
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Moderator: Redaktion
nek0 skrev:Räckviddsångest
Inläggav Teslaägare Bonden75 » 18 jan 2017 21:28
Skall köra Sollentuna - Lindvallen i morgon. Ser ut att funka att ladda fullt hemma i min S90D och köra till SuC i Mora men... Detta är min första långresa och ångesten tvingar mig just nu ut på E4 via SuC i Gävle. Vad säger ni gamla rävar?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Bonden75
Teslaägare
Inlägg: 54
Blev medlem: 10 dec 2016 08:32
Hmm låter som bonden som sålde ägg" Om du gissar hur många ägg är det i korgen får du alla 35 sticken gratis "
Kolla på bakluckan, det brukar stå därBonden75 skrev:Vilket batteri har jag?
Bonden75 skrev:Ha ha! Korrekt 90!!! Men fortfarande förundrad över den höga förbrukningen och stämmer det verkligen att energin som går åt till värme inte räknas med.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag ligger på 246 Wh/km på vinterhjulen (800 mil sen början på november). Men i den siffran finns ju inte allt som går till förvärmning med. 400 är nåt jag drog till med då jag oftast bara kommer ca hälften av typical range på en "vardagsladdning".Remuz skrev:Mina korta resor snittar sällan under 400. Men eftersom det räknas ihop med långresorna har jag 264 på sommardäcken (på sommaren) och 305 på vinterdäcken (på vintern). Körde dock 1500mil på sommaren (från 28/6) och har bara klämt ur mig 800mil på vinterdäcken ännu. Slutar nog med runt 1200 vintermil.
Jag har också exakt 16 km till jobbet.Remuz skrev:Jag har 16km till jobbet, 32km ToR då. Jag klarar precis att köra den 5ggr när jag laddat till 90%, inkl förvärmningar. Så jag kommer 18mil på 36mil laddning. Stämmer rätt bra med halva typical för mig med alltså
Jag har snittat på 202kw per kilometer sedan 6 september 2017 och dryga 2000 mil. De första 500 milen när det var någolunda varmt ute så snittade jag 185 kW.Verdi skrev:Jag har också exakt 16 km till jobbet.Remuz skrev:Jag har 16km till jobbet, 32km ToR då. Jag klarar precis att köra den 5ggr när jag laddat till 90%, inkl förvärmningar. Så jag kommer 18mil på 36mil laddning. Stämmer rätt bra med halva typical för mig med alltså
Vinter 0,202Kwh per kmjoel80 skrev:Kulingen... Det blev inte många rätt där va?
Snittat ca 202kw/270hk? Hur gör man det? Då ska man gasa rätt mkt.. Och kan man se ett medelvärde på hur mycket effekt man tar ut?
Menade du 202kwh per km är det ännu mer imponerande! Dock lite dyrt.. Och man får lite taskig räckvidd.
En nolla till så har man min sträcka tot. per dagVerdi skrev:Jag har också exakt 16 km till jobbet.Remuz skrev:Jag har 16km till jobbet, 32km ToR då. Jag klarar precis att köra den 5ggr när jag laddat till 90%, inkl förvärmningar. Så jag kommer 18mil på 36mil laddning. Stämmer rätt bra med halva typical för mig med alltså
Andra ligger närmre 0,000000000185 Mwh per meter. 0,000000185 Mwh låter extremt högt. Du har en räckvidd på runt 350m.. Hoppas du bor nära en supercharger.Kulingen skrev:Vinter 0,202Kwh per kmjoel80 skrev:Kulingen... Det blev inte många rätt där va?
Snittat ca 202kw/270hk? Hur gör man det? Då ska man gasa rätt mkt.. Och kan man se ett medelvärde på hur mycket effekt man tar ut?
Menade du 202kwh per km är det ännu mer imponerande! Dock lite dyrt.. Och man får lite taskig räckvidd.
Höst 0,000000185Mwh per m
Ska du gnälla på enheter får du väl själv använda rätt tecken för watt (W och inte w)joel80 skrev:Andra ligger närmre 0,000000000185 Mwh per meter. 0,000000185 Mwh låter extremt högt. Du har en räckvidd på runt 350m.. Hoppas du bor nära en supercharger.Kulingen skrev:Vinter 0,202Kwh per kmjoel80 skrev:Kulingen... Det blev inte många rätt där va?
Snittat ca 202kw/270hk? Hur gör man det? Då ska man gasa rätt mkt.. Och kan man se ett medelvärde på hur mycket effekt man tar ut?
Menade du 202kwh per km är det ännu mer imponerande! Dock lite dyrt.. Och man får lite taskig räckvidd.
Höst 0,000000185Mwh per m