Provkörde P85D i Täby igår, hjälp!

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
tib
Teslaägare
Inlägg: 243
Blev medlem: 31 mar 2015 22:54
Ort: Täby

Provkörde P85D i Täby igår, hjälp!

Inlägg av tib »

Hej!

Mitt första inlägg i forumet, har dock "hängt" här som gäst en längre tid men nu är det dags att ge sig till känna eftersom jag känner att jag behöver nån att prata med :)
Har följt Tesla med stort intresse de senaste 2 åren, provkörde P85 i Täby i slutet av 2013 och redan då var man bra sugen att bli en del av Teslafamiljen men kändes lite för nytt och jag var lite för feg.

Bokade en provkörning för ett par dagar sen och igår fick jag köra P85D i Täby och jag blev så "kär" i bilen att jag beställde en direkt efter provkörningen.
Det var ju ett sjukt drag från 0, kändes nästan som att det kunde vara hälsofarligt, typ kändes som att hjärnan pressades bakåt i skallbenet :)

Nu sitter jag och funderar på de val jag gjorde och har precis lagt till även luftfjädring som jag inte hade med från början.
Egentligen borde man kanske köra både med och utan för att känna skillnaden men enligt säljaren var det luftfjädring i bilen jag provkörde så känner att jag gillade det + att jag ibland tvingas åka på oplogad väg vintertid så det får nog bli det. Inget att fundera på kanske? Å andra sidan skriver en del här på forumet att man tappar lite kontakt med vägen och det blir nån konstgjord känsla och man känner inte samma kontroll?
Har kört BMW i hela mitt liv och gillar verkligen hur dom beter sig, har inte kört M-modellerna utan ofta snäppet under. Har på en av bilarna även haft nåt som heter "Dynamic drive" vilket jag gillade, den var verkligen som ett strykjärn, kan detta jämföras med luftfjädringen?

Jag har valt följande i min ännu obekräftade order:

Solid svart - Jag älskar svart och jag kommer göra lackbehandling typ opticoat och handtvättar alltid bilen så hoppas klara mig, grymt snygga när dom är rena och repfria
Panoramatak - Inget att fundera på då jag åker skidor
19" hjulen - Känner förvisso att 21" skulle vara grymt snyggt men känner inte att det är värt pengarna för mig (har redan tänjt ut min budget...) Dessutom så vill jag inte att den ska se "för" fet ut när man är ute hos kunder...
Ej röda bromsok - Egentligen lite som ovan, vill inte "sticka ut" för mkt, men visst är det samma bromsok ändå, bara färgen som diffar?
Svarta next gen säten - Inget att tänka på för mig, tyckte stolarna i P85:an jag provkörde var under all kritik, nu känns dom ju precis som jag vill ha dom!
Pianosvart dekor - Snyggt (och blir lätt repigt och kladdigt jag vet)
Svart alcantarainnertak - Snyggt, sportigt, har haft det på vissa bilar innan och gillar det...
Teknikpaket - självklart
Köldpaket
Luftfjädring - Tog inte med det vid beställning men har lagt till det nu - har inte riktigt koll på detta känner jag men känns bättre att ta det så man inte ångrar sig för det är ingen skön känsla :)

Jag tog inte med Ultra hifi - vet inte om jag känner att det är värt 24 extra i dagsläget utan kan i så fall eftermontera en bas om jag skulle känna att jag saknar det.

Så vad säger ni om denna spec?
Det jag egentligen funderar på är att jag har valt allting i svart både lack och invändigt, gillar ju det men efter att ha läst diverse trådar här har jag blivit osäker! Är det bara jag som kan tänka mig att ha ALLT svart?
Det andra är luftfjädringen - skulle jag tycka bättre om att köra utan luftfjädring om jag gillar att köra BMW?

En helt annan sak, som känns nästan "för bra för att vara sant" är att jag preliminärt kommer få bilen i slutet av juni enligt säljaren, vad tror ni om det? Det är alltså mindre än 3 månader?
Har ju förstått att dom är grymma på att få med bilar inför varje kvartal så det kanske är rimligt ändå?
Känns dock som att jag borde bekräfta ASAP för annars är det ju bara drygt 2 månader från att min beställning är bekräftad till att jag ska få den levererad och det känns ju sjukt snabbt?

Så vad säger ni, är det bara att trycka på bekräfta-knappen med en gång?

/tib
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Provkörde P85D i Täby igår, hjälp!

Inlägg av LarsL »

Står det juni så kommer de göra allt för att du ska få bilen innan kvartalsskiftet.

Personligen hade jag valt tan eller gråa säten, men så är jag gubbe också.. eller nja.

Samma med luftfjädring väldans bekvämt.
Användarvisningsbild
thebishop
Teslaägare
Inlägg: 1443
Blev medlem: 12 feb 2015 16:47
Ort: Lidingö

Re: Provkörde P85D i Täby igår, hjälp!

Inlägg av thebishop »

tib skrev:
Nu sitter jag och funderar på de val jag gjorde och har precis lagt till även luftfjädring som jag inte hade med från början.
Egentligen borde man kanske köra både med och utan för att känna skillnaden men enligt säljaren var det luftfjädring i bilen jag provkörde så känner att jag gillade det + att jag ibland tvingas åka på oplogad väg vintertid så det får nog bli det. Inget att fundera på kanske?
Luftfjädringen känns som ett säkert kort på P85D - om du provkört och gillade den så är det väl klockrent?
Sök på lolachampcar på teslamotorsclub.com om du vill ha lite mer omdömen från något som är en riktig nerd (han har tidigare sänkt sin P85+ och bytt till vanlig fjädring, har en McLaren 12C, osv... verkar ha bra koll) - lång historia kort: luftfjädringen på P85D är grym... Men din egen provkörning smäller väl högst?!
tib skrev:
Å andra sidan skriver en del här på forumet att man tappar lite kontakt med vägen och det blir nån konstgjord känsla och man känner inte samma kontroll?
Har inte det varit pre-P85D kommentarer?
tib skrev:
Jag har valt följande i min ännu obekräftade order:

Solid svart - Jag älskar svart och jag kommer göra lackbehandling typ opticoat och handtvättar alltid bilen så hoppas klara mig, grymt snygga när dom är rena och repfria
Panoramatak - Inget att fundera på då jag åker skidor
19" hjulen - Känner förvisso att 21" skulle vara grymt snyggt men känner inte att det är värt pengarna för mig (har redan tänjt ut min budget...) Dessutom så vill jag inte att den ska se "för" fet ut när man är ute hos kunder...
Ej röda bromsok - Egentligen lite som ovan, vill inte "sticka ut" för mkt, men visst är det samma bromsok ändå, bara färgen som diffar?
Svarta next gen säten - Inget att tänka på för mig, tyckte stolarna i P85:an jag provkörde var under all kritik, nu känns dom ju precis som jag vill ha dom!
Pianosvart dekor - Snyggt (och blir lätt repigt och kladdigt jag vet)
Svart alcantarainnertak - Snyggt, sportigt, har haft det på vissa bilar innan och gillar det...
Teknikpaket - självklart
Köldpaket
Luftfjädring - Tog inte med det vid beställning men har lagt till det nu - har inte riktigt koll på detta känner jag men känns bättre att ta det så man inte ångrar sig för det är ingen skön känsla :)

Jag tog inte med Ultra hifi - vet inte om jag känner att det är värt 24 extra i dagsläget utan kan i så fall eftermontera en bas om jag skulle känna att jag saknar det.

Så vad säger ni om denna spec?
Är det bara jag som kan tänka mig att ha ALLT svart?
Låter ju som du fått med nästan allt - färg är ju helt subjektivt - antar att du inte vill ha bakåtvända stolarna?

Det är ganska likt min beställning - jag valde också att ta bort de röda bromsoken och valde 19" av liknande anledningar - har också svart inredning (fast med kolfiber) men däremot en annan karossfärg - tror det blir bra interiört med rent svart så länge man har panorama-taket!
tib skrev:
En helt annan sak, som känns nästan "för bra för att vara sant" är att jag preliminärt kommer få bilen i slutet av juni enligt säljaren, vad tror ni om det? Det är alltså mindre än 3 månader?
Har ju förstått att dom är grymma på att få med bilar inför varje kvartal så det kanske är rimligt ändå?
Känns dock som att jag borde bekräfta ASAP för annars är det ju bara drygt 2 månader från att min beställning är bekräftad till att jag ska få den levererad och det känns ju sjukt snabbt?
Jag tror de kommer göra sitt bästa för att lyckas leverera till Juni - högmarginalbilarna får ju företräde i produktionslinan (vilket man kan ha olika åsikt om, men det är egentligen helt rationellt - jag tror alla som köper en Tesla vill att de skall överleva och lyckas, och då får man leva med det). Däremot finns det ju inga garantier, men det är rätt nog stor chans att du faktiskt får den (sista juni, 23:59 ;-).
tib skrev:
Så vad säger ni, är det bara att trycka på bekräfta-knappen med en gång?
/tib
Go for it! :mrgreen:
Model S P90DL+ (2015) Såld 2024
Model 3 LR (2021)
BMW iX xDrive50 (2024)
Användarvisningsbild
TeslaMartin
Teslaägare
Inlägg: 319
Blev medlem: 11 feb 2015 16:45
Ort: Djursholm

Re: Provkörde P85D i Täby igår, hjälp!

Inlägg av TeslaMartin »

Oops, läste fel om NG sätena... Ändrade nu svaret!

Fälgar kan med fördel väljas från eftermarknaden, typ 20 tum, som inte är för skrikigt men ändå fyller ut hjulhusen något. 19" är enligt mitt tycke i minsta laget utseendemässigt då bilen är Stor!

Stereon kan säkert bättre uppdateras i efterhand, för det priset.

Panorama. Du kan väl montera takbox ändå. Men jag hade som sagt hellre tagit NG stolarna är panorama om det varit begränsad budget.
Senast redigerad av TeslaMartin, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4358
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Provkörde P85D i Täby igår, hjälp!

Inlägg av dstr »

Med stora stereon så får man väl DAB också.

Hör av dig om du har vägarna förbi Sollentuna så kam du få snegla/klämma på min bil.
Användarvisningsbild
thebishop
Teslaägare
Inlägg: 1443
Blev medlem: 12 feb 2015 16:47
Ort: Lidingö

Re: Provkörde P85D i Täby igår, hjälp!

Inlägg av thebishop »

Jag tror det blev felläsning där, han valde ju nextgen säten? :)
Model S P90DL+ (2015) Såld 2024
Model 3 LR (2021)
BMW iX xDrive50 (2024)
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare
Inlägg: 3715
Blev medlem: 06 mar 2014 17:38

Re: Provkörde P85D i Täby igår, hjälp!

Inlägg av hybris »

Luftfjädring, next gen säten och teknikpaketet är helt givna val. Karbonvingen gör att bilen ser bra ut, grå 21" givna om du inte tänker ta 19" som vinterdäck och slänga på några feta 21-22"... Bilen ser mindre rolig ut på 19". Tycker även panorama är givet val både gällande utseende och praktiskt med mer utrymme för huvudet bak, ljusare och skönt att kunna löppna på sommaren. Jo vinterpaketet även det givet för värme i baksätet liksom värme i ratten... :-)
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare
Inlägg: 3715
Blev medlem: 06 mar 2014 17:38

Re: Provkörde P85D i Täby igår, hjälp!

Inlägg av hybris »

Jo stora steron given för annars får du en mesig bas...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4358
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Provkörde P85D i Täby igår, hjälp!

Inlägg av dstr »

Värme i ratten är riktigt mysigt! Saknar dock att inte kunna ställa in nivå på den, efter ett tag blir den för varm. Jag hade velat haft 3 nivåer, som på sätesvärmen.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8773
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Provkörde P85D i Täby igår, hjälp!

Inlägg av Pontus »

Hybris: läst du inte varför han valde 19" och lilla stereon? Nästan alla väl är ju subjektiva så jag tror att du blir nöjd efter dina beskrivningar.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare
Inlägg: 3715
Blev medlem: 06 mar 2014 17:38

Re: Provkörde P85D i Täby igår, hjälp!

Inlägg av hybris »

Tesla och speciellt P85D är väldigt diskreta bilar så allt som gör att den sticker ut mer är bra. Dvs röda bromsok, carbonvingen och rejäla fälgar skall man ha på en P85D. :-) när jag ser bilar på 19" och utan carbonvingen blir man lite ledsen i ögat... Men helt sant att man kan köra på 19" som man sedan kan köra som vinterfälg och skaffa snygga 21-22". Som någon påpekade så är bilen stor. Faktiskt bredare än en BMW X5 och nästan lika lång. 19" ser skumt ut i det stora hjulhuset. Med luftfjädringen blir komforten riktigt bra även på 21". Som alltid har man strecthat budgeten måste man ju klippa ned något. Fälgarna kan vara smart då de ju är så enkla att hotta upp senare...

Min prio på utrustningen i ordning på en P85D:
1. next gen stolarna. Otroligt lyft och äntligen slipper man försöka greppa med skinkorna eller hänga på ratten i kurvor vid aktiv körning. Helt givet val för min del. Bästa uppgradering från P85+ efter insane knappen.
2. Luftfjädringen. Komfort och prestanda i en getm kombo. Tycker snacken om sämre vägkänsla är ren BS.
3. Teknikpaketet då man annars kommer sakna en massa lull och missar autopilotgrejer.
4. Carbonvingen. Gör mycket för utseendet. Går iofs enkelt att eftermontera om på budget.
5. 21" gråa turbin med Michelin Ps2. Bästa däcken och snyggaste orginal setup. 265 bak såklart. Även detta enkelt att eftermontera om på budget.
6. Vinterpaketet för värme baksäte liksom värme ratt
7. Panoramataket. Ljusare coupe, trevlig på sommaren, klart snyggare än solid tak, bättre utrymme för,huvudet bak och möjlighet att montera takbox
8. ultra stereon. Sunkig bas utan subben. Går inte att eftermontera. Endast tredjepartsgrejer som eventuellt påverkar garantin negativt.
9. Karboninredning. snyggast och passar en performance bäst
10. Svart alcantra innertak.

Röda bromsok givet då det är standard på P85D.
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
tib
Teslaägare
Inlägg: 243
Blev medlem: 31 mar 2015 22:54
Ort: Täby

Re: Provkörde P85D i Täby igår, hjälp!

Inlägg av tib »

Hej och tack för alla svar!

Har varit i Täby centrum igen och är nu efter besöket och era svar helt säker på att jag ska ha luftfjädringen.
Hade turen att det var 2 bilar nere i garaget som hade olika ljudsystem så jag provlyssnade dom efter varandra.
Bil 1 med standard ljud: Började lyssna i den och blev faktiskt förvånad över hur bra det lät och kände att då behöver jag inte ta ultra (vilket det var i bilen jag körde igår men då var mitt fokus mer på körupplevelsen).
Bil 2 med ultraljudet: Borde kanske inte ha satt mig i den bilen för jag blev faktiskt lite tagen av skillnaden trots att jag tyckte att originalljudet lät bra var detta nåt extra, inte bara basen utan upplevde även att det var ett renare ljud i mellanregister och uppåt och basen blev ju som alla vet betydligt mer tryck i. Riktigt grymt bra ljud, måste vara det bästa ljud jag hört från en standardanläggning tror jag.

Lutar alltså åt det stora ljudpaketet också ändå, hatar nämligen att ångra mig även om det kanske svider pyttelite mer ekonomiskt så svider det ännu mer att ångra sig.

Skrev lite otydligt vad gäller nextgen sätena, det jag menade var att det var ingen tvekan om att jag tar dom :)

Vad gäller dom yttre detaljerna såsom 21" och vinge mm så är det helt enkelt så att jag vill att bilen ska se så "normal" ut som möjligt, helst som en S60 och det beror tyvärr på den där jantelagen...
Det är nästan så illa att jag troligtvis kommer parkera bilen en bit bort för att komma undan den lagen.

Luftfjädringen: Ja, nu är jag helt övertygad om att jag ska ha det efter era kommentarer och lite grubblande.

Vad gäller inredningen så blir det nog pianosvart ändå, jag tycker det kändes snyggast i min smak och tydligen får man med nån putsduk till det också fick jag höra. Den kan nog behövas kan jag tänka mig.

Värme i ratten, visst ingår väl det i köldpaketet? Ser så ut i alla fall och jag har det på min nuvarande bil och det är faktiskt riktigt nice.

Tack Hybris, du har just gjort mig ca 40k fattigare :)
Som tur är så är det 40k som inte syns på bilen utan som bara märks när man kör. Några 21" blir det iaf inte och ingen vinge heller :)

Ja, skönt att man kan ångra sig när det gäller fälgarna, till nästa sommar kan man ju uppgradera om det känns outhärdligt.

Tack igen för alla svar, känns grymt kul att äntligen ha tagit steget in i Tesla världen!

dstr: Tack för erbjudandet! Jag kanske skickar dig ett mess innan jag bekräftar bilen så man kan komma och kika/snacka lite innan man trycker på knappen slutgiltligt så får vi se om du har tid.

/tib
Användarvisningsbild
tib
Teslaägare
Inlägg: 243
Blev medlem: 31 mar 2015 22:54
Ort: Täby

Re: Provkörde P85D i Täby igår, hjälp!

Inlägg av tib »

TeslaMartin skrev:
Oops, läste fel om NG sätena... Ändrade nu svaret!

Fälgar kan med fördel väljas från eftermarknaden, typ 20 tum, som inte är för skrikigt men ändå fyller ut hjulhusen något. 19" är enligt mitt tycke i minsta laget utseendemässigt då bilen är Stor!

Stereon kan säkert bättre uppdateras i efterhand, för det priset.

Panorama. Du kan väl montera takbox ändå. Men jag hade som sagt hellre tagit NG stolarna är panorama om det varit begränsad budget.
Ja, precis fälgar går ju att ändra i efterhand om det svider däremot tror jag att man måste ha Panorama för att kunna ha takbox.
Ljudet var så bra i Ultra att jag känner att det räcker och blir över, kryssar med största sannolikhet i det också :)

/tib
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14653
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Provkörde P85D i Täby igår, hjälp!

Inlägg av taliz »

Förstår inte varför det är så poppis med svart inredning på våra breddgrader. Det blir så otroligt mörkt i kupén. Beige är betydligt trevligare. MEN kan hålla med om att just i Teslas fall så bör innertaket vara svart, för det beige innertaket matchar inte alls.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare
Inlägg: 3196
Blev medlem: 15 feb 2015 18:58
Ort: Enskede

Re: Provkörde P85D i Täby igår, hjälp!

Inlägg av Leo »

Välj bort de röda bromsoken, ingen vinge, ta bort dekalerna bak och 19" så hade det lika gärna kunnat vara en Tesla för under 800"...och med
ett förmånsvärde lägre än en V70.

Tills du trycker på gasen!
Kia EV9 6-sits, Seat Mii 900mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:BMW i4 eDrive40 1000mil, MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D 1500mil, P85 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Användarvisningsbild
tib
Teslaägare
Inlägg: 243
Blev medlem: 31 mar 2015 22:54
Ort: Täby

Re: Provkörde P85D i Täby igår, hjälp!

Inlägg av tib »

Leo skrev:
Välj bort de röda bromsoken, ingen vinge, ta bort dekalerna bak och 19" så hade det lika gärna kunnat vara en Tesla för under 800"...och med
ett förmånsvärde lägre än en V70.

Tills du trycker på gasen!
Ja exakt så tänker jag.
Hehe, frågade faktiskt idag om dom sålde 60-emblem och dom trodde nog att det ev. kunde finnas på verkstan.
Annars kanske man kan byta med nån som vill dekaltrimma? :)
Eller så kör man utan emblem (vilket jag brukar göra) men nuförtiden har ju de flesta en app i telefonen för att söka reg.nummer så då är man "rökt" ändå.

/tib
Användarvisningsbild
tib
Teslaägare
Inlägg: 243
Blev medlem: 31 mar 2015 22:54
Ort: Täby

Re: Provkörde P85D i Täby igår, hjälp!

Inlägg av tib »

taliz skrev:
Förstår inte varför det är så poppis med svart inredning på våra breddgrader. Det blir så otroligt mörkt i kupén. Beige är betydligt trevligare. MEN kan hålla med om att just i Teslas fall så bör innertaket vara svart, för det beige innertaket matchar inte alls.
Nä, vet inte, det är väl lite smaksak.
När det gäller det svarta skinnet så tycker jag det är bra, hade faktiskt beige skinnklädsel i en tidigare bil men kändes så jobbigt med ungar i bilen då och så hade jag ett par mörka jeans som färgade av sig en gång så jag blev lite bränd.

/tib
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare
Inlägg: 3196
Blev medlem: 15 feb 2015 18:58
Ort: Enskede

Re: Provkörde P85D i Täby igår, hjälp!

Inlägg av Leo »

Valde själv att direkt ta bort dekalerna på min P85 av samma anledning. De röda oken och vingen fick däremot vara som de är då det var en "lagerbil" med given spec som jag köpte.

Ljust läder och blå Jeans löser sig ofta med en "Recond" varje år om man nu vill ha ljust läder.

Har ljust Tan läder till min mörkblå metallic med Panotak och den har fått många uppskattande kommentarer om den kombinationen.

Om/när man nu väljer allt själv så se till att välja det du vill ha inom dina ekonomiska ramar. Retfullt att sitta och ångra saker som man inte valde till nu när man ändå lägger så pass mycket på en ny "drömbil".

Hade mina ramar varit friare så hade det nog blivit en välutrustad P85D. Men nu får jag vara nöjd med min vettigt utrustade P85 med läder, alcantaratak, Pano, luftfjädring, teknikpaket med full Autopilot, säkerhetspaket och ett förmånsvärde som stannar på 5983kr.
Kia EV9 6-sits, Seat Mii 900mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:BMW i4 eDrive40 1000mil, MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D 1500mil, P85 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare
Inlägg: 3715
Blev medlem: 06 mar 2014 17:38

Re: Provkörde P85D i Täby igår, hjälp!

Inlägg av hybris »

Jag tänker på samma sätt. Hatar att ångra tillval man inte gjorde. Bilen kostar ju över miljonen oavsett så gör inte så enorm skillnad på helheten. jag har all utrustning förutom premium interiör och direktörsbaksätet. Premium interiör är ett skämt prismässigt. Hade de uppgraderat skinnklädseln i bilen ok... Två säten bak går helt bort. Vi har 5+2 så föräldrar eller svärföräldrar kan åka med. ;-)
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare
Inlägg: 3715
Blev medlem: 06 mar 2014 17:38

Re: Provkörde P85D i Täby igår, hjälp!

Inlägg av hybris »

Har haft beige läder på min P85+ under 12 månader. Inga missfärgningar eller mörken. Två barn och jag har oftast blåa jeans. Inga problem. Tesla skyddar lädret från fabrik och skall bara rengöras med vatten och svag tvål. Inga recondbilskinnmeck... Skall man göra något är nog vanlig rengöring och behandling för skinnmöbler det bästa. Beställde beige även till min P85D då jag tycker den är snyggast. Smaksak...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare
Inlägg: 3715
Blev medlem: 06 mar 2014 17:38

Re: Provkörde P85D i Täby igår, hjälp!

Inlägg av hybris »

Gällande märken på bilen. 90% vet inte vad en 60, 85 eller 85D eller P85D betyder så spelar noll roll för de som inte är insatta vilket är få... Jag behåller P85D men tar troligen bort Model S vid foliering då jag tycker det märket är onödigt...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare
Inlägg: 3715
Blev medlem: 06 mar 2014 17:38

Re: Provkörde P85D i Täby igår, hjälp!

Inlägg av hybris »

Leo skrev:
Välj bort de röda bromsoken, ingen vinge, ta bort dekalerna bak och 19" så hade det lika gärna kunnat vara en Tesla för under 800"...och med
ett förmånsvärde lägre än en V70.

Tills du trycker på gasen!
Fast otroligt töntigt att dekaltrimma nedåt...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare
Inlägg: 3715
Blev medlem: 06 mar 2014 17:38

Re: Provkörde P85D i Täby igår, hjälp!

Inlägg av hybris »

Hade svarta bromsok på min P85+ och nu röda på min P85D. Klart snyggare med röda. Givet val och igen 95% fattar inte att röda = P85/+/D.

Antingen behåller man märken eller tar bort dem helt för en clean look. Men glöm att fälgar och röda bromsok spelar roll gällande jantelagen. De detaljerna fattar bara en Teslaholic... Kör du en model S är du körd oavsett. Jag vill visa min P85D dekal för alla BMW, Audi etc så,de fattar. Försök inte ens... Jag ignorerar dig i vilket fall...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7451
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Provkörde P85D i Täby igår, hjälp!

Inlägg av TiborBlomhall »

Ni som är oroade över jantelagen är väl medvetna om att gemene man -om han öht vet vad Tesla är för något- har ingen aning om att bilen finns i olika versioner?

Även om du köper en S60 tror alla du kan insane-accelerera. :roll:
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare
Inlägg: 3715
Blev medlem: 06 mar 2014 17:38

Re: Provkörde P85D i Täby igår, hjälp!

Inlägg av hybris »

Exakt så! ;-) Ni får nog byts ut karossen till en Skoda... :-)
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Skriv svar