Här om dagen var jag uppe en sväng i stugan i Trysil, Fageråsen. Inga problem direkt, förutom nu. Vi har en trasig fas på laddaren, så bilen tvärvägrar att ladda på enfas (och i trefas så får man två av tre faser) vilket innebar att vi inte kunde ladda vid huset då vi inte har något uttag för trefas utomhus än. Nåja, åkte dit, bilen fick stå utomhus under natten i -9 grader och så var det bara att finna mig i att ladda i Sälen på vägen hem.
Men, nu till problemet att Teslas inte låter en styra hur bilen ska förvärmas. Kupén kan jag förvärma en 5-10 minuter innan avfärd, men batteriet hade jag behövt värma minst någon timme innan, men det går så klart inte. Vilket slutade med att jag fick bromsa ned för en 3 kilometer lång, brant backe från fjälltoppen och ner i dalen, helt utan regen då bilen var iskall då den fått för sig att bara värma kupén och inte batteriet den här gången...
När ska dom låta en styra det som man vill? Jag vill kunna styra kupé, stol, ratt och batterivärme individuellt och av/på som jag vill!