Slutbetalning

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
AndersBj
Teslaägare

Slutbetalning

Inlägg av AndersBj »

Hej hej

När sker slutbetalningen? I närhet av leverans eller? Kunde inte läsa mig till det i avtalet.

//Anders
S70D Ocean blue
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Re: Slutbetalning

Inlägg av bylund »

Strax innan leverans.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Fredriksv
Teslaägare

Inlägg av Fredriksv »

Om Tesla inte förstått att du betalat så kommer leveransen att utebli. Kvitton och bankutdrag duger inte!
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare

Inlägg av leiflodde »

Jag betalade dagen innan och funkade med att banken skrev ett intyg att betalning skett samt stämplat och signerat dokumentet.

I mitt fall berodde den sena betalning på att jag ej fått information i tid om leverans och 25/12 ca 20:00 fick jag besked att jag kunde hämta bilen 30/12 och fanns då bara en bankdag (29/12) att fixa betalningen på, vem ville vänta mer?

Men löste sig även om viss osäkerhet kring registreringen rådde men sen var det 60 sköna mil hem som tog alldeles för snabbt slut :D
Användarvisningsbild
Andreas Welin
Teslaägare

Inlägg av Andreas Welin »

Haft min en månad, inte betalat mer än 17 lax. Borde jag ha hållit käften? :twisted:
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare

Inlägg av leiflodde »

Andreas Welin skrev:
Haft min en månad, inte betalat mer än 17 lax. Borde jag ha hållit käften? :twisted:
Har hört att Tesla är dyrt men stämmer ju ej :D
vigge50

Inlägg av vigge50 »

Andreas Welin skrev:
Med tanke på att Tesla Motors Sverige håller koll på detta forumet så har du inte hållit käften nu
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Andreas Welin skrev:
Vad sa de när du hämtade ut bilen och inte hade betalat?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Stefan T
Teslaägare

Inlägg av Stefan T »

Kronfogden kommer snart och tar den
då får dom en kul bil som dom kommer att kiva om på jobbet
Oldsmobile Cutlass 1966, Tesla Roadster Sport 2,5 #528, Fiat 500 E La Prima 2021 :)
Användarvisningsbild
Franz
Teslaägare
Referralkod: ts.la/franz9414
Kontakt:

Inlägg av Franz »

AndersBj skrev:
Hej hej

När sker slutbetalningen? I närhet av leverans eller? Kunde inte läsa mig till det i avtalet.

//Anders
Från början hade jag april som leveranstillfälle vilket sedan blev slutet av april för att till slut blir nu den 8:e maj.
Jag fick min faktura den 13:e april ungefär i samband med att jag fick mitt leveransdatum spikat. Fakturan behöver då vara betald senast den 1:a maj vilket ju med svenska förutsättningar innebär senaste den 30:e april. Även om jag betalade till angivet bankgiro-nummer så landar pengarna ändå utomlands vilket gör att det tar ett par dagar innan Tesla i Sverige kan se att pengarna har kommit in. Det är därför som sista betalningstidpunkt var 3 bankdagar före leverans (jag utgår från att man antog att 1:a maj var en vardag). Skulle det dra ut på tiden så behöver man bege sig till sitt bankkontor där man begär ett betalningsbevis. Detta behöver i så fall signeras och stämplas hos banken för att man sedan tar med det till Tesla.
Driver sajten Car.info
Användarvisningsbild
Andreas Welin
Teslaägare

Inlägg av Andreas Welin »

Korrigering; A har hörts av om återbetalning av mina 17 lax. Just nu är den gratis. Misstänker att leasingbolaget är lite förvirrat. Hehe
Skriv svar