av OfarligTesla »

Pontus skrev:
OfarligTesla skrev:
Saab99turbo skrev:
Remuz, hur är det möjligt? Jag håller på att kolla kalkylerna för att se om jag kan köpa en tesla och hoppas att klara mig på 8-9000 för en ny Tesla...
Värdetappet har varit rätt högt på senaste tiden, speciellt på en Performance variant som Remuz har, Det beror på sänkta nypriser samt nya modeller med efterföljande rea på nya bilar av äldre modeller vilket ju trycker ned begagnatpriser. Min S75D kommer nog tappat 14-17k/månad i värde om jag har den tills den är 3 år. För en performance kommer det vara än värre. Räknar vi dessutom hur det ser ut nu efter första året och man vill sälja är det många resor värre, då pratar vid 34-37k per månad för mig.
Låter lite pessimistiskt. 450k ner på första året? Vad betalade du för den ny, inkl miljöbonusen borträknad? Efter ett år borde du ju kunna få ut 600-650 kan man tycka utan större problem.
Jag betalade 1080k för ett år sedan, så dra av 40k miljöbonus som jag fick så hamnar vi på 1040k. Det var dessutom en ”lagerbil” så fick typ 25k avdraget från normalpris. Det är dock inklusive vinterdäcken men iaf om man byter in bilen så måste de ingå nu för tiden, antar det blir lite lika om man säljer privat. Ja jag tror nog jag skulle kunna få runt 600k ”prutat och klart” om jag säljer privat vilket ju gör att jag tappat runt 400-440k på min lagerbil.

EDIT: Tesla erbjuder 543k i inbyte så det är ju golvet i var fall.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11881
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Hyra en Tesla en månad över sommaren?

Inlägg av HelectriC »

finns det inte någon tjänst liknande "nabobil" i Sverige? Det är en grym tjänst/app där man hyr privatbilar av folk i närområdet. Försäkring ingår genom tjänsten och man tar bilder på bilen innan och efter. Jag har hyrt BMW i3, e-Soul och Leaf varje gång jag har bytt bil (och betalt mellan 1500-2000/vecka) och haft några veckor mellan såld bil och uthämtning av ny. Massor med Tesla som ligger till uthyrning, men det beror ju såklart på antalet Tesla i Norge.
Kanske en ide att undersöka :?:
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
M3apan
Teslaägare
Inlägg: 335
Blev medlem: 17 dec 2018 23:46

Re: Hyra en Tesla en månad över sommaren?

Inlägg av M3apan »

HelectriC skrev:
finns det inte någon tjänst liknande "nabobil" i Sverige? Det är en grym tjänst/app där man hyr privatbilar av folk i närområdet. Försäkring ingår genom tjänsten och man tar bilder på bilen innan och efter. Jag har hyrt BMW i3, e-Soul och Leaf varje gång jag har bytt bil (och betalt mellan 1500-2000/vecka) och haft några veckor mellan såld bil och uthämtning av ny. Massor med Tesla som ligger till uthyrning, men det beror ju såklart på antalet Tesla i Norge.
Kanske en ide att undersöka :?:
https://turo.com (extremt litet utbud i Sverige), https://www.snappcar.se och https://gomore.se är väl likande tjänster?
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8709
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Hyra en Tesla en månad över sommaren?

Inlägg av Pontus »

M3apan skrev:
HelectriC skrev:
finns det inte någon tjänst liknande "nabobil" i Sverige? Det är en grym tjänst/app där man hyr privatbilar av folk i närområdet. Försäkring ingår genom tjänsten och man tar bilder på bilen innan och efter. Jag har hyrt BMW i3, e-Soul och Leaf varje gång jag har bytt bil (och betalt mellan 1500-2000/vecka) och haft några veckor mellan såld bil och uthämtning av ny. Massor med Tesla som ligger till uthyrning, men det beror ju såklart på antalet Tesla i Norge.
Kanske en ide att undersöka :?:
https://turo.com (extremt litet utbud i Sverige), https://www.snappcar.se och https://gomore.se är väl likande tjänster?
Snappcar där verkar det mest som det några få drömmare som tror dom ska få 10-20% av bilens värde om dom hyr ut den 1 månad. Fungerar kanske som dagshyra men fortfarande är det ingen super exklusiv bil.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Saab99turbo
Teslaägare
Inlägg: 122
Blev medlem: 18 maj 2019 15:51

Re: Hyra en Tesla en månad över sommaren?

Inlägg av Saab99turbo »

Då förstår jag hur ni tänker med värdetapp och milkostnad. Jag stirrade bara på leasing/lån-månadskostnad i princip. Men jag räknar med att ha den länge, köra lååångt och vårda den ömt i flera decennier. Min kalkyl blev att jag i dagsläget lägger så mycket på bensin/etanol att den kostnaden motsvarar priset för en ny tesla efter ca 15-20 år. Det var väl tack vare den insikten som jag kände att det plötsligt kanske kunde bli realistiskt med teslan... :-D
Vit sjusitsig Model S Long range 2019 I Jämtland, med Packline fx-suv takbox och som körs ca 5000 mil per år.
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare
Inlägg: 2895
Blev medlem: 06 feb 2015 22:39
Ort: Stockholm

Re: Hyra en Tesla en månad över sommaren?

Inlägg av apkungen »

Remuz skrev:
20k täcker inte ens månadskostnaden på min privatägda :cry:
Haha, vad gör folk med sina bilar? Kvaddar dem en gång i månaden för 15 k? Min bil har kostat mig cirka 2500 kr/mån i snitt sen ny under 3,5 års tid.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14617
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Hyra en Tesla en månad över sommaren?

Inlägg av taliz »

apkungen skrev:
Remuz skrev:
20k täcker inte ens månadskostnaden på min privatägda :cry:
Haha, vad gör folk med sina bilar? Kvaddar dem en gång i månaden för 15 k? Min bil har kostat mig cirka 2500 kr/mån i snitt sen ny under 3,5 års tid.
Min bil kostade mig 10600kr mindre/mån. ;)
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Skriv svar