Hej,
en fråga har dykt upp på min och hustruns horisont , vi har köpt en bostadsrätt där garage ingår (eget garage) hur bred är en T3? vår RAV4.a är 1815 mm med fällda backspeglar den går in med 20cm marginal på bägge sidor, så vår fråga ( och oro faktiskt) går Teslan in där, väl inne finns gott om plats dock..... .
Det blir nog svårt. 3.5 cm marginal på båda sidorna. Jag tror du får krypa ut genom backluckan...
Edit: Äsch. Såg just att det var gott om plats efter du kört in. Summon, ja, på min Model S har jag knappt fått det att fungera mer än ett par gånger, så vem vet.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Det blir extremt svår. Har hört om de som fått skrapljud (det är bara någon cm marginal och kör man inte in den rakt så kommer det bli svårigheter. en fsd skulle kunna lösa den situationen, men i nuläget ser jag bara att den skulle fallera. Den som hade 240 cm öppning ser jag inte något problem med däremot 200 cm öpping med stålbalkar (där får man nog ta fram svetsen, eller parkera utomhus) spec om bilen är 193 cm bred med speglarna infällda. Det går, men det blir tight.
1 mm smalare utan att fälla inspeglarna jämfört med den VW Touran som jag kör idag, det betyder att den går in i garaget utan problem. Hoppas inte Y blir så mycket bredare! Och nästan 1,5 d längre.
Det borde göra det rätt tydligt att Model 3 inte är en jätteliten bil iaf.