Hur tidigt får man leveransbesked?

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
MrX
Teslaägare
Kontakt:

Hur tidigt får man leveransbesked?

Inlägg av MrX »

Har ställt frågan till Tesla, men gissar på att jag får snabbare svar här :)

Hur pass långt innan leverans får man ett datum? Jag behöver synka däckverkstad och wrapping, så typ tre dagar innan är inte helt hundra för mig samtidigt som jag inte vill vänta längre än nödvändigt bara för att jag inte har vinterdäcken redo.
Referral-länk för 9000 SEK rabatt och fri supercharging: http://---. Kolla gärna in min kostnadskalkylator vid företagsleasing på http://www.goingtesla.se/kostnadskalkylator
Användarvisningsbild
mgorgis
Teslaägare

Re: Hur tidigt får man leveransbesked?

Inlägg av mgorgis »

Är i samma situation, och behöver helfoliering men har inte fått någon offert än och bilen kommer snart förhoppningsvis :)
Advocatus Diabolo

Inlägg av Advocatus Diabolo »

MrX skrev:
Har ställt frågan till Tesla, men gissar på att jag får snabbare svar här :)

Hur pass långt innan leverans får man ett datum? Jag behöver synka däckverkstad och wrapping, så typ tre dagar innan är inte helt hundra för mig samtidigt som jag inte vill vänta längre än nödvändigt bara för att jag inte har vinterdäcken redo.
Ett enkelt svar: Efter alldeles för lång och olidlig väntan. :D
Sorry, kunde inte hålla mig...
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

Beror på en massa faktorer
Men din DS kan inte lova nåt förrän bilen är på SC och även då måste de gå genom bilen innan leverans och om de upptäcker nåt större så skjuter de på leveransen
Sen är det lite extra krut kring kvartalsslut så många bilar kommer levereras 15 dec fram till årsslut
så ring din DS och fråga
Fråga snällt och fråga om prel lev tid för nåt definitivt besked lär du inte få förrän tätt inpå leverans
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Advocatus Diabolo

Inlägg av Advocatus Diabolo »

Hur kvantifierar man något som inte går att kvantifiera? Blir mest guesswork och berättelser hur det varit för olika leveranser i olika historiska faser av Teslas leveranslogistik och för olika individer. Leveranslogistiken är inte en konstant faktor, utan påverkas som diskuterats av många yttre och inre faktorer; Ändrade speditörsavtal, nya transportsätt, hamnstrejker, UE:s leveransproblem, överbelastning vid kvartalsslut som sagt var, kapacitet att ev få bilen reparerad om den blivit skadad i transporten, tid att få den slutpolerad, DS "slöhet" ("överbelastning"?) i att orka ta tag i leveranser och ens svara på mail, telefon, sms, etc, etc, ja allt detta påverkar... :evil: :shock:

Så mitt tidigare svar är tyvärr det enda som alltid gäller. Allt annat är guesstimates.
En doktors order skulle kanske varit: Åk på semester några månader och glöm bort Teslan en stund, så lindrar du symptomen!
Ja, så minskar du kanske belastningen på din bättre hälft, så hen inte får exem i öronen av allt tjat om Tesla hit och dit. :?:
Användarvisningsbild
Fredric83
Teslaägare

Inlägg av Fredric83 »

Jag fick besked med en veckas varsel, men då jag inte sålt min gamla bil enades vi om en tid 2 veckor fram i tiden istället.
Var inga problem alls, jag sa en dag och tid som funkade för mig och det var som sagt ingen diskussion alls.
Model S75 vid namn Morticia. Med AP2.5, nya prestandan och nya baksätet.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare

Inlägg av Remuz »

Jag fick besked 18 dagar innan ena gången och 3 dagar innan andra gången
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
Skriv svar