Har jag drömt. Eller aktiveras inte halvljuset när vindrutetorkare går? I förrgår hamnade jag i värsta störtregnet på motorvägen och behövde slå på halvhjus manuellt då det var noll visibility, ville inte bli påkörd bakifrån. Har för mig att det fanns någon notering för några versioner sedan om att detta numera skulle vara automatiskt? Min förra bil gjorde detta. MYLR 2023 2024.26.7
Förr tändes halvljuset när torkarna gick igång, men det är ett bra tag sedan. Genom Teslas "försämring OTA" så har det tagits bort.
Min bil sänker ofta hastigheten p.g.a. "nedsatt sikt", men den kan tydligen inte fatta att åtminstone baklysena borde vara tända om sikten är så dålig att farthållaren sänker hastigheten eller kopplar ur!
Har jag drömt. Eller aktiveras inte halvljuset när vindrutetorkare går? I förrgår hamnade jag i värsta störtregnet på motorvägen och behövde slå på halvhjus manuellt då det var noll visibility, ville inte bli påkörd bakifrån. Har för mig att det fanns någon notering för några versioner sedan om att detta numera skulle vara automatiskt? Min förra bil gjorde detta. MYLR 2023 2024.26.7
Förr tändes halvljuset när torkarna gick igång, men det är ett bra tag sedan. Genom Teslas "försämring OTA" så har det tagits bort.
Min bil sänker ofta hastigheten p.g.a. "nedsatt sikt", men den kan tydligen inte fatta att åtminstone baklysena borde vara tända om sikten är så dålig att farthållaren sänker hastigheten eller kopplar ur!
Just det. Tyckte jag läste förra året att detta skulle aktiveras igen . Men i svenska manualen nämns inget. Men i amerikanska manualen står det i klartext.
Just det. Tyckte jag läste förra året att detta skulle aktiveras igen . Men i svenska manualen nämns inget. Men i amerikanska manualen står det i klartext.
Appen har ändrat schema för laddning, jag laddar efter timpriset så vill inte schemalägga varje dag. När jag väljer schema för alla dagar (dagarna är svenglish: M T V T F S S (vednesday?) och sätter 23.00 så vill den ladda 11 på fm, har den AM FM-tid i bakgrunden.
Jag använder schemaläggning för att bilen ska ha fullt batteri, så nära avresa som möjligt..
Men med nya uppdateringen förstår jag inte hur jag ska få det att fungera... Jag är inte helt oteknisk, men missar ibland något väsentligt..
Jag ställer in tiden för när laddningen ska starta och trycker sedan på spara, men inget händer. Det står inte att bilen ska starta laddningen vid en viss tidpunkt, som det gjorde innan..
Appen har ändrat schema för laddning, jag laddar efter timpriset så vill inte schemalägga varje dag. När jag väljer schema för alla dagar (dagarna är svenglish: M T V T F S S (vednesday?) och sätter 23.00 så vill den ladda 11 på fm, har den AM FM-tid i bakgrunden.
Jag använder schemaläggning för att bilen ska ha fullt batteri, så nära avresa som möjligt..
Men med nya uppdateringen förstår jag inte hur jag ska få det att fungera... Jag är inte helt oteknisk, men missar ibland något väsentligt..
Jag ställer in tiden för när laddningen ska starta och trycker sedan på spara, men inget händer. Det står inte att bilen ska starta laddningen vid en viss tidpunkt, som det gjorde innan..
Är det bara jag eller är det struligt?
Precis detta, tidigare var det bara ändra tid för laddning dag för
dag. nu ett schema för veckan, en korkad uppdatering som ej blir bra utifrån att elpriserna varierar.
Nu fick jag till det... Trodde att dagarna var urbockade när de var gråa, men det var ju tvärtom..
Det hade varit bra med en ruta man kunde bocka i, som hette "engångsschema" eller något liknande. Som man kunde använda när man bara vill ladda vid den tidpunkten vid just det tillfället.
Samma sak med förkonditioneringen. När man schemalägger så fortsätter den ju att spara det i minnet och glömmer man bocka ur, så förkonditionerar man bilen varje dag eller rullande den dagenan bestämt..
Jag värmde upp min bil tre dagar i rad i fjällen, utan att köra en meter, innan jag kom på det...
Körde upp till Härnösand igår, det var kanske 20 minuter när jag hade velat aktivera helljuset själv sen kom automatiken med Matrix igång. Ca 30 min efter solens nedgång.
Klar himmel och sen solnedgång fördröjer det helt klart.
När jag körde SECC i en EQE förra året gick helljuset igång en enda gång automatiskt. Och sedan slocknade det vid första mötet och tändes inte igen. Så Mercedes är inte bättre där skulle jag säga, snarare sämre. Jag tycker helljuset funkar helt perfekt numera i min 3:a.
Nu har jag fått 2024.26.7 för nedladdning.
Det är väl den som gör att det piper när man använder farthållaren...
Vi får se hur länge det dröjer innan Tesla laddar ned och installerar den mot min vilja....
Nu har jag fått 2024.26.7 för nedladdning.
Det är väl den som gör att det piper när man använder farthållaren...
Vi får se hur länge det dröjer innan Tesla laddar ned och installerar den mot min vilja....
Så är det.
Jag har vägrat installera hittills.
Första versionen av 2024.26 fick jag meddelande om (gul pil) när bilen stod på jobbet utan Wifi. När jag en vecka senare kom hem och bilen kopplade upp försvann pilen utan att bilen laddade ner någon uppdatering. Nu 2 veckor senare har bilen laddat ner en ny version av 2024.26 men jag tänker inte installera.
För första gången någonsin funkar vindrutetorkarna som de ska på min bil och jag vill absolut inte ha plingplång vid farthållare. Får se hur länge det går att hålla emot.
Model Y P 2022 - TBA Model S P 2016 - 2022 Model S P 2015
Någon som får "nya" schemaläggningen att funka? Bilen laddar även om man ställer in laddning för annan tidpunkt...
Jag hade samma problem som dig.
Sen testade jag att schemalägga i bilen och då funkade det.
Sen testade jag igen i appen och kom då på att när dagarna är. Gråmarkerade, så är de valda. När de är svarta har man "bockat ur" aktuell dag..
När jag först testade trodde jag att färgerna betydde tvärtom.
Vi använder ju dog mode rätt mycket och med senaste uppdateringen (26.7) så hade de plötsligt möblerat om i klimatanläggningens meny och flyttat på knappar och ändrat på funktionaliteten. Oklart varför.
Någon som får "nya" schemaläggningen att funka? Bilen laddar även om man ställer in laddning för annan tidpunkt...
Jag hade samma problem som dig.
Sen testade jag att schemalägga i bilen och då funkade det.
Sen testade jag igen i appen och kom då på att när dagarna är. Gråmarkerade, så är de valda. När de är svarta har man "bockat ur" aktuell dag..
När jag först testade trodde jag att färgerna betydde tvärtom.
I appen…varför kan jag inte se kW när jag laddar
Står bara km/h nu och hur många km man fått in
Hittar inte att ändra detta på något sätt…
Så hade jag det när jag var ansluten till en publik AC-laddare, men när jag kopplade in på en DC-laddare och här hemma, står det hur många kw jag laddar med...
När man ska stänga av det lagstadgade plinget för överskriden hastighetsbegränsning genom att trycka på högtalarsymbolen bredvid ”hastighetsskylten” missar man ibland och slår om från procent till km för batterinivå, sitter lite väl tätt.
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Efter att hämtat bilen från Tesla-service har jag numera vädret på skärmen. Eller har detta funnits länge? En liten solsymbol bredvid klockan öppnar denna vy..
Fantastisk med den lilla symbolen med vädret så man ser om det är soligt eller molnigt, för det syns ju inte genom framrutan… noterade idag att tempmätaren visade fel. Visade 16 trots att bilen stått i solen och verklighet och alla prognoser sa att det var ungefär 21 grader ute. Under 3-4 timmar närmade sig sedan visad temp verkligheten. Svårförståeligt, får se hur den beter sig framöver.
Installerade precis 2024.6.7 och nu kickar Spotify ej igång trots premium connectivity. Hamnar i inloggningsrutan.
Att skifta till radio sedan tillbaka hjälper ej. Inte heller omstart via knapparna tills tesla logo.
Någon som varit med om samma och har en lösning?
Installerade precis 2024.6.7 och nu kickar Spotify ej igång trots premium connectivity. Hamnar i inloggningsrutan.
Att skifta till radio sedan tillbaka hjälper ej. Inte heller omstart via knapparna tills tesla logo.
Svarar mig själv det var bara klicka på har inget konto och använda bilens så blev det som innan. Inte behövt göra det innan vad jag minns iaf.
Antagligen försöker den ansluta via blåtand till din mobil istället, då måste du gå in i blåtandsinställningarna och ta bort enheten/mobilen.
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Efter att hämtat bilen från Tesla-service har jag numera vädret på skärmen. Eller har detta funnits länge? En liten solsymbol bredvid klockan öppnar denna vy..
Fantastisk med den lilla symbolen med vädret så man ser om det är soligt eller molnigt, för det syns ju inte genom framrutan… noterade idag att tempmätaren visade fel. Visade 16 trots att bilen stått i solen och verklighet och alla prognoser sa att det var ungefär 21 grader ute. Under 3-4 timmar närmade sig sedan visad temp verkligheten. Svårförståeligt, får se hur den beter sig framöver.
Igår var det tvärtom med vår Y. Den visa 25 som utetemp men det var i själva verket c:a 17. Den stod i skugga.