Tesla Model 3P 2025, Före detta M3 LR -24, M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
When will international deliveries begin?
Every country has its own set of rules and regulations, which means that we effectively must build a different car for different markets. This means international Model 3 deliveries will begin in late 2018, contingent upon regulatory approvals, staring with left-hand drive markets, followed by right-hand drive markets in 2019. We wish we could do all this faster and get you your Model 3 right away. No action is required from international reservation holders now. We will contact you closer to the start of production for your country.
Every country has its own set of rules and regulations, which means that we effectively must build a different car for different markets. This means international Model 3 deliveries will begin in late 2018, contingent upon regulatory approvals, staring with left-hand drive markets, followed by right-hand drive markets in 2019. We wish we could do all this faster and get you your Model 3 right away. No action is required from international reservation holders now. We will contact you closer to the start of production for your country.
Vi verkar få vänta ett tag till
Oj! Verkligen oroande uppgifter! Tillbaka till ruta ett. Detta var vad vi trodde innan den 31/3 2016...
Hur kommer man åt Teslas FAQ? kommer till livestream från alla teslasidor nu
Tesla Model 3P 2025, Före detta M3 LR -24, M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Det borde vara ganska få som tror att Tesla kan bygga 500k bilar 2018. USA har väl 200-250k förbeställda bilar och det lär ju inte vara så att man lägger resterande på hög tills anpassningen är utförd.
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid Tesla Model 3 LR AWD Tesla Model X P100DL Tesla Model X 90D
Var också ungefär som jag förväntat mig. Se det positiva! Barnsjukdomarna färre, fler tillval/versioner tillgängliga, har man redan en S eller X så får man passa på att njuta lite längre
Renault R5, Seat Mii, Tesla Roadster. Best BMW i3X och Volvo EX60 P12
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Jag tror leveranser på andra marknader än USA kan kopplas till skatteavdraget i USA på 7500 USD som snart börjar fasas ut för Tesla och att de kommer vilja leverera alla bilar de kan till USA kunder så att de kan nyttja detta.
Kunde inte sagt det bättre själv. Och då har jag redan en Tesla, så det är väl inte fullt lika illa för mig.
Med tanke på de volymer de kommer producera när bilen väl ska komma till Svenska marknaden, lär det nog kvitta när man lade sin reservation, om man redan äger en Tesla eller vilken batteri variant man väljer. Eller kanske kan skilja en månad MAX
Tråkigt att det tar tid för alla i vilket fall.
Jag räknade faktiskt optimistiskt med första kvartalet 2018 och pessimistiskt andra kvartalet 2018, så det är helt klart en besvikelse för mig. Den enda ljusglimten är att det blir några fler månader som en hinner spara ihop kapital.
Kunde inte sagt det bättre själv. Och då har jag redan en Tesla, så det är väl inte fullt lika illa för mig.
Med tanke på de volymer de kommer producera när bilen väl ska komma till Svenska marknaden, lär det nog kvitta när man lade sin reservation, om man redan äger en Tesla eller vilken batteri variant man väljer. Eller kanske kan skilja en månad MAX
Tråkigt att det tar tid för alla i vilket fall.
Att de klarar att producera tvivlar jag inte på men att de ska kunna leverera ut bilarna i nog högt tempo till kund är jag inte lika säker på... Om vi antar att det finns 8000 reservationer i Sverige så tror jag att det kan ta lite tid att få ut de bilarna. Min känsla är att det kan skilja minst ett år mellan tidiga reservationer och de som hoppar på tåget senare.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Faktiskt ganska bra för min del. Precis då leasingavtalet på min S går ut och samtidigt lär ju de flesta barnsjukdomarna vara avklarade. Förhoppningsvis har det då kommit ut ännu fler tillval, kanske en dragkrok och ett ännu större batteri, autopiloten har hunnit gå upp till level 4, läderklädsel och interiör i nån annan färg än svart.
Faceliftad 75D, Titanium, grå klädsel med svart tak, allt lullull utom ljud. Dock många kablar och adaptrar. M3 LR AWD, Midnight Silver, AP3/FSD, dragkrok.
MY LR, Pearl White