Gruppresor till Model 3 reservationssläpp

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7401
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Gruppresor till Model 3 reservationssläpp

Inlägg av TiborBlomhall »

Hok skrev:
De borde väl ta bokningar på eventet också? Även för Europa. Annars får du väl åka förbi en butik i USA på väg från flygplatsen till eventet.
Alla dessa blir långt efter att ni har tältat utanför MoS ;)
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare
Inlägg: 1730
Blev medlem: 26 mar 2014 10:42
Ort: Täby

Re: Gruppresor till Model 3 reservationssläpp

Inlägg av Bod »

Rätt åt dig! ;)
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Gruppresor till Model 3 reservationssläpp

Inlägg av lator »

Jag velar fram och tillbaka hela tiden om hur jag ska göra.

JAG HATAR KÖER!

Detta talar för att skippa resan Jämtland - Stockholm eller Göteborg. Frågan är då, hur långt bak i kön hamnar man om man inte reserverar i butik den 31/3?
Omröstningen jag startade säger att i storleksordningen 200.000 reservationer kommer att läggas "worldwide". Varje kontinent får "sin egen kö"... Teorier om 5000 reservationer i Sverige har florerat. Handlar det om 10% som tar sig till en butik så är det 500 pers, dag 1! Kommer butikerna att klara det?
Om jag i lugn och ro, efter att ha fått se prototypen, reserverar hemifrån så borde jag hamna på plats 1000 - 2500 någonstans. Hur många Model 3 kommer Tesla att leverera i Sverige första året? Knappast mera än 2500 bilar antar jag. De ska ju fortfarande sälja Model S/X... Så risken är då att jag hamnar ungefär ett år bak i kön...

Det blir nog en tripp till en butik den sista mars i alla fall! 8-)

Hur görs överföringen av reservationsavgiften? På samma sätt som vid beställning av Model S eller? Eller ska vi köra en "CASH IS KING"!
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Gruppresor till Model 3 reservationssläpp

Inlägg av Svenssons »

lator skrev:
Jag velar fram och tillbaka hela tiden om hur jag ska göra.

JAG HATAR KÖER!

Detta talar för att skippa resan Jämtland - Stockholm eller Göteborg. Frågan är då, hur långt bak i kön hamnar man om man inte reserverar i butik den 31/3?
Omröstningen jag startade säger att i storleksordningen 200.000 reservationer kommer att läggas "worldwide". Varje kontinent får "sin egen kö"... Teorier om 5000 reservationer i Sverige har florerat. Handlar det om 10% som tar sig till en butik så är det 500 pers, dag 1! Kommer butikerna att klara det?
Om jag i lugn och ro, efter att ha fått se prototypen, reserverar hemifrån så borde jag hamna på plats 1000 - 2500 någonstans. Hur många Model 3 kommer Tesla att leverera i Sverige första året? Knappast mera än 2500 bilar antar jag. De ska ju fortfarande sälja Model S/X... Så risken är då att jag hamnar ungefär ett år bak i kön...

Det blir nog en tripp till en butik den sista mars i alla fall! 8-)

Hur görs överföringen av reservationsavgiften? På samma sätt som vid beställning av Model S eller? Eller ska vi köra en "CASH IS KING"!

Att det skulle bli 200k reservationer i år ser jag som orimligt och upptrissat på grund av intresset bland forumaktiva av Tesla och Model 3. De med Tesla redan som kommer få leverans av Model 3 före övriga kommer ersätta dagens Signature för Model S och Model X. Det betyder att dessa kommer få stå ut med lite barnsjukdomar och få leverans kanske ett par månader innan övriga. Skillnad i leverans inom samma grupp (Tesla-ägare/icke Tesla-ägare) för de som beställer 21/3-1/4 kommer inte skilja lång tid. Tror att val av utrustning, färg och hur lång tid man tar på sig för själva beställande kommer att vara mer avgörande. Kan mycket väl bli så att en Tesla-ägare som reserverar bilen den 31/3 och väljer att beställa grundversionen kan alltså få sin Model 3 senare än en icke Tesla-ägare som reserverar bilen 2/4 men som beställde en fullutrustad bil.

Är ganska säker på att kortbetalning är betalmedlet för reservationen.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Hok
Inlägg: 365
Blev medlem: 13 jan 2015 17:37

Re: Gruppresor till Model 3 reservationssläpp

Inlägg av Hok »

TiborBlomhall skrev:
Alla dessa blir långt efter att ni har tältat utanför MoS ;)
Sant. Du får hoppas på att reservationer på eventet hamnar i samma kö som ägare. Det borde Tesla kunna bjuda de som tar sig till eventet på.

Personligen har jag inte möjlighet att reservera i butik. Inte möjligt för mig att ta ledigt den dagen. Utan jag kommer att reservera online.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Gruppresor till Model 3 reservationssläpp

Inlägg av Svenssons »

Hok skrev:
TiborBlomhall skrev:
Alla dessa blir långt efter att ni har tältat utanför MoS ;)
Sant. Du får hoppas på att reservationer på eventet hamnar i samma kö som ägare. Det borde Tesla kunna bjuda de som tar sig till eventet på.

Personligen har jag inte möjlighet att reservera i butik. Inte möjligt för mig att ta ledigt den dagen. Utan jag kommer att reservera online.
Kan även bli så att besökarna på eventet hamnar i en kategori som räknas före alla andra. Jag tror inte att Tesla kommer att köra med reservationsnummer så som de gjort för Model S och Model X utan gå på reservationsdatum för respektive grupp, så som de verkar ha börjat göra för Model X nu på slutet.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7401
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Gruppresor till Model 3 reservationssläpp

Inlägg av TiborBlomhall »

Svenssons skrev:
Tror att val av utrustning, färg och hur lång tid man tar på sig för själva beställande kommer att vara mer avgörande.
Det har du rätt i. Det gäller att komma först TVÅ gånger: vid reservationen och sen när bilen ska konfigureras.
Dessutom gäller det att konfigurera fullutrustade toppmodellen av Model 3 för Tesla har sagt att det blir de som tillverkas först.
En icke-Teslaägare som beställer en fullutrustad Model 3 kommer få den före en Teslaägare som beställer en snikversion av bilen.
Användarvisningsbild
peken
Teslaägare
Inlägg: 292
Blev medlem: 12 feb 2016 15:22
Ort: Vännäsby

Re: Gruppresor till Model 3 reservationssläpp

Inlägg av peken »

Jag kommer till Bromma med flyg den morgonen, tänkte åka direkt till MoS och ställa mig i kön. Problemet är att jag måste vara på jobbet i ca 4 km därifrån (ungefär vid Solna Strand T-station) kl 12. Nog borde det gå fort att ta emot reservationer även om det är lite kö, eller tror ni att man kan få stå där och mögla ett tag innan det blir ens tur?
Model 3 LR AWD, Pearl White, Svart interiör, 19" s-däck, 18" v-däck, dragkrok. Uthämtad 18/12-2019
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare
Inlägg: 3715
Blev medlem: 06 mar 2014 17:38

Re: Gruppresor till Model 3 reservationssläpp

Inlägg av hybris »

Är det inte bara en reservation man lägger? Jag gissar att det är så enkelt. Ingen spec och eftersom det inte finns några signature? Det skulle betyda en generell reservation där de med Tesla får tidigare slotar. Sedan när det närmar sig får man frågan om spec. Om du inte vill ha en välutrustad variant hamnar du lite senare om det som Elon hintat om stämmer. Dvs en välutrustad beställning av en icke Teslaägare kan nog komma före en strippad från en ägare. Min gissning...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8693
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Gruppresor till Model 3 reservationssläpp

Inlägg av Pontus »

hybris skrev:
Är det inte bara en reservation man lägger? Jag gissar att det är så enkelt. Ingen spec och eftersom det inte finns några signature? Det skulle betyda en generell reservation där de med Tesla får tidigare slotar. Sedan när det närmar sig får man frågan om spec. Om du inte vill ha en välutrustad variant hamnar du lite senare om det som Elon hintat om stämmer. Dvs en välutrustad beställning av en icke Teslaägare kan nog komma före en strippad från en ägare. Min gissning...
Frågan är om det gäller här i Europa också. Om dom väntar med att leverera till Europa och tar USA först så kanske dom hinner få igång produktionen av valfritt specade bilar också innan det är dax för leveranser till Europa och då kanske det inte spelar någon roll hur vi specar bilarna här? Men å andra sidan spelar det kanske ingen roll då man vill ha en max specad bil ändå ;)
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8693
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Gruppresor till Model 3 reservationssläpp

Inlägg av Pontus »

En fundering som jag har är vad som händer om jag som Teslaägare gör en reservation på nätet 5 dagar efter släppet. Kommer jag före alla icke Teslaägare som har stått i kö utanför butikerna??? :twisted:
Dvs hur långt blir man som Teslaägare framputtad? Det kanske bara är så att jag hamnar före icke ägare som beställt samma dag.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Gruppresor till Model 3 reservationssläpp

Inlägg av Svenssons »

Pontus skrev:
Frågan är om det gäller här i Europa också. Om dom väntar med att leverera till Europa och tar USA först så kanske dom hinner få igång produktionen av valfritt specade bilar också innan det är dax för leveranser till Europa och då kanske det inte spelar någon roll hur vi specar bilarna här? Men å andra sidan spelar det kanske ingen roll då man vill ha en max specad bil ändå ;)
Det är bättre rent företagsekonomisk att se till att trycka ut så många fullspecade bilar som möjligt först innan man tar och levererar de mindre utrustade bilarna. Detta har Tesla gjort med alla nya bilar hittills. Det behöver dock inte skilja så mycket i tid men antagligen uppåt ett halvår eller lite mer från den första av Tesla-ägare beställda fullutrustade Model 3 till den basmodell till icke-Teslaägare. Beror dock på hur många initiala beställningar och produktionstakten men skillnad blir det även ifall Tesla fått upp produktionstakten till 100k i månaden när bilar börjar levereras till Europa vilket inte är troligt.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8693
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Gruppresor till Model 3 reservationssläpp

Inlägg av Pontus »

Svenssons skrev:
Pontus skrev:
Frågan är om det gäller här i Europa också. Om dom väntar med att leverera till Europa och tar USA först så kanske dom hinner få igång produktionen av valfritt specade bilar också innan det är dax för leveranser till Europa och då kanske det inte spelar någon roll hur vi specar bilarna här? Men å andra sidan spelar det kanske ingen roll då man vill ha en max specad bil ändå ;)
Det är bättre rent företagsekonomisk att se till att trycka ut så många fullspecade bilar som möjligt först innan man tar och levererar de mindre utrustade bilarna. Detta har Tesla gjort med alla nya bilar hittills. Det behöver dock inte skilja så mycket i tid men antagligen uppåt ett halvår eller lite mer från den första av Tesla-ägare beställda fullutrustade Model 3 till den basmodell till icke-Teslaägare. Beror dock på hur många initiala beställningar och produktionstakten men skillnad blir det även ifall Tesla fått upp produktionstakten till 100k i månaden när bilar börjar levereras till Europa vilket inte är troligt.
Jo men jag tänkte lite som att om Tesla producerar alla fullspecade som ska till USA innan de börjar skicka till Europa så kan dom ju hamna i ett läge att det produktionsmässigt inte spelar någon roll då de ändå måste producera icke fullspecade bilar till USA samtidigt som man skickar de första till USA. Men om ekonomin får styra så har du säkert helt rätt.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19599
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Gruppresor till Model 3 reservationssläpp

Inlägg av Bjelke »

Pontus skrev:
Svenssons skrev:
Pontus skrev:
Frågan är om det gäller här i Europa också. Om dom väntar med att leverera till Europa och tar USA först så kanske dom hinner få igång produktionen av valfritt specade bilar också innan det är dax för leveranser till Europa och då kanske det inte spelar någon roll hur vi specar bilarna här? Men å andra sidan spelar det kanske ingen roll då man vill ha en max specad bil ändå ;)
Det är bättre rent företagsekonomisk att se till att trycka ut så många fullspecade bilar som möjligt först innan man tar och levererar de mindre utrustade bilarna. Detta har Tesla gjort med alla nya bilar hittills. Det behöver dock inte skilja så mycket i tid men antagligen uppåt ett halvår eller lite mer från den första av Tesla-ägare beställda fullutrustade Model 3 till den basmodell till icke-Teslaägare. Beror dock på hur många initiala beställningar och produktionstakten men skillnad blir det även ifall Tesla fått upp produktionstakten till 100k i månaden när bilar börjar levereras till Europa vilket inte är troligt.
Jo men jag tänkte lite som att om Tesla producerar alla fullspecade som ska till USA innan de börjar skicka till Europa så kan dom ju hamna i ett läge att det produktionsmässigt inte spelar någon roll då de ändå måste producera icke fullspecade bilar till USA samtidigt som man skickar de första till USA. Men om ekonomin får styra så har du säkert helt rätt.
För Hypens skull så tror jag att dom försöker få några till Europa ganska så snart efter att dom fått tillräckligt med feedback från dom första kunderna i USA, så fullspecade av TESLA-ägare här kan komma ganska
fort är min gissning...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Gruppresor till Model 3 reservationssläpp

Inlägg av Svenssons »

Pontus skrev:
Jo men jag tänkte lite som att om Tesla producerar alla fullspecade som ska till USA innan de börjar skicka till Europa så kan dom ju hamna i ett läge att det produktionsmässigt inte spelar någon roll då de ändå måste producera icke fullspecade bilar till USA samtidigt som man skickar de första till USA. Men om ekonomin får styra så har du säkert helt rätt.
Produktionsmässigt så vore det enklare att tillverka grundversionen, de fullspecade kommer kräva lite mer arbete. Det kommer dock nog skilja mindre i tid mellan fullspecad för Teslaägare och basversion för icke Teslaägare i Europa än i USA.

Om man tar Model X som exempel så kom leverans av Founders edition i slutet av september, första Signature levererades i slutet av december, första General Produktion P90D kom i mitten av februari och fullutrustad 90D levereras i slutet av Mars. Jag räknar med att det är max en månad mellan Signature och första P90D när det gäller Europa mot ca 2 månader i USA. Dels är det endast en tredjedel så många Signature i Europa mot USA och dels som du säger så har de ökat produktionstakten. Det kommer dock ändå vara skillnad.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Andersen
Teslaägare
Inlägg: 553
Blev medlem: 20 feb 2016 21:54

Re: Gruppresor till Model 3 reservationssläpp

Inlägg av Andersen »

Efter att återigen ha rättat en DI Digital-artikel om Model3-släppet så passade jag på att sälja in en artikel från köandet - eftersom jag nu ändå tänkt åka till Mall of Scandinavia själv! Men blir det inte ordentligt med folk så faller upplägget och jag får inte en krona :P

Hur många härifrån är det egentligen som tänkt komma? Och vet ni var ni ska köa?
MYP tillverkad 25/10 2023. Problemfri hittills!
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10930
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Gruppresor till Model 3 reservationssläpp

Inlägg av Jerker »

Jag tänker komma och jag tror i nuläget att MoS är bäst, det är iaf närmast när man kommer söderifrån.

Är det nån som vet när parkeringsgaraget öppnar? Jag tänker åka Zoe dit och det vore ju bäst om jag kan ställa mig på laddplats. Men om jag måste parkera nån annan stans först, innan jag ställer mig i kön för att sen lämna kön för att flytta in bilen i parkeringsgaraget så faller ju det...

Skulle man kanske starta en ny tråd med en omröstning så man ser hur många pinnar det blir på respektive ställe?
Användarvisningsbild
Andersen
Teslaägare
Inlägg: 553
Blev medlem: 20 feb 2016 21:54

Re: Gruppresor till Model 3 reservationssläpp

Inlägg av Andersen »

Andersen skrev:
Efter att återigen ha rättat en DI Digital-artikel om Model3-släppet så passade jag på att sälja in en artikel från köandet - eftersom jag nu ändå tänkt åka till Mall of Scandinavia själv! Men blir det inte ordentligt med folk så faller upplägget och jag får inte en krona :P

Hur många härifrån är det egentligen som tänkt komma? Och vet ni var ni ska köa?
Förresten, det råkar inte vara någon Teslaägare från Uppsala som ska ner till MoS som jag kan lifta med?
MYP tillverkad 25/10 2023. Problemfri hittills!
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9350
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Gruppresor till Model 3 reservationssläpp

Inlägg av bylund »

Jerker skrev:
Jag tänker komma och jag tror i nuläget att MoS är bäst, det är iaf närmast när man kommer söderifrån.

Är det nån som vet när parkeringsgaraget öppnar? Jag tänker åka Zoe dit och det vore ju bäst om jag kan ställa mig på laddplats. Men om jag måste parkera nån annan stans först, innan jag ställer mig i kön för att sen lämna kön för att flytta in bilen i parkeringsgaraget så faller ju det...

Skulle man kanske starta en ny tråd med en omröstning så man ser hur många pinnar det blir på respektive ställe?
Garaget öppnar kl 6.
http://mallofscandinavia.se/Services?it ... 070eef6%7D

Edit: Fixade {} i URL:n
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare
Inlägg: 1928
Blev medlem: 11 jun 2015 10:25
Ort: Upplands Väsby

Re: Gruppresor till Model 3 reservationssläpp

Inlägg av chpaulin »

bylund skrev:
Jerker skrev:
Jag tänker komma och jag tror i nuläget att MoS är bäst, det är iaf närmast när man kommer söderifrån.

Är det nån som vet när parkeringsgaraget öppnar? Jag tänker åka Zoe dit och det vore ju bäst om jag kan ställa mig på laddplats. Men om jag måste parkera nån annan stans först, innan jag ställer mig i kön för att sen lämna kön för att flytta in bilen i parkeringsgaraget så faller ju det...

Skulle man kanske starta en ny tråd med en omröstning så man ser hur många pinnar det blir på respektive ställe?
Garaget öppnar kl 6.
http://mallofscandinavia.se/Services?it ... 070eef6%7D

Edit: Fixade {} i URL:n
Planerar att hänga på låset där :) Finns det nån anledning att hänga utanför nån av övriga ingångar tidigare? Öpnnar dörrarna till själva MoS utifrån också vid 06:00 eller är det öppet dygnet runt?
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10930
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Gruppresor till Model 3 reservationssläpp

Inlägg av Jerker »

bylund skrev:
Jerker skrev:
Jag tänker komma och jag tror i nuläget att MoS är bäst, det är iaf närmast när man kommer söderifrån.

Är det nån som vet när parkeringsgaraget öppnar? Jag tänker åka Zoe dit och det vore ju bäst om jag kan ställa mig på laddplats. Men om jag måste parkera nån annan stans först, innan jag ställer mig i kön för att sen lämna kön för att flytta in bilen i parkeringsgaraget så faller ju det...

Skulle man kanske starta en ny tråd med en omröstning så man ser hur många pinnar det blir på respektive ställe?
Garaget öppnar kl 6.
http://mallofscandinavia.se/Services?it ... 070eef6%7D

Edit: Fixade {} i URL:n
Ah! Tack! Då vet jag när jag ska starta hemifrån!
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10930
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Gruppresor till Model 3 reservationssläpp

Inlägg av Jerker »

chpaulin skrev:
bylund skrev:
Jerker skrev:
Jag tänker komma och jag tror i nuläget att MoS är bäst, det är iaf närmast när man kommer söderifrån.

Är det nån som vet när parkeringsgaraget öppnar? Jag tänker åka Zoe dit och det vore ju bäst om jag kan ställa mig på laddplats. Men om jag måste parkera nån annan stans först, innan jag ställer mig i kön för att sen lämna kön för att flytta in bilen i parkeringsgaraget så faller ju det...

Skulle man kanske starta en ny tråd med en omröstning så man ser hur många pinnar det blir på respektive ställe?
Garaget öppnar kl 6.
http://mallofscandinavia.se/Services?it ... 070eef6%7D

Edit: Fixade {} i URL:n
Planerar att hänga på låset där :) Finns det nån anledning att hänga utanför nån av övriga ingångar tidigare? Öpnnar dörrarna till själva MoS utifrån också vid 06:00 eller är det öppet dygnet runt?
Det beror ju på vad de har för policy. Livs öppnar ju 6:30, men om det innebär att hela området är öppet då eller om man bara kommer in i de butikerna, det är ju frågan...
vigge50
Inlägg: 7463
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Gruppresor till Model 3 reservationssläpp

Inlägg av vigge50 »

Ska ni bara försöka vara där tidigt på morgonen eller försöker ni bara lura oss andra? I Montreal förväntas det vara långa köer av de som övernattar utanför butiken :D

http://www.teslarati.com/camp-out-at-te ... e-model-3/
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10930
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Gruppresor till Model 3 reservationssläpp

Inlägg av Jerker »

vigge50 skrev:
Ska ni bara försöka vara där tidigt på morgonen eller försöker ni bara lura oss andra? I Montreal förväntas det vara långa köer av de som övernattar utanför butiken :D

http://www.teslarati.com/camp-out-at-te ... e-model-3/
Självklart kommer jag att vara där tidigt. Sitter just nu och filosoferar över problemet med toabesök osv. ... :mrgreen:
vigge50
Inlägg: 7463
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Gruppresor till Model 3 reservationssläpp

Inlägg av vigge50 »

Jerker skrev:
vigge50 skrev:
Ska ni bara försöka vara där tidigt på morgonen eller försöker ni bara lura oss andra? I Montreal förväntas det vara långa köer av de som övernattar utanför butiken :D

http://www.teslarati.com/camp-out-at-te ... e-model-3/
Självklart kommer jag att vara där tidigt. Sitter just nu och filosoferar över problemet med toabesök osv. ... :mrgreen:
Vara där kvällen innan och bli extremt skitnödig 09:50 :lol:
Skriv svar