Sida 25 av 26

Re: Zeekr 7X

Postat: 05 aug 2025 00:00
av improwise
Kan man stänga v one pedal driving på denna så det blir mer som en icke elbil och man får använda bromsen istället?

Re: Zeekr 7X

Postat: 05 aug 2025 07:55
av A76
improwise skrev: 05 aug 2025 00:00
Kan man stänga v one pedal driving på denna så det blir mer som en icke elbil och man får använda bromsen istället?
Det kan man.

Re: Zeekr 7X

Postat: 05 aug 2025 08:32
av Maw
A76 skrev: 05 aug 2025 07:55
improwise skrev: 05 aug 2025 00:00
Kan man stänga v one pedal driving på denna så det blir mer som en icke elbil och man får använda bromsen istället?
Det kan man.
Kan man inte stänga av OPD på de flesta elbilar och få antingen intelligent regenerering som anpassar sig efter körningen eller manuell regenerering med bromspedalen. Det är väl bara Tesla som inte klarar det, eller finns det fler?

Re: Zeekr 7X

Postat: 05 aug 2025 09:10
av manneson
Maw skrev: 05 aug 2025 08:32
A76 skrev: 05 aug 2025 07:55
improwise skrev: 05 aug 2025 00:00
Kan man stänga v one pedal driving på denna så det blir mer som en icke elbil och man får använda bromsen istället?
Det kan man.
Kan man inte stänga av OPD på de flesta elbilar och få antingen intelligent regenerering som anpassar sig efter körningen eller manuell regenerering med bromspedalen. Det är väl bara Tesla som inte klarar det, eller finns det fler?
De flesta har inte OPD.
Tror nog nästan alla tyska bilar saknar det(finns det någon?), samt alla Stellantis.
Nog enklare att räkna vilka som har det. Typ Tesla och de med kinesiskt ursprung?

Re: Zeekr 7X

Postat: 05 aug 2025 09:36
av toppo
manneson skrev: 05 aug 2025 09:10
Maw skrev: 05 aug 2025 08:32
A76 skrev: 05 aug 2025 07:55
improwise skrev: 05 aug 2025 00:00
Kan man stänga v one pedal driving på denna så det blir mer som en icke elbil och man får använda bromsen istället?
Det kan man.
Kan man inte stänga av OPD på de flesta elbilar och få antingen intelligent regenerering som anpassar sig efter körningen eller manuell regenerering med bromspedalen. Det är väl bara Tesla som inte klarar det, eller finns det fler?
De flesta har inte OPD.
Tror nog nästan alla tyska bilar saknar det(finns det någon?), samt alla Stellantis.
Nog enklare att räkna vilka som har det. Typ Tesla och de med kinesiskt ursprung?
Alla bilar har väl ändå OPD men sen varierar det om den går till stopp och om den är ställbar i styrka. Enligt mig är Polestar de med bäst OPD då man kan variera styrkan. Audi A/Q6 är också väldigt bra.

Re: Zeekr 7X

Postat: 05 aug 2025 10:45
av manneson
toppo skrev: 05 aug 2025 09:36
manneson skrev: 05 aug 2025 09:10
Maw skrev: 05 aug 2025 08:32
A76 skrev: 05 aug 2025 07:55
improwise skrev: 05 aug 2025 00:00
Kan man stänga v one pedal driving på denna så det blir mer som en icke elbil och man får använda bromsen istället?
Det kan man.
Kan man inte stänga av OPD på de flesta elbilar och få antingen intelligent regenerering som anpassar sig efter körningen eller manuell regenerering med bromspedalen. Det är väl bara Tesla som inte klarar det, eller finns det fler?
De flesta har inte OPD.
Tror nog nästan alla tyska bilar saknar det(finns det någon?), samt alla Stellantis.
Nog enklare att räkna vilka som har det. Typ Tesla och de med kinesiskt ursprung?
Alla bilar har väl ändå OPD men sen varierar det om den går till stopp och om den är ställbar i styrka. Enligt mig är Polestar de med bäst OPD då man kan variera styrkan. Audi A/Q6 är också väldigt bra.
Om den inte går till stopp så är det inte OPD.
Då måste man ju använda båda pedaler.

Re: Zeekr 7X

Postat: 05 aug 2025 16:39
av DanneLKPG
manneson skrev: 05 aug 2025 09:10
Maw skrev: 05 aug 2025 08:32
A76 skrev: 05 aug 2025 07:55
improwise skrev: 05 aug 2025 00:00
Kan man stänga v one pedal driving på denna så det blir mer som en icke elbil och man får använda bromsen istället?
Det kan man.
Kan man inte stänga av OPD på de flesta elbilar och få antingen intelligent regenerering som anpassar sig efter körningen eller manuell regenerering med bromspedalen. Det är väl bara Tesla som inte klarar det, eller finns det fler?
De flesta har inte OPD.
Tror nog nästan alla tyska bilar saknar det(finns det någon?), samt alla Stellantis.
Nog enklare att räkna vilka som har det. Typ Tesla och de med kinesiskt ursprung?
OPD finns i e-golf och e-up iaf. Den stannar hela vägen utan att nudda bromsen och är justerbar 1-4. Finns även i BMW (åtminstone i3/i3S) samt koreanska bilarna (”i-pedal”).

Re: Zeekr 7X

Postat: 05 aug 2025 19:35
av manneson
DanneLKPG skrev: 05 aug 2025 16:39
manneson skrev: 05 aug 2025 09:10
Maw skrev: 05 aug 2025 08:32
A76 skrev: 05 aug 2025 07:55
improwise skrev: 05 aug 2025 00:00
Kan man stänga v one pedal driving på denna så det blir mer som en icke elbil och man får använda bromsen istället?
Det kan man.
Kan man inte stänga av OPD på de flesta elbilar och få antingen intelligent regenerering som anpassar sig efter körningen eller manuell regenerering med bromspedalen. Det är väl bara Tesla som inte klarar det, eller finns det fler?
De flesta har inte OPD.
Tror nog nästan alla tyska bilar saknar det(finns det någon?), samt alla Stellantis.
Nog enklare att räkna vilka som har det. Typ Tesla och de med kinesiskt ursprung?
OPD finns i e-golf och e-up iaf. Den stannar hela vägen utan att nudda bromsen och är justerbar 1-4. Finns även i BMW (åtminstone i3/i3S) samt koreanska bilarna (”i-pedal”).
Chatgtp håller inte med gällande egolf och eup.
IMG_0341.jpeg

Re: Zeekr 7X

Postat: 05 aug 2025 21:24
av DanneLKPG
manneson skrev: 05 aug 2025 19:35
DanneLKPG skrev: 05 aug 2025 16:39
manneson skrev: 05 aug 2025 09:10
Maw skrev: 05 aug 2025 08:32
A76 skrev: 05 aug 2025 07:55


Det kan man.
Kan man inte stänga av OPD på de flesta elbilar och få antingen intelligent regenerering som anpassar sig efter körningen eller manuell regenerering med bromspedalen. Det är väl bara Tesla som inte klarar det, eller finns det fler?
De flesta har inte OPD.
Tror nog nästan alla tyska bilar saknar det(finns det någon?), samt alla Stellantis.
Nog enklare att räkna vilka som har det. Typ Tesla och de med kinesiskt ursprung?
OPD finns i e-golf och e-up iaf. Den stannar hela vägen utan att nudda bromsen och är justerbar 1-4. Finns även i BMW (åtminstone i3/i3S) samt koreanska bilarna (”i-pedal”).
Chatgtp håller inte med gällande egolf och eup.
IMG_0341.jpeg
Synd att den har fel då. :D Senast idag körde jag min egna e-up med endast gaspedalen. ChatGPT är inget facit. Jag brukar köra på D med regen 2 av 3 (man växlar till D och duttar växelspaken åt sidan 2 gånger vid uppstart av bilen) och den stannar och står still när man släpper gaspedalen tills jag gasar igen. B är Regen 4.

Till och med Tibor själv skrev här när han testade första generation e-up att den har OPD "som Tesla":
Volkswagens ingenjörer stal Teslas “one-pedal-driving” idé rakt av – e-up! har möjlighet till samma starka motorbroms så snart gaspedalen lättas som Tesla har. Det gör den idealisk i stadsmiljö – man kan köra bilen med i stort sett enbart högerfoten, man behöver använda bromspedalen ytterst sällan.
https://teslaclubsweden.se/vw-e-up-annu ... mot-tesla/

Re: Zeekr 7X

Postat: 05 aug 2025 23:25
av manneson
DanneLKPG skrev: 05 aug 2025 21:24
manneson skrev: 05 aug 2025 19:35
DanneLKPG skrev: 05 aug 2025 16:39
manneson skrev: 05 aug 2025 09:10
Maw skrev: 05 aug 2025 08:32


Kan man inte stänga av OPD på de flesta elbilar och få antingen intelligent regenerering som anpassar sig efter körningen eller manuell regenerering med bromspedalen. Det är väl bara Tesla som inte klarar det, eller finns det fler?
De flesta har inte OPD.
Tror nog nästan alla tyska bilar saknar det(finns det någon?), samt alla Stellantis.
Nog enklare att räkna vilka som har det. Typ Tesla och de med kinesiskt ursprung?
OPD finns i e-golf och e-up iaf. Den stannar hela vägen utan att nudda bromsen och är justerbar 1-4. Finns även i BMW (åtminstone i3/i3S) samt koreanska bilarna (”i-pedal”).
Chatgtp håller inte med gällande egolf och eup.
IMG_0341.jpeg
Synd att den har fel då. :D Senast idag körde jag min egna e-up med endast gaspedalen. ChatGPT är inget facit. Jag brukar köra på D med regen 2 av 3 (man växlar till D och duttar växelspaken åt sidan 2 gånger vid uppstart av bilen) och den stannar och står still när man släpper gaspedalen tills jag gasar igen. B är Regen 4.

Till och med Tibor själv skrev här när han testade första generation e-up att den har OPD "som Tesla":
Volkswagens ingenjörer stal Teslas “one-pedal-driving” idé rakt av – e-up! har möjlighet till samma starka motorbroms så snart gaspedalen lättas som Tesla har. Det gör den idealisk i stadsmiljö – man kan köra bilen med i stort sett enbart högerfoten, man behöver använda bromspedalen ytterst sällan.
https://teslaclubsweden.se/vw-e-up-annu ... mot-tesla/
Applicerar den bromsen när du står still?

Re: Zeekr 7X

Postat: 06 aug 2025 09:44
av R_Edvinsson
manneson skrev: 05 aug 2025 09:10
Maw skrev: 05 aug 2025 08:32
A76 skrev: 05 aug 2025 07:55
improwise skrev: 05 aug 2025 00:00
Kan man stänga v one pedal driving på denna så det blir mer som en icke elbil och man får använda bromsen istället?
Det kan man.
Kan man inte stänga av OPD på de flesta elbilar och få antingen intelligent regenerering som anpassar sig efter körningen eller manuell regenerering med bromspedalen. Det är väl bara Tesla som inte klarar det, eller finns det fler?
De flesta har inte OPD.
Tror nog nästan alla tyska bilar saknar det(finns det någon?), samt alla Stellantis.
Nog enklare att räkna vilka som har det. Typ Tesla och de med kinesiskt ursprung?
E-GMP plattformen har nog marknadens mest lättanvända och mest konfigurerbara system för regen, allt styrt via rattpaddlar.
3st fasta lägen och 3st autolägen som anpassar sig efter föraren, EV3 använder dessutom kartdata på autoläget för rondeller mm.
Utöver dessa finns det även ett riktigt OPD läge som stannar bilen helt när man släpper pedalen.

Så det finns fler modeller på markanden med OPD än bara några kineser och Tesla.

Re: Zeekr 7X

Postat: 06 aug 2025 11:38
av DanneLKPG
R_Edvinsson skrev: 06 aug 2025 09:44
E-GMP plattformen har nog marknadens mest lättanvända och mest konfigurerbara system för regen, allt styrt via rattpaddlar.
3st fasta lägen och 3st autolägen som anpassar sig efter föraren, EV3 använder dessutom kartdata på autoläget för rondeller mm.
Utöver dessa finns det även ett riktigt OPD läge som stannar bilen helt när man släpper pedalen.

Så det finns fler modeller på markanden med OPD än bara några kineser och Tesla.
Ja jag är nöjd med hur regen funkar i min korean. Auto 2 är min favorit. Lagom stark regen och så smart att den automatiskt höjer regen till max om en bil saktar in framför.

Re: Zeekr 7X

Postat: 06 aug 2025 11:52
av Lerumsexpressen
manneson skrev: 05 aug 2025 23:25
DanneLKPG skrev: 05 aug 2025 21:24
manneson skrev: 05 aug 2025 19:35
DanneLKPG skrev: 05 aug 2025 16:39
manneson skrev: 05 aug 2025 09:10


De flesta har inte OPD.
Tror nog nästan alla tyska bilar saknar det(finns det någon?), samt alla Stellantis.
Nog enklare att räkna vilka som har det. Typ Tesla och de med kinesiskt ursprung?
OPD finns i e-golf och e-up iaf. Den stannar hela vägen utan att nudda bromsen och är justerbar 1-4. Finns även i BMW (åtminstone i3/i3S) samt koreanska bilarna (”i-pedal”).
Chatgtp håller inte med gällande egolf och eup.
IMG_0341.jpeg
Synd att den har fel då. :D Senast idag körde jag min egna e-up med endast gaspedalen. ChatGPT är inget facit. Jag brukar köra på D med regen 2 av 3 (man växlar till D och duttar växelspaken åt sidan 2 gånger vid uppstart av bilen) och den stannar och står still när man släpper gaspedalen tills jag gasar igen. B är Regen 4.

Till och med Tibor själv skrev här när han testade första generation e-up att den har OPD "som Tesla":
Volkswagens ingenjörer stal Teslas “one-pedal-driving” idé rakt av – e-up! har möjlighet till samma starka motorbroms så snart gaspedalen lättas som Tesla har. Det gör den idealisk i stadsmiljö – man kan köra bilen med i stort sett enbart högerfoten, man behöver använda bromspedalen ytterst sällan.
https://teslaclubsweden.se/vw-e-up-annu ... mot-tesla/
Applicerar den bromsen när du står still?
Min Seat Mii har inte "riktig" OPD där den garanterat stannar och inte kryper fram.
Å Seaten är samma plattform som e-up.

Re: Zeekr 7X

Postat: 06 aug 2025 12:57
av DanneLKPG
Lerumsexpressen skrev: 06 aug 2025 11:52
manneson skrev: 05 aug 2025 23:25
DanneLKPG skrev: 05 aug 2025 21:24
manneson skrev: 05 aug 2025 19:35
DanneLKPG skrev: 05 aug 2025 16:39


OPD finns i e-golf och e-up iaf. Den stannar hela vägen utan att nudda bromsen och är justerbar 1-4. Finns även i BMW (åtminstone i3/i3S) samt koreanska bilarna (”i-pedal”).
Chatgtp håller inte med gällande egolf och eup.
IMG_0341.jpeg
Synd att den har fel då. :D Senast idag körde jag min egna e-up med endast gaspedalen. ChatGPT är inget facit. Jag brukar köra på D med regen 2 av 3 (man växlar till D och duttar växelspaken åt sidan 2 gånger vid uppstart av bilen) och den stannar och står still när man släpper gaspedalen tills jag gasar igen. B är Regen 4.

Till och med Tibor själv skrev här när han testade första generation e-up att den har OPD "som Tesla":
Volkswagens ingenjörer stal Teslas “one-pedal-driving” idé rakt av – e-up! har möjlighet till samma starka motorbroms så snart gaspedalen lättas som Tesla har. Det gör den idealisk i stadsmiljö – man kan köra bilen med i stort sett enbart högerfoten, man behöver använda bromspedalen ytterst sällan.
https://teslaclubsweden.se/vw-e-up-annu ... mot-tesla/
Applicerar den bromsen när du står still?
Min Seat Mii har inte "riktig" OPD där den garanterat stannar och inte kryper fram.
Å Seaten är samma plattform som e-up.
Min e-up stannar alltid så länge man inte rört gaspedalen efter att den stannat. Då ändrar den till "creep". Så det är skillnaden mot "riktig" OPD. Sen att vissa verkar vara nitiska med att bromspedalen typ inte ens får existera om det ska kallas OPD är en annan sak.

Re: Zeekr 7X

Postat: 06 aug 2025 19:53
av improwise

Re: Zeekr 7X

Postat: 10 aug 2025 10:44
av improwise
Någon som vet hur den faktiska försäljningsstatistiken ser ut för Zeekr i Sverige per modell? Zeekr åkt väl dit rätt nyligen för att ha mixtrat med siffrorna men osäker på i vilken mån det gällde även Sverige.

Re: Zeekr 7X

Postat: 10 aug 2025 10:55
av backe
improwise skrev: 10 aug 2025 10:44
Någon som vet hur den faktiska försäljningsstatistiken ser ut för Zeekr i Sverige per modell? Zeekr åkt väl dit rätt nyligen för att ha mixtrat med siffrorna men osäker på i vilken mån det gällde även Sverige.
Du kan kolla själv på car.info på alla bilmärken och modeller.
Påstått mixtrande är nog i Kina.

Re: Zeekr 7X

Postat: 10 aug 2025 13:07
av manneson
backe skrev: 10 aug 2025 10:55
improwise skrev: 10 aug 2025 10:44
Någon som vet hur den faktiska försäljningsstatistiken ser ut för Zeekr i Sverige per modell? Zeekr åkt väl dit rätt nyligen för att ha mixtrat med siffrorna men osäker på i vilken mån det gällde även Sverige.
Du kan kolla själv på car.info på alla bilmärken och modeller.
Påstått mixtrande är nog i Kina.
Wow, knappt 800 bilar på 3(?) år de varit verksamma i Sverige. Hur ska det bära sig.

Re: Zeekr 7X

Postat: 10 aug 2025 13:40
av Baeckman
improwise skrev: 10 aug 2025 10:44
Någon som vet hur den faktiska försäljningsstatistiken ser ut för Zeekr i Sverige per modell? Zeekr åkt väl dit rätt nyligen för att ha mixtrat med siffrorna men osäker på i vilken mån det gällde även Sverige.
Det var enbart i Kina. Nya bilar i försäkrades då de ställdes ut hos handlare. Detta innebär att de registrerades som sålda i statistiken, vilket de helt enkelt inte var. Jag tror det var fler tillverkare som gjorde samma sak.

Re: Zeekr 7X

Postat: 10 aug 2025 13:52
av backe
manneson skrev: 10 aug 2025 13:07
backe skrev: 10 aug 2025 10:55
improwise skrev: 10 aug 2025 10:44
Någon som vet hur den faktiska försäljningsstatistiken ser ut för Zeekr i Sverige per modell? Zeekr åkt väl dit rätt nyligen för att ha mixtrat med siffrorna men osäker på i vilken mån det gällde även Sverige.
Du kan kolla själv på car.info på alla bilmärken och modeller.
Påstått mixtrande är nog i Kina.
Wow, knappt 800 bilar på 3(?) år de varit verksamma i Sverige. Hur ska det bära sig.
Det där är i år, så 7 månader. 7X har bara levererats ett par månader.
Dom kommer nog klara sig bra, växer så det knakar.

Re: Zeekr 7X

Postat: 10 aug 2025 13:57
av manneson
backe skrev: 10 aug 2025 13:52
manneson skrev: 10 aug 2025 13:07
backe skrev: 10 aug 2025 10:55
improwise skrev: 10 aug 2025 10:44
Någon som vet hur den faktiska försäljningsstatistiken ser ut för Zeekr i Sverige per modell? Zeekr åkt väl dit rätt nyligen för att ha mixtrat med siffrorna men osäker på i vilken mån det gällde även Sverige.
Du kan kolla själv på car.info på alla bilmärken och modeller.
Påstått mixtrande är nog i Kina.
Wow, knappt 800 bilar på 3(?) år de varit verksamma i Sverige. Hur ska det bära sig.
Det där är i år, så 7 månader. 7X har bara levererats ett par månader.
Dom kommer nog klara sig bra, växer så det knakar.
Tycker tvärtom det ser förvånansvärt illa ut. Av kineserna trodde man nog just Zeekr skulle klara sig lite bättre men det där ser illavarslande ut.
X fick dom sålt några hundra bilar efter aggressiva privatleasingkampanjer, men nu har det planat ut.
Hypen dog också väldigt snabbt för 7X ser det ut som.

Re: Zeekr 7X

Postat: 10 aug 2025 14:12
av backe
manneson skrev: 10 aug 2025 13:57
backe skrev: 10 aug 2025 13:52
manneson skrev: 10 aug 2025 13:07
backe skrev: 10 aug 2025 10:55
improwise skrev: 10 aug 2025 10:44
Någon som vet hur den faktiska försäljningsstatistiken ser ut för Zeekr i Sverige per modell? Zeekr åkt väl dit rätt nyligen för att ha mixtrat med siffrorna men osäker på i vilken mån det gällde även Sverige.
Du kan kolla själv på car.info på alla bilmärken och modeller.
Påstått mixtrande är nog i Kina.
Wow, knappt 800 bilar på 3(?) år de varit verksamma i Sverige. Hur ska det bära sig.
Det där är i år, så 7 månader. 7X har bara levererats ett par månader.
Dom kommer nog klara sig bra, växer så det knakar.
Tycker tvärtom det ser förvånansvärt illa ut. Av kineserna trodde man nog just Zeekr skulle klara sig lite bättre men det där ser illavarslande ut.
X fick dom sålt några hundra bilar efter aggressiva privatleasingkampanjer, men nu har det planat ut.
Hypen dog också väldigt snabbt för 7X ser det ut som.
Finns såvitt jag vet inget bilmärke som tappar så kraftigt som Tesla, -80% i juli eller nåt sånt? Så där ska man nog oroa sig lite mer.

Hur tyder du att hypen dog utifrån en uppåtgående kurva?

Re: Zeekr 7X

Postat: 11 aug 2025 11:09
av backe
Verkar vara en facelift på gång i Kina, Q4.
In the fourth quarter, the Zeekr 007, Zeekr 001, and Zeekr 7X are all scheduled for updates. The Zeekr 007 will receive minor interior and exterior detail adjustments, while its assisted driving solution and battery-electric drive system will remain unchanged. The Zeekr 001 is set to receive the Thor-U chip and a 900V high-voltage system, alongside minor interior and exterior tweaks. Similarly, select variants of the Zeekr 7X will also be equipped with the Thor-U chip and 900V high-voltage system, with minor interior and exterior refinements.
https://carnewschina.com/2025/08/08/gee ... ey-models/

Re: Zeekr 7X

Postat: 11 aug 2025 11:22
av Baeckman
backe skrev: 11 aug 2025 11:09
Verkar vara en facelift på gång i Kina, Q4.
In the fourth quarter, the Zeekr 007, Zeekr 001, and Zeekr 7X are all scheduled for updates. The Zeekr 007 will receive minor interior and exterior detail adjustments, while its assisted driving solution and battery-electric drive system will remain unchanged. The Zeekr 001 is set to receive the Thor-U chip and a 900V high-voltage system, alongside minor interior and exterior tweaks. Similarly, select variants of the Zeekr 7X will also be equipped with the Thor-U chip and 900V high-voltage system, with minor interior and exterior refinements.
https://carnewschina.com/2025/08/08/gee ... ey-models/
Då blir det fjärde uppdateringen för 001.

2021 - Lansering i Kina
2023 - Ny motor, CATL-batteri bl.a. Detta är den modellen som levererats till Sverige
2024 - Uppdaterades med 800V, kraftigare motorer
2025 - 900V, Nvidia chipset, mm - Kommer den till Sverige tro, eller kommer vi fortsatt få den några år gamla versionen?

Re: Zeekr 7X

Postat: 11 aug 2025 12:41
av roffe_s
Baeckman skrev: 11 aug 2025 11:22
backe skrev: 11 aug 2025 11:09
Verkar vara en facelift på gång i Kina, Q4.
In the fourth quarter, the Zeekr 007, Zeekr 001, and Zeekr 7X are all scheduled for updates. The Zeekr 007 will receive minor interior and exterior detail adjustments, while its assisted driving solution and battery-electric drive system will remain unchanged. The Zeekr 001 is set to receive the Thor-U chip and a 900V high-voltage system, alongside minor interior and exterior tweaks. Similarly, select variants of the Zeekr 7X will also be equipped with the Thor-U chip and 900V high-voltage system, with minor interior and exterior refinements.
https://carnewschina.com/2025/08/08/gee ... ey-models/
Då blir det fjärde uppdateringen för 001.

2021 - Lansering i Kina
2023 - Ny motor, CATL-batteri bl.a. Detta är den modellen som levererats till Sverige
2024 - Uppdaterades med 800V, kraftigare motorer
2025 - 900V, Nvidia chipset, mm - Kommer den till Sverige tro, eller kommer vi fortsatt få den några år gamla versionen?
Jag gissar, baserat på hur Zeekr förefaller agera, att fokus för Europa under höst och vinter lär ligga på introduktionen av 7GT, den har förutsättningar att sälja bra och delar säkerligen en hel del mjukvara med 7X (och kräver därigenom färre mjukvaruanpassningar i plattformen).

2025-varianten av 001 - med de nyaste batterierna - kan nog dröja till senare delen av 2026 eller tidigt 2027. Blir det snabbare än så är det nog en bonus.

Mina 2p :)