MWall skrev:
Förlåt men jag kan inte ta det du skriver på allvar. För mig är det lite som att varna för Sovjetunionen så fort V förs på tal.
Har folk tappat all vett och sans? Har ingen nån känsla för proportioner längre?
Det är ok att du inte tar det jag skriver på allvar; det är faktiskt helt ok. Och jag förstår dig till viss del - jag himlar också med ögonen åt vissa saker.
Men för att förklara en intern känsla

:
Jag sitter och lyssnar på hur den samtalen på arbetsplatsen och i har ändrats från att långsamt gå från skepsism och bortvändhet gentemot flyktingar och invandrare från ffa länderna i norra Afrika, Mellanöstern och forna Jugoslavien ändrats till att gå mot inkluderande - eller i alla fall accepterande - av desamma, till att det nu i stort sett helt öppet blivit helt ok att uttrycka att de flesta män av mellanöstern- och afrikanskt ursprung per slentrian begår våldsbrott, våldtäkter och hedersmord och borde skickas hem eller aldrig tas emot överhuvudtaget, för de kommer bara hit och snyltar på skattemedel, kvinnor och jobb etc, och ingen vågar/orkar egentligen säga emot de som säger det.
Därför tar det emot ordentligt med SD, med den skämtsamma(?) tweeten av fördrivande osv.
Tror vi att det helt plötsligt var så att det var accepterat med att tvinga ffa judar från liv och hem?
Nej, det tog tid att ändra språket i samhället till den milda grad att det blev så pass accepterad tanke att NSDAP kunde få (nästan) egen majoritet, ändå gjordes detta på egentligen bara 15 år.
Idag är vi förhoppningsvis mer pålästa (men fan vet alltså, källkritik är inte lätt idag) och inte riktigt lika lätta att påverka med direkt propaganda från en ensam mediakanal då det finns så många fler kanaler att tillgå, så det tar kanske längre tid och blir inte lika djupt.
Men att påstå att den politiska mediabevakningen vrids i SDs favör är ju inte att ta i, direkt.
Sedan får man ju ge SD att de taktiskt gjort rätt val i sin retorik att lyckas få alla andra partier att ta upp deras enda fråga som även sin fråga innan de varit trygga nog i sina ståndpunkter.
Vidare behöver jag väl erkänna att jag per definition har förlorat denna internetdiskussionen då jag som första person tagit upp AH