Jag hade väl inte läst på så mycket av det, men frågade honom var han hade fått dessa uppgifter från. Men det vet väl alla svarade han.
Det tog jag lite ur honom genom att svara att om det var så illa att ett bilmärke har 10% brunna bilar så hade det bilmärket dels blivit förbjuden i första hand i USA, men också så gott som överallt och att det vet väl alla.
Men varken jag, frugan (som jobbar på Volvo) eller grannen hade hört detta, men han var tvärsäker på att det var så.
Jag visste också att berätta för honom om något han inte hade hört förut och det var att ett antal år sedan brann ett antal Volvobilar, och att det var vad jag visste betydligt fler än Teslor. Men det är så klart fixat så jag är inte rädd för att åka eller köra en Volvo för att några brann upp pga. ett konstruktionsfel som åtgärdades.
Lika lite som att jag tror att Mercedes av idag rostar mer än andra bilar, det är nog tvärtom då detta har fixats.
Jag har letat runt på nätet och har hittat uppgifter om 3 stycken Teslor som har brunnit efter genomträngning av föremål genom batteriet, men att detta är fixat nu med Titanplåtar under batteriet.
Jag får ta och gå förbi grannen imorgon och be honom att upplysa killen om att det har sålts lite mer än 30 Teslor i världen

Det finns en hel del skrönor man hör, men detta var nog den värsta jag hört hittills.