Tesla Service

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Bjorn
Teslaägare
Referralkod: ts.la/bjrn381

Tesla Service

Inlägg av Bjorn »

Jag fick ett problem med min bil i helgen. Jag har inte haft så mycket problem med den innan och aldrig nåt som varit akut. Jag har bara varit på SC en gång utöver ordinarie servicar.

Den larmade Parking Brake Not Set och Parking Brake Did Not Release, Contact Tesla Service.
Jag kom iväg efter en extra P - D de flesta gånger, men vid ett par tillfällen så fick jag göra manövern 8-10 gånger innan bromsen släppte rent fysiskt.

På måndag morgon ringde jag Tesla Service och berättade om felet. Kundmottageren frågade lite om vad jag hade för möjligheter att kunna komma med bilen och för mig passade det bäst dagen därpå eftersom jag hade ett planerat möte nära Göteborg. Hon bad att få återkomma och gjorde så efter en timma och sa att allt var bokat den tid jag önskat mig.

Jag tänker att jag ska passa på att köpa en ny hjulbult eftersom jag sett att däckverkstaden lyckats att runda en av dem när de bytte till vinterdäcken. Rätt klantigt av en däckverkstad kan jag tycka.

När jag kommer dit nästa dag så blir jag tvungen att meddela att felet har inte visat sig sen jag ringde trots att jag testat många gånger. Hon bara skrattar åt att så brukar det alltid vara och säger att de redan har fjärrdiagnostiderat det och vet vad de ska göra.

Jag får lånebil, en P85D och åker på mitt möte. Jag har helt glömt bort hjulbulten.

När jag kommer ut från mötet så ringer jag och kollar att bilen är klar och det är den. Jag ser sen att jag fått "fakturan". I den står att det högra P-bromsoket var trasigt men att de bytt på båda sidor ändå. Nästa rad står det 20 nya hjulbultar för de var skadade pga felaktigt verktyg. Kostnad: Goodwill.

Det är på inget sätt bra att P-bromsoket går sönder efter 2,5 år och 5000 mil. Det är heller inget bra att Service är 16mil bort för mig. Men efter en sån här hantering och bemötande: Varför skulle jag någonsin vilja ha nån annan bil än en Tesla?
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
Användarvisningsbild
Yrsir
Teslaägare

Re: Tesla Service

Inlägg av Yrsir »

Med risk att vara repetitiv: SC Mölndal är fantastiskt. Och Tesla såklart.
Användarvisningsbild
Nyren
Teslaägare

Inlägg av Nyren »

Kan bara hålla med om servicen och bemötandet. :)

Jag fick också mina p-bromsok bytta igår. Det fanns en återkallelse på dem.
Model Y Performance Svart
Model 3 LR Deep Blue metallic.
Model S 75D Deep Blue metallic - Såld
Användarvisningsbild
Bjorn
Teslaägare
Referralkod: ts.la/bjrn381

Inlägg av Bjorn »

Nyren skrev:
Jag fick också mina p-bromsok bytta igår. Det fanns en återkallelse på dem.
Jag läste ju det nånstans för ett tag sen, men uppfattade som att det inte gällde min årgång (2015), det var heller inget de sa.
Om de har gjort nån omkonstruktion så kanske man kan hoppas att de nya håller bättre.
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

Det finns en tråd om detta problem sen tidigare...

http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... =10&t=7745
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
lasse62

Inlägg av lasse62 »

Fast det sorgliga är det kostar 10 kr för en bricka och 45 minuters jobb per sida för att göra det själv.
Skriv svar