Jag har sett tråden förut men ställer frågan igen.
Protectors försäkring löper snart ut och jag måste snart teckna ny. Har en Model S 90 D och har fått priset (från min försäkringsmäklare) 12 449 kr halvförsäkring/år hos Trygg Hansa. Bilen är 11 mån gammal.
Är det ett ok pris eller finns det ngt mer förmånligt avtal att teckna?
Tacksam för hjälp!
/Tomas
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Försäkring
Moderator: Redaktion
Re: Försäkring
Jag fick lägre av TryggHansa när jag pratade med dem på telefon. Jag har visserligen villa och annat hos dem.
Om det är privat så kolla upp Aktsam. Om det är företagsförsäkring så kör på Trygg Hansa eller Länsförsäkringar.
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Kolla Swedbank om du är kund där. Bla lägre självrisk =2500kr vid vagnskada på försäkringen som kommer 3år med ny bil.
Renault R5 beställd, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Jag ska förnya min försäkring snart, så jag kollar med alla. Såhär långt har jag fått svar hittills, på min förfrågan om helförsäkring.
Endast Trygg-Hansa och Motormännen lyckades ge svar på webben. Alla andra krävde manuell hantering. Jag skickade e-post igår kväll, så fler svar lär dyka upp
Motormännen: 10720 kr (kräver medlemskap) (faktisk försäkringsgivare är Gjensidige, som inte själva ville försäkra)
Trygg-Hansa: 14 545 kr
Sveland: 14 775 kr (men kallar sig Trygg-Hansa i svaret, ägs av Trygg-Hansa)
Redo: 26 568 kr
Folksam: > 80 000 kr
Aktsam: Inte svarat än
LF (Stockholm): Inte svarat än
Moderna: Inte svarat än
Safetown: Inte svarat än
ICA: Inte svarat än
If: Inte svarat än
Dina: Kampanj om 20 % rabatt för elbilar, men erbjuder ingen försäkring för min Tesla
Gjensidige: Vill inte svara på pris, men rekommenderar ICA. ("Vi är tyvärr inte rätt bolag att försäkra en Tesla då vår premie inte är fördelaktig för dig som kund.")
Vardia: Försäkrar inte bilar värda mer än 500 000 kr
Svedea: Försäkrar inte bilar ägda av boende i lägenhet. Motorcykeln hade jag dock försäkrad där, boendes i exakt samma lägenhet
Tre kronor: Bara bankkontor/telefon, orka...
Watercircles: Svarade på e-post att de ville ha mer uppgifter, ospecificerat vilka, och ville att jag ringer dem. Orka.
Förutsättningar: 2000 mil, bor i lägenhet i Stockholmsförort, parkering i delat garage, privatägd Model S på 69 kW.
Med försäkrar inte menar jag erbjuder enbart trafikförsäkring, då det vore olagligt för dem att inte erbjuda det.
Jag lär återkomma om någon dag med en kompletterad lista. Jag hoppas att Aktsam kommer att begära under 10 000 kr/år.
Något bolag jag missat?
Endast Trygg-Hansa och Motormännen lyckades ge svar på webben. Alla andra krävde manuell hantering. Jag skickade e-post igår kväll, så fler svar lär dyka upp
Motormännen: 10720 kr (kräver medlemskap) (faktisk försäkringsgivare är Gjensidige, som inte själva ville försäkra)
Trygg-Hansa: 14 545 kr
Sveland: 14 775 kr (men kallar sig Trygg-Hansa i svaret, ägs av Trygg-Hansa)
Redo: 26 568 kr
Folksam: > 80 000 kr
Aktsam: Inte svarat än
LF (Stockholm): Inte svarat än
Moderna: Inte svarat än
Safetown: Inte svarat än
ICA: Inte svarat än
If: Inte svarat än
Dina: Kampanj om 20 % rabatt för elbilar, men erbjuder ingen försäkring för min Tesla
Gjensidige: Vill inte svara på pris, men rekommenderar ICA. ("Vi är tyvärr inte rätt bolag att försäkra en Tesla då vår premie inte är fördelaktig för dig som kund.")
Vardia: Försäkrar inte bilar värda mer än 500 000 kr
Svedea: Försäkrar inte bilar ägda av boende i lägenhet. Motorcykeln hade jag dock försäkrad där, boendes i exakt samma lägenhet
Tre kronor: Bara bankkontor/telefon, orka...
Watercircles: Svarade på e-post att de ville ha mer uppgifter, ospecificerat vilka, och ville att jag ringer dem. Orka.
Förutsättningar: 2000 mil, bor i lägenhet i Stockholmsförort, parkering i delat garage, privatägd Model S på 69 kW.
Med försäkrar inte menar jag erbjuder enbart trafikförsäkring, då det vore olagligt för dem att inte erbjuda det.
Jag lär återkomma om någon dag med en kompletterad lista. Jag hoppas att Aktsam kommer att begära under 10 000 kr/år.
Något bolag jag missat?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Visst är det marknadsvärdet som gäller, men jag när en förhoppning att det är högre än så, även om det kan vara optimistiskt. Motormännen har ett maxvärde på 900 000 på sin försäkring.
Protector har jag på något sätt räknat ut, men borde nog kontakta dem för att få listan komplett.
Protector har jag på något sätt räknat ut, men borde nog kontakta dem för att få listan komplett.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Jag fick rätt bra premie på TH i höstas, 5k4/år halvförs med mängdrabatt (S85D 2 år, bor i Sotenäs, gubbe i keps)
En trevlig dam på telefon gav grova hintar om att teckna via webben i stället, det blev lite billigare så. YMMV som det heter.

En trevlig dam på telefon gav grova hintar om att teckna via webben i stället, det blev lite billigare så. YMMV som det heter.
Jag Fick erbjudande av Trygg-Hansa på 6000kr.
Men valde till sist Länsförsäkringar, de erbjöd 5100kr inklusive merförsäkring.
Detta gäller dock helt ny MS med 350kw registrerad effekt. Så det är endast halvförsäkring.
Förutsättningarna är man 34år bor i villa i Helsingborg. (Har alla försäkringar samlade i LF)
Men valde till sist Länsförsäkringar, de erbjöd 5100kr inklusive merförsäkring.
Detta gäller dock helt ny MS med 350kw registrerad effekt. Så det är endast halvförsäkring.
Förutsättningarna är man 34år bor i villa i Helsingborg. (Har alla försäkringar samlade i LF)
Model S75 vid namn Morticia. Med AP2.5, nya prestandan och nya baksätet.