Leaf - 12mån leasing

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Wilson
Teslaägare
Inlägg: 374
Blev medlem: 22 nov 2015 12:39
Ort: Stockholm

Leaf - 12mån leasing

Inlägg av Wilson »

Ok, kanske konstigt att plugga Leaf här på Tesla-forumet, men ville bara dela med mig av ett erbjudande som jag signade upp mig på tidigare idag i fall någon befinner sig i samma sits som jag.

Hade nämligen planerat att byta upp mig till Model 3 när det var dags att lämna tillbaka i3an i november, men nu dröjer ju Teslan ytterligare ett tag, så transportbehovet behövde lösas.

Jag var för sen till festen tidigare i juni, när Mobility Motors hade en 12-månadersdeal, och blev liksom en del av er andra lite besviken när bilarna tagit slut. Men nu går det bra att beställa igen, denna gång hos Nissanhandlaren BilByter i Linköping. Vet inte om det finns hos andra handlare också, men jag fick intrycket att det var deras eget initiativ.

Den här gången är dealen 1 år, 2493kr/mån för en Leaf Tekna. Metallic och vinterhjul följer med. 1500 mil ingår, kör du längre kostar det 10kr/mil. Leverans blir i november.
p1457
elbilist
Inlägg: 299
Blev medlem: 29 nov 2017 00:51

Re: Leaf - 12mån leasing

Inlägg av p1457 »

What? Då är det min tur att bli besviken, för jag tecknade mig för tidigare dealen om tolv månader och 1200 mil för 2999 kr/månad. Plus 2000 i serviceavgift.
Är denna deal även inkl vinterhjul?

Edit: ja det skrev du ju. Jag hade sparat 10k på att byta till den här dealen.
Pertan
Inlägg: 46
Blev medlem: 19 jan 2017 13:48

Re: Leaf - 12mån leasing

Inlägg av Pertan »

Jag pratade med en från Bilbyter i Norrköping. Så fick reda på erbjudandet idag med. Kommer hoppa på erbjudandet också.
Jag skulle maila mina uppgifter till honom. Fick du skriva på något eller la dom till dig på en lista?
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Leaf - 12mån leasing

Inlägg av e5m1r »

Klart intressant i väntan på M3
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Wilson
Teslaägare
Inlägg: 374
Blev medlem: 22 nov 2015 12:39
Ort: Stockholm

Re: Leaf - 12mån leasing

Inlägg av Wilson »

Pertan skrev:
Jag pratade med en från Bilbyter i Norrköping. Så fick reda på erbjudandet idag med. Kommer hoppa på erbjudandet också.
Jag skulle maila mina uppgifter till honom. Fick du skriva på något eller la dom till dig på en lista?
Fick ett kontrakt mailat till mig som jag sedan godkände i vändande mail.
Användarvisningsbild
hencjo
Teslaägare
Inlägg: 119
Blev medlem: 12 okt 2017 14:56
Ort: Härryda (Landvetter Göteborg flygplats)

Re: Leaf - 12mån leasing

Inlägg av hencjo »

Tack för tipset! Min grannes diesel har precis gett upp de sneglar på en Leaf. Finns det en länk till erbjudandet?
Användarvisningsbild
Wilson
Teslaägare
Inlägg: 374
Blev medlem: 22 nov 2015 12:39
Ort: Stockholm

Re: Leaf - 12mån leasing

Inlägg av Wilson »

p1457 skrev:
What? Då är det min tur att bli besviken, för jag tecknade mig för tidigare dealen om tolv månader och 1200 mil för 2999 kr/månad. Plus 2000 i serviceavgift.
Är denna deal även inkl vinterhjul?

Edit: ja det skrev du ju. Jag hade sparat 10k på att byta till den här dealen.
Ja trist så klart, men tänk på de som signat upp sig på 24 eller 36 månader. Har själv flirtat med tanken att ta en 24 månaders/7500mil med skinn för 5490kr/mån. Ouch! Lade ner de planerna efter att jag missade dealen du tog. Hade känt mig så lurad, när jag visste vad man kan få. Undrar vad Nissan Sverige säger om sådana här kampanjer. Det är inte bra kundvård att priserna spretar så här.
Pertan
Inlägg: 46
Blev medlem: 19 jan 2017 13:48

Re: Leaf - 12mån leasing

Inlägg av Pertan »

Wilson skrev:
Pertan skrev:
Jag pratade med en från Bilbyter i Norrköping. Så fick reda på erbjudandet idag med. Kommer hoppa på erbjudandet också.
Jag skulle maila mina uppgifter till honom. Fick du skriva på något eller la dom till dig på en lista?
Fick ett kontrakt mailat till mig som jag sedan godkände i vändande mail.
Då ska jag ringa imorgon och se till att jag får ett kontrakt också. Eller så blir det Linköpingskontoret.

Det var ca 150 bilar dom hade beställt iaf.

Dom hade beställt hem Kona Ev också. Skulle dyka upp Mars-April trodde han. 3999:- för 12 månader och 1500 mil. Om jag kom ihåg rätt.
Användarvisningsbild
Wilson
Teslaägare
Inlägg: 374
Blev medlem: 22 nov 2015 12:39
Ort: Stockholm

Re: Leaf - 12mån leasing

Inlägg av Wilson »

hencjo skrev:
Tack för tipset! Min grannes diesel har precis gett upp de sneglar på en Leaf. Finns det en länk till erbjudandet?
Nej, har tyvärr ingen länk. Fick reda på det genom att jag läste ett lite kryptiskt inlägg på Facebooksidan Nissan Leaf Sverige. Ringde bara för att höra mer, och det vara bara att signa upp sig på en gång.
p1457
elbilist
Inlägg: 299
Blev medlem: 29 nov 2017 00:51

Re: Leaf - 12mån leasing

Inlägg av p1457 »

Wilson skrev:
p1457 skrev:
What? Då är det min tur att bli besviken, för jag tecknade mig för tidigare dealen om tolv månader och 1200 mil för 2999 kr/månad. Plus 2000 i serviceavgift.
Är denna deal även inkl vinterhjul?

Edit: ja det skrev du ju. Jag hade sparat 10k på att byta till den här dealen.
Ja trist så klart, men tänk på de som signat upp sig på 24 eller 36 månader. Har själv flirtat med tanken att ta en 24 månaders/7500mil med skinn för 5490kr/mån. Ouch! Lade ner de planerna efter att jag missade dealen du tog. Hade känt mig så lurad, när jag visste vad man kan få. Undrar vad Nissan Sverige säger om sådana här kampanjer. Det är inte bra kundvård att priserna spretar så här.
Jag var också inne på första leasingen men tvekade för att 24 månaders leasingen var så dyr, och 36 månader ville jag inte binda upp mig. Bilen går ca 2500 mil om året nu, men vid en eventuell flytt kanske det ändras till 1000. Skulle vara surt att betala för en massa mil man inte kör.

Hur som helst, jag gick igenom mina mail och upptäckte att jag inte fått någon orderbekräftelse, eller kopia på avtalet signat av mobility motors. Enligt avtalet så har de en vecka på sig att skicka det till mig, så egentligen är jag inte bunden till den beställningen längre.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9356
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Leaf - 12mån leasing

Inlägg av bylund »

De skulle ha varit en VW-handlare istället med det namnet. "Volke Bilbyter" skulle ju ta det till en ny nivå.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Wilson
Teslaägare
Inlägg: 374
Blev medlem: 22 nov 2015 12:39
Ort: Stockholm

Re: Leaf - 12mån leasing

Inlägg av Wilson »

p1457 skrev:
Wilson skrev:
p1457 skrev:
What? Då är det min tur att bli besviken, för jag tecknade mig för tidigare dealen om tolv månader och 1200 mil för 2999 kr/månad. Plus 2000 i serviceavgift.
Är denna deal även inkl vinterhjul?

Edit: ja det skrev du ju. Jag hade sparat 10k på att byta till den här dealen.
Ja trist så klart, men tänk på de som signat upp sig på 24 eller 36 månader. Har själv flirtat med tanken att ta en 24 månaders/7500mil med skinn för 5490kr/mån. Ouch! Lade ner de planerna efter att jag missade dealen du tog. Hade känt mig så lurad, när jag visste vad man kan få. Undrar vad Nissan Sverige säger om sådana här kampanjer. Det är inte bra kundvård att priserna spretar så här.
Jag var också inne på första leasingen men tvekade för att 24 månaders leasingen var så dyr, och 36 månader ville jag inte binda upp mig. Bilen går ca 2500 mil om året nu, men vid en eventuell flytt kanske det ändras till 1000. Skulle vara surt att betala för en massa mil man inte kör.

Hur som helst, jag gick igenom mina mail och upptäckte att jag inte fått någon orderbekräftelse, eller kopia på avtalet signat av mobility motors. Enligt avtalet så har de en vecka på sig att skicka det till mig, så egentligen är jag inte bunden till den beställningen längre.
Perfekt! Då kanske du kan spara en slant. Om du fortfarande vill åka Leaf vill säga. Den där Konan är ju också ett alternativ om man vill ha grym räckvidd och snabbare laddning. Sedan var det ju det där med leveranstiden. Och priset så klart.
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Leaf - 12mån leasing

Inlägg av e5m1r »

De får då 30000kr på ett år typ
Sen ör det 60000kr från staten totalt 90k
Bilen kostar ca 400k
Vad är en ett år gammal leaf som rullat 1500 mil värd 310k?
( bilens pris ör säkert lägre med rabatter osv men vi låter den summan vara åf vinst )
Får de ihop ett tros ?
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare
Inlägg: 3196
Blev medlem: 15 feb 2015 18:58
Ort: Enskede

Re: Leaf - 12mån leasing

Inlägg av Leo »

Det är säkert Nissan centralt som ”sponsrar” kalkylen så den går ihop. Antagligen ihop med att bilarna ska exporteras till Norge efteråt. Då lyfter de bort den svenska momsen från 310”. Så det blir 248” vilket nog är relativt billigt som begagnade i Norge för den 1åriga bilen. (Tack var ”Sveriges” stöttning med 60000kr)

Tack vare olika ”subventionssätt” kan man alltså tillgodogöra sig båda ländernas subventioner tillsammans vilket kan ge en riktigt bra kalkyl, sponsrat av oss svenska skattebetalare kan man ju säga...

Men oavsett den diskussionen HUR de får ihop kalkylen så låter det väldigt förmånligt för kunden!
Kia EV9 6-sits, Seat Mii 900mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:BMW i4 eDrive40 1000mil, MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D 1500mil, P85 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Användarvisningsbild
Monark1954
Teslaägare
Inlägg: 1012
Blev medlem: 25 mar 2016 10:02
Ort: Umeå

Re: Leaf - 12mån leasing

Inlägg av Monark1954 »

Finns just nu inget privatleasingerbjudande på en Leaf enligt återförsäljaren BilDahl i Umeå.
Nissan har nått planerad mängd leasingavtal för Leaf är det besked jag fick som kom från Nissans försäljningsansvarig för Norrland i fredags.
De har ingen information om det kommer nya kampanjer längre fram.
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Användarvisningsbild
Sofie
Teslaägare
Inlägg: 597
Blev medlem: 05 mar 2014 05:42
Ort: Örebro

Re: Leaf - 12mån leasing

Inlägg av Sofie »

Trots samtal tidigt i morse, där dom sa att dom skulle ringa upp vilket som inte gjorde. Sedan ett samtal under eftermiddagen, nu har det kommit ett svar att dom inte har några bilar.
p1457
elbilist
Inlägg: 299
Blev medlem: 29 nov 2017 00:51

Re: Leaf - 12mån leasing

Inlägg av p1457 »

Dom hade bett om 150 bilar men fått 40. Kolla igen i slutet av v34. Förhoppningsvis får de fler.
Pertan
Inlägg: 46
Blev medlem: 19 jan 2017 13:48

Re: Leaf - 12mån leasing

Inlägg av Pertan »

Jag mailade imorse och blev uppringd på eftermiddagen. Fick mail senare under dagen så nu har jag skrivit på för en Leaf.
Ska bli så himla kul med första elbilen. Har jag tid att fixa laddbox.
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Leaf - 12mån leasing

Inlägg av lator »

Sofie skrev:
Trots samtal tidigt i morse, där dom sa att dom skulle ringa upp vilket som inte gjorde. Sedan ett samtal under eftermiddagen, nu har det kommit ett svar att dom inte har några bilar.
Jag pratade med Figge i morse och då sa han att de hade sju bilar kvar. Tyvärr hann jag inte fixa med de saker som DNB krävde innan bilarna tog slut. Ett mail i minuten pratade han om och det trots att de inte gått ut med någon som helst info om detta... :) Tänk vad som skulle hända om de hade oändligt med bilar till dessa priser och gick ut med reklam om det! :o

Nya försök om drygt en vecka och då ska allt vara klart med DNB i förväg...! 8-)
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Oykkh47
Inlägg: 171
Blev medlem: 15 jul 2018 20:58

Re: Leaf - 12mån leasing

Inlägg av Oykkh47 »

Kona EV kan bli intressant. 3995kr i månaden för den räckvidden, stora batteriet och högsta utrrustnings nivån med alla tillval som soltaket.. tror ni vi kommer se en ny privatleasing marknad som är mera flexibel?? 36 månader har ju vart standard. Sen kom 24 månader och nu 12 månader

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Limbster
Inlägg: 545
Blev medlem: 06 apr 2016 09:26

Re: Leaf - 12mån leasing

Inlägg av Limbster »

Leo skrev:
Det är säkert Nissan centralt som ”sponsrar” kalkylen så den går ihop. Antagligen ihop med att bilarna ska exporteras till Norge efteråt. Då lyfter de bort den svenska momsen från 310”. Så det blir 248” vilket nog är relativt billigt som begagnade i Norge för den 1åriga bilen. (Tack var ”Sveriges” stöttning med 60000kr)

Tack vare olika ”subventionssätt” kan man alltså tillgodogöra sig båda ländernas subventioner tillsammans vilket kan ge en riktigt bra kalkyl, sponsrat av oss svenska skattebetalare kan man ju säga...

Men oavsett den diskussionen HUR de får ihop kalkylen så låter det väldigt förmånligt för kunden!
248 tusen svenska motsvarar cirka 230 tusen norska, känns ju som en lätt grej att sälja en 1 år gammal Leaf i Norge för det priset. Inte första gången Nissan använt svenska skattepengar till att subventionera Norges elbilar. Med val i år är det bara att hoppas på att det inte kommer upp i debatten för då ryker nog hela bonus sidan av bonus/malus.
nöjd med min Ampera tillsvidare
Användarvisningsbild
Wilson
Teslaägare
Inlägg: 374
Blev medlem: 22 nov 2015 12:39
Ort: Stockholm

Re: Leaf - 12mån leasing

Inlägg av Wilson »

Trist för er som inte kom med den här omgången, men som sagt är det förhoppningsvis inte kört ännu. När jag hörde med Figge igår em, så sade han just att de önskat 150 bilar men inte fått veta exakt hur många de får. Det kan ju vara så att man dragit åt kranen tidigt för att inte riskera att överboka.
Pertan skrev:
Jag mailade imorse och blev uppringd på eftermiddagen. Fick mail senare under dagen så nu har jag skrivit på för en Leaf.
Ska bli så himla kul med första elbilen. Har jag tid att fixa laddbox.
Kul! Välkommen in i elbilslivet! Tror inte att du kommer längta tillbaka :)
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Inlägg: 2550
Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
Ort: Mälardalen Västerås etc
Kontakt:

Re: Leaf - 12mån leasing

Inlägg av TeslaTissel »

Wilson skrev:
Ok, kanske konstigt att plugga Leaf här på Tesla-forumet, men ville bara dela med mig av ett erbjudande som jag signade upp mig på tidigare idag i fall någon befinner sig i samma sits som jag.

Hade nämligen planerat att byta upp mig till Model 3 när det var dags att lämna tillbaka i3an i november, men nu dröjer ju Teslan ytterligare ett tag, så transportbehovet behövde lösas.

Jag var för sen till festen tidigare i juni, när Mobility Motors hade en 12-månadersdeal, och blev liksom en del av er andra lite besviken när bilarna tagit slut. Men nu går det bra att beställa igen, denna gång hos Nissanhandlaren BilByter i Linköping. Vet inte om det finns hos andra handlare också, men jag fick intrycket att det var deras eget initiativ.

Den här gången är dealen 1 år, 2493kr/mån för en Leaf Tekna. Metallic och vinterhjul följer med. 1500 mil ingår, kör du längre kostar det 10kr/mil. Leverans blir i november.
Det här med leasing tycker jag personligen är en klurighet som bilbranschen gärna erbjuder.

Visst det låter bra men när jag slog ut det på krona/mil blev det faktiskt dyrare än bensinkostnaden som ju ligger saftigt nog.

20:- kr milen. Viktigt är också om service inräknat i det hela?
Användarvisningsbild
Wilson
Teslaägare
Inlägg: 374
Blev medlem: 22 nov 2015 12:39
Ort: Stockholm

Re: Leaf - 12mån leasing

Inlägg av Wilson »

TeslaTissel skrev:
Wilson skrev:
Ok, kanske konstigt att plugga Leaf här på Tesla-forumet, men ville bara dela med mig av ett erbjudande som jag signade upp mig på tidigare idag i fall någon befinner sig i samma sits som jag.

Hade nämligen planerat att byta upp mig till Model 3 när det var dags att lämna tillbaka i3an i november, men nu dröjer ju Teslan ytterligare ett tag, så transportbehovet behövde lösas.

Jag var för sen till festen tidigare i juni, när Mobility Motors hade en 12-månadersdeal, och blev liksom en del av er andra lite besviken när bilarna tagit slut. Men nu går det bra att beställa igen, denna gång hos Nissanhandlaren BilByter i Linköping. Vet inte om det finns hos andra handlare också, men jag fick intrycket att det var deras eget initiativ.

Den här gången är dealen 1 år, 2493kr/mån för en Leaf Tekna. Metallic och vinterhjul följer med. 1500 mil ingår, kör du längre kostar det 10kr/mil. Leverans blir i november.
Det här med leasing tycker jag personligen är en klurighet som bilbranschen gärna erbjuder.

Visst det låter bra men när jag slog ut det på krona/mil blev det faktiskt dyrare än bensinkostnaden som ju ligger saftigt nog.

20:- kr milen. Viktigt är också om service inräknat i det hela?
Visst går det att åka bil billigare än det här. Men 1500 mil blir väl minst 15000kr/år i bränsle, även om man har en hyfsat snål fossilbil. Och kan man driva resten av ägandet (skatt, värdeminskning, däck, reparationer etc) för under 15000kr till så har man kommit billigare undan. För mig hade det dock varit svårt.

Går man på elbilsspåret kan jag mycket väl tänka mig att en begagnad Leaf eller liknande kan vara en bättre affär. Att sia om andrahandsvärden kan vara vanskligt, men jag tycker att det finns mycket som talar för att efterfrågan på elbilar stärks, samtidigt som utbudet är skralt. Detta skulle i så fall betyda att värdet faller långsamt (om alls på lite kortare sikt)

Så visst är det inte det absolut billigaste alternativet om man bara ser bilen som ett sätt att ta sig från A till B. Men att köra en ny bil med allt vad det innebär i form av trygghet, säkerhet och utrustning i ett år för 20 kr milen vill jag nog hävda är riktigt prisvärt. Speciellt en som kostar runt 340'kr efter bonusen. För övrigt är milkostnaden endast halvfast då den närmar sig 10 kr ju längre du kör, om man nu vill räkna på det viset.

Och frågar du mig skall egentligen en fossilare skall vara extremt mycket billigare (TCO) än motsvarande elbil, för att jag skall överväga den som alternativ, då dess egenskaper är så mycket sämre på många plan.

Leafen är inte världens bästa elbil, men den här gången var den åtminstone bättre (för mina behov) och billigare än alla fossilare på marknaden. Dessutom behövde jag inte binda upp mig på ett jobbigt långt avtal. För mig var det en no brainer, även om jag i många avseenden kommer att sakna i3an, och längta efter dagen jag får min Tesla.
Användarvisningsbild
R2D2
Teslaägare
Inlägg: 208
Blev medlem: 26 aug 2015 19:49

Re: Leaf - 12mån leasing

Inlägg av R2D2 »

Tror ni att leveransen av M3 blir så sent som november nästa år?
Funderar på att nappa på detta till sambon, men känns lite drygt om M3 skulle komma innan november och man står där med 3 bilar.
Model 3 LR AWD Solid Black AP 2019
Model Y LR AWD Solid Black AP 2022
Skriv svar