vi har bokat en Tesla för att testa testa över en helg.
Tanken är att jag ska kunna övertyga min fru om att elbil fungerar, just nu håller hon emot och vill att vi ska skaffa en hybrid istället.

Vi har ju haft en Nissan Leaf som vi var riktigt nöjda med, men det blev inga långresor med den pga av att den var för liten (både räckvidd och utrymmesmässigt).
Vi har ju provkört lite innan och faktiskt beställt, men avbokat då vi fick lite ångest över att det är så mycket pengar och vågade inte riktigt...
Men nu efter att jag bokat bilen kollade jag upp vart jag ska ladda i Göteborg...
Vi ska till Hovås nedre (Uggleberget) mina svärföräldrar har precis flyttat in i lägenhet så jag är osäker på om jag kan ladda hos dom.
Och på 36 timmar i en chuko får jag väl ändå inte så att det räcker tillbaka? Och vi kommer säkert att åka lite där nere också.
Jag har lite svårt att tyda uppladdning.nu om vart det finns ställen som jag kan ladda på.
Lidl vid FrölundaTorg verkar ju ha en bra, men jag vill ju inte stå där i 2 timmar när vi är nere bara en helg.
Har ni nåt tips?
Jag vill ju inte att det ska få motsatt effekt....

Använde abetterrouteplanner för att kolla upp nervägen och det ser ju ut som att det är inga som helst problem i en S90D.
Man kanske får ladda längre i Ödeshög, nu föreslår den 67%, men vill ju inte stå längre än nödvändigt (om inte annat för att göra ett bättre intryck...) Iofs säger den 27 minutersladdning, det lär väl bli 40 i alla fall antar jag, det brukar ju bli det när vi stannar.
Tror förresten inte att någon Chademodapter förljer med.
Tacksam för alla tips!