Hej.
Ska ut på bilsemester i sommar och tänkte ta med Segway ES1 (elektrisk kickbike) och vill kunna ladda den i bilen.
Jag har sökt men inte hittat något definitivt svar. Då jag inte är så kunnig på AMP/volt etc. undrar jag om nedanstående växelriktare kan funka. Det jag ska ladda kräver ca: 120-130 watt
https://www.kjell.com/se/sortiment/hem-kontor-fritid/fritid/resetillbehor/omvandlare-vaxelriktare/luxorparts-vaxelriktare-med-ren-sinusvag-200-w-p44242?
Kommer det att funka eller har någon erfarenhet av växelriktare i sin Tesla
//Model S 75D//
Växelriktare 12v > 220v
Moderator: Redaktion
- Teslaspolen
- Teslaägare
Re: Växelriktare 12v > 220v
Jag har precis en sådan där och använt den i Teslan. Min laptop laddades vid användning utan problem, men min flickvänns ville inte alls, vet inte varför.
Men, ja, det borde gå. Ta hem och prova! Annars kan du nytja ångersrätten.
Men, ja, det borde gå. Ta hem och prova! Annars kan du nytja ångersrätten.
Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
Eftersom den vill ladda med 42V DC så vore det bättre med en 12V->42V DC-trafo. Onödigt att gå över till växelström mellan. Jag vet dock inte var man får tag på en sådan, men det är ett tips ända
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Det är klart det blir mindre förluster med dc-dc-omvandling, men då får man problemet att cykelns laddare redan är gjord för AC, och då måste man ha en annan styrning av laddningen
Jag skulle också prova med den där växelriktaren, eller motsvarande.
Jag tycker mig ha sett att cigarettändaruttaget ska ha en 15A säkring ->180W, så det borde räcka även med lite förluster.
Jag skulle också prova med den där växelriktaren, eller motsvarande.
Jag tycker mig ha sett att cigarettändaruttaget ska ha en 15A säkring ->180W, så det borde räcka även med lite förluster.
Försök hitta någon med effektivitet över 90%, då blir själva lådan mindre varm, håller längre, hade nån länge sen måste varit typ 75% effektiv, blev varmt,
Kanske waeco eller dometic har någon med lite mindre förluster
annars kan du ju smyga med kickbiken in på ställena när du laddar bilen
Kanske waeco eller dometic har någon med lite mindre förluster
annars kan du ju smyga med kickbiken in på ställena när du laddar bilen
ms 76132 "Eleamore"