9% av Auto Motor & Sports läsare

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Inlägg av TiborBlomhall »

9% av Auto Motor & Sports läsare har svarat ja på frågan:
"Jag skulle kunna tänka mig att parkera min bil med förbränningsmotor på en elbilsplats för att protestera."
http://www.automotorsport.se/artiklar/n ... teslaagare

(just nu har 26 svarat JA, 268 NEJ) :shock:

Elbilar är alltså något så hotfullt så man måste aktivt protestera mot dem, tycker var tionde fossilbilist? :?

De tog förresten nyhetsartikeln från vår hemsida och vinklat den till att det skulle vara något slags protestvåg mot Tesla. :roll:
http://teslaclubsweden.se/ice-ice-baby
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Re: 9% av Auto Motor & Sports läsare

Inlägg av Herr X »

TiborBlomhall skrev:
9% av Auto Motor & Sports läsare har svarat ja på frågan:
"Jag skulle kunna tänka mig att parkera min bil med förbränningsmotor på en elbilsplats för att protestera."
http://www.automotorsport.se/artiklar/n ... teslaagare
En användare som kallar sig Mr Spiff har kommenterat arkilen såhär:
Mr Spiff skrev:
Förstår inte problemet. Jag brukade stå med min vid Falkenberg eller Löddeköpinge och det var aldrig någon annan bil där i några enstaka fall var det någon annan tesla ägare. Enda fosilbilen som var där var en bärgningsbil men den hade en tesla på flaket. Samma i Helsingborg platsen var alltid ledig.
Sen utanför köpcentrum förstår jag när de ersätter handikappplatser med elbilsplatser. Då förstår jag att de protesterar.
Om man bortser från att han har stavat ordet handikapplatser med tre "p" och bara ser till sakinnehållet, så är det där ett klassiskt internettroll. Är det över huvud taget någon Tesla som blivit bärgad i Sverige ännu? Har inte hört om detta iallafall, och om någon fått så allvarliga problem att de blivit bärgade så borde det vara omnämnt här på forumet?

>>Personpåhopp bortmodererat<< /Tibor
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall

Även Internettroll är människor, därför har jag modererat ditt inlägg lite.

Teslor har väl bärgats i Sverige också - frågan är snarare vad en bärgad Tesla skulle göra vid en Superchargerstation?
Användarvisningsbild
olarsson
Teslaägare

Inlägg av olarsson »

Är det bara jag som läser hans inlägg som att han själv är Teslaägare och inte alls trollar?
S Plaid Svart 2023-
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

TiborBlomhall skrev:
Även Internettroll är människor, därför har jag modererat ditt inlägg lite.

Teslor har väl bärgats i Sverige också - frågan är snarare vad en bärgad Tesla skulle göra vid en Superchargerstation?
Vart skulle man bli bärgad om man kör slut på laddning om inte till den supercharger man försökte nå.
Användarvisningsbild
kanylbullen
Teslaägare

Inlägg av kanylbullen »

olarsson skrev:
Är det bara jag som läser hans inlägg som att han själv är Teslaägare och inte alls trollar?
Nä jag tycker också han formulerar sig som om han var Teslaägare.

Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Användarvisningsbild
jjmaskin
Teslaägare

Inlägg av jjmaskin »

Han är en fejk Teslaägare som troligtvis jobbar som säljare eller har intresse av atg sälja premiumtyskabilar eller liknande som helt saknar kunder numer. Han skriver med kluven tunga på Di o Nyteknik. Hans företag har haft 5-6 Teslor som blivit bärgade o brunnit på hallandsåsen o fel på allt så dom skänkte väl bort bilarna enligt honom. Tramspelle som inte är något att bry sig om. Han har en agenda: allt om elbilar,hybrider är han o klankar på. Så han har inte mer Tesla än mig. Stortroll är hen :)

Det är bäst jag skriver något bra med om trolletroll. Hen är nog snäll mot kanniner och gör jättegoda muffins :)
Senast redigerad av jjmaskin, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Herr X »

kanylbullen skrev:
olarsson skrev:
Nä jag tycker också han formulerar sig som om han var Teslaägare.
Han formulerar sig som om han är Tesla-ägare men är naturligtvis inte det. Han skriver ju i stort sett att han hatar Tesla och elbilar över lag, och en sådan person har naturligtvis varken köpt Tesla eller annan elbil.
Därför påstår jag att det är ett internet-troll.

Tibor - hemskt vad du var känslig. Det var inget personpåhopp utan ett påhopp på ett helt anonymt internet-troll på en annan sajt. Hade det varit en identifierbar person hade jag hållit med dig (och modererat mig själv).
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
Henrik
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Henrik »

Gick in på dennes profil och tittade (Ja - har lite för mycket tid över ibland..)

http://www.automotorsport.se/medlem/?id=234349

Åtskilliga gånger har han "tryckt" ner Tesla ganska ordentligt.

Jag skulle nog säga att han inte är en Tesla-ägare - Utan bara en "wannabe" (Han kanske jättegärna vill ha en Tesla - Men inte har råd och gör det som känns naturligt for honom att göra..? - Ingen psykolog, har bara gått psykologi 1 än så länge.. Så det är 80-90 % chans att jag har fel..)
TESLA Model S | P85+
Användarvisningsbild
TiborBlomhall

Nu är det 53 ja mot 633 nej, dvs minskat något till 7.7%

Ska vi säga något positivt om det så har ingen annan fråga samlat lika många nej-röster från deras läsare iaf.
Användarvisningsbild
olarsson
Teslaägare

Inlägg av olarsson »

Ok. Läste bara detta enda inlägg. Brukar inte hänga i deras kommentarsfält. ;)
S Plaid Svart 2023-
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
Användarvisningsbild
TiborBlomhall

Slutresultatet blev 73 JA, 943 NEJ.

Dvs dryga 7% av de röstande är beredda att parkera på laddplatser bara för att jäklas.

Var fjortonde fossilbilist är beredd att med berått mod sabotera för elbilister. :shock:

Svenska avundsjukan? Eller hysterisk rädsla för förändring?
Användarvisningsbild
Bengt
Teslaägare

Inlägg av Bengt »

Det verkar som att Teslahatarna har gett upp för den här gången, i alla fall i den här tråden. Till slut blev fakta för mycket... 8-)
MC Red 85 såld
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

TiborBlomhall skrev:
Slutresultatet blev 73 JA, 943 NEJ.

Dvs dryga 7% av de röstande är beredda att parkera på laddplatser bara för att jäklas.

Var fjortonde fossilbilist är beredd att med berått mod sabotera för elbilister. :shock:

Svenska avundsjukan? Eller hysterisk rädsla för förändring?
De flesta bryr sig inte om att svara om det nu inte är en hjärtefråga det rör sig om. De som ogillar elbilar, ser dem som ett hot eller vad de nu går igång på, är nog mycket mer benägna att svara än folk i gemen, som nog om de parkerar på en laddplats gör det av okunskap eller misstag.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
TiborBlomhall

Tittar man på AM&S highscorelista så är det den frågan som mest engagerat folk att rösta, och artikeln har fått flest kommentarer. :D
http://www.automotorsport.se/gasabromsa/
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Funderade idag på vad det är som driver... hmm oviljan emot elbilar. Om elbilarna är dåliga så är det väl bara att låta bli att köpa? Eller är det Volvo anställda som är rädda om jobbet? Är det kanske avundsjuka, elbilar är ju rätt dyra trots allt.
Sen började jag fundera på om det inte är en trötthet på miljötjat, klimatsmart och eko mm. Att då tex ställa sig på en laddplats är ett sätt att säga "sluta tjata" typ. Men här kan nog Tesla hjälp, du behöver inte köpa den för att den är klimatsmart du kan köpa den för att den är bra. Ladda den med kolkraft om du absolut vill.
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare

Inlägg av apkungen »

Det finns många med tokiga idéer här i landet. Kolla bara på SD
Användarvisningsbild
Datordoktorn
Teslaägare

Inlägg av Datordoktorn »

apkungen skrev:
Nu är den här tråden iofs rejält off topic men exakt vad i SDs idéer är det som är så tokigt?
Leaf 2012
S85 2014 grått skinn
Blå S75 AP2 beställd o avbeställd (pga sjukdom)
Leaf Tekna 2015
Blå S75D, vit insida, pano, AP, premium, kolfiber

Elskåp (e-NV200 2017)
Deläger Leaf 2021, Zoe 2017 & Ora 2022....
http://---
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Herr X »

Datordoktorn skrev:
apkungen skrev:
Nu är den här tråden iofs rejält off topic men exakt vad i SDs idéer är det som är så tokigt?
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Herr X skrev:
Datordoktorn skrev:
apkungen skrev:
Ahh, Herr X, du är visst inte välkommen tillbaka till Sverige enligt denne nisse. Han anser inte att "dom som kommer från länder som det är fred i just nu" är välkomna till Sverige och mig veterligt är det fred i Norge just nu... ;)

För att knyta an till OP så ser jag liknande tendens i SD som i de 9% som tycker det är OK att parkera på elplats bara för att sabotera för nymodernigheten "elbil". Bägge lever i en fantasivärld och förstår inte vad som sker runt dom. Sin frustration vill skylla på någon; är man svensk är allt icke-svenskarnas fel, kör man fossilbil så är det elbilarnas fel. Ungefär samma andel är det också på dessa grupper.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall

Politiska diskussioner får hamna i någon annan tråd under Allmänt/Övrigt. Respektera att folk har olika åsikter.
Användarvisningsbild
Datordoktorn
Teslaägare

Inlägg av Datordoktorn »

Satt och skrev ett långt svar som jag inte hann få iväg innan Tibor klokt nog gick in och styrde upp tråden.

Tibor har givetvis helt rätt, det här är inte rätt forum för politiska diskussioner. Föreslår att Tibor kapar bort de senaste inläggen, från "apkungen" och neråt.
Leaf 2012
S85 2014 grått skinn
Blå S75 AP2 beställd o avbeställd (pga sjukdom)
Leaf Tekna 2015
Blå S75D, vit insida, pano, AP, premium, kolfiber

Elskåp (e-NV200 2017)
Deläger Leaf 2021, Zoe 2017 & Ora 2022....
http://---
Användarvisningsbild
Bengt
Teslaägare

Inlägg av Bengt »

Mitt förslag är att hålla politiska diskussioner helt utanför forumet, så länge det inte hänger ihop med bilar.....
MC Red 85 såld
MC Red 85D såld
Användarvisningsbild
Bengt
Teslaägare

Inlägg av Bengt »

Mitt förslag är att hålla politiska diskussioner helt utanför forumet, så länge det inte hänger ihop med bilar.....
MC Red 85 såld
MC Red 85D såld
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare

Inlägg av Kalle »

Vi har ju en tråd döpt "skitsnack" där man kan diskutera allt som inte har me tesslor att göra ;)
Skriv svar