Mmm, det är just d jag är lite konfunderad över, har aldrig kollat hur en Tesla ser ut undertill osv.. Men de i Norge har väl inte skrotats ännu iafFerro94 skrev:Så sant. M3 är ett oskrivet kort på många sätt. Låt oss hoppas att Elon tänker klokt.bylund skrev:Fast hur den klarar korrosion återstår att se....
Modell 3 specifikation ändras
Moderator: Redaktion
Re: Modell 3 specifikation ändras
Re: Modell 3 specifikation ändras
Slät som en bebisrumpa... Inte en utstickande del eller hålighet så långt ögat kan nå... typ...Dannei skrev:Mmm, det är just d jag är lite konfunderad över, har aldrig kollat hur en Tesla ser ut undertill osv.. Men de i Norge har väl inte skrotats ännu iafFerro94 skrev:Så sant. M3 är ett oskrivet kort på många sätt. Låt oss hoppas att Elon tänker klokt.bylund skrev:Fast hur den klarar korrosion återstår att se....
Fisker Ocean One, Night Drive, Black Abyss Plus, levererad i november-23
MB EQC, Obsidian Black, levererad i april-21
S100D Obsidian Black, levererad i okt-18
S90D Pärlvit, levererad i dec-15
Re: Modell 3 specifikation ändras
Ok, inte mycket "skarvar" el liknande heller... Man vil ju inte att det kommer upp vatten m.m som hamnar innanför underredet och blir kvar så att säga, sedan tänker jag på andra delar som kan tänkas finnas under som jag har 0 koll på. (Säkert redan tagits upp någonstans på forumet, så jag kan söka mig fram)Ferro94 skrev:Slät som en bebisrumpa... Inte en utstickande del eller hålighet så långt ögat kan nå... typ...Dannei skrev:Mmm, det är just d jag är lite konfunderad över, har aldrig kollat hur en Tesla ser ut undertill osv.. Men de i Norge har väl inte skrotats ännu iafFerro94 skrev:Så sant. M3 är ett oskrivet kort på många sätt. Låt oss hoppas att Elon tänker klokt.bylund skrev:Fast hur den klarar korrosion återstår att se....
Modell 3 specifikation ändras
Dannei skrev:Ok, inte mycket "skarvar" el liknande heller... Man vil ju inte att det kommer upp vatten m.m som hamnar innanför underredet och blir kvar så att säga, sedan tänker jag på andra delar som kan tänkas finnas under som jag har 0 koll på. (Säkert redan tagits upp någonstans på forumet, så jag kan söka mig fram)Ferro94 skrev:Slät som en bebisrumpa... Inte en utstickande del eller hålighet så långt ögat kan nå... typ...Dannei skrev:Mmm, det är just d jag är lite konfunderad över, har aldrig kollat hur en Tesla ser ut undertill osv.. Men de i Norge har väl inte skrotats ännu iafFerro94 skrev:Så sant. M3 är ett oskrivet kort på många sätt. Låt oss hoppas att Elon tänker klokt.bylund skrev:Fast hur den klarar korrosion återstår att se....
Lite gammal bild. Ser t.o.m bättre ut nu.
Fisker Ocean One, Night Drive, Black Abyss Plus, levererad i november-23
MB EQC, Obsidian Black, levererad i april-21
S100D Obsidian Black, levererad i okt-18
S90D Pärlvit, levererad i dec-15
Re: Modell 3 specifikation ändras
[quote="mans71"Det får man ju hoppas att dom inte ändrar på. Det vore orimligt med tanke på att Clever som i princip är ensamma med bra täckning tar 7.50 SEK / kw med kontantkort. Jag tankar för 5 SEK / kw på faktura, men det blir ju faktiskt i regionen 8 SEK / mil bara i el... [/quote]
Nja, det där är en sanning med modifikation. Du köper ett kontantkort på Statoil för 150:- så finns det 20 kWh på det, men så fort du registrerar det hos Clever får du 10 kWh till, alltså 5:-/kWh. Sen fyller du på det för 5:-/kWh.
Nja, det där är en sanning med modifikation. Du köper ett kontantkort på Statoil för 150:- så finns det 20 kWh på det, men så fort du registrerar det hos Clever får du 10 kWh till, alltså 5:-/kWh. Sen fyller du på det för 5:-/kWh.
Re: Modell 3 specifikation ändras
Intressant De på däckverkstan tyckte för ett par år sedan att det var "väldans vad mycket plastskydd det var" under en 335 jag hade, undrar vad de säger om dessaFerro94 skrev:Dannei skrev:Ok, inte mycket "skarvar" el liknande heller... Man vil ju inte att det kommer upp vatten m.m som hamnar innanför underredet och blir kvar så att säga, sedan tänker jag på andra delar som kan tänkas finnas under som jag har 0 koll på. (Säkert redan tagits upp någonstans på forumet, så jag kan söka mig fram)Ferro94 skrev:Slät som en bebisrumpa... Inte en utstickande del eller hålighet så långt ögat kan nå... typ...Dannei skrev:Mmm, det är just d jag är lite konfunderad över, har aldrig kollat hur en Tesla ser ut undertill osv.. Men de i Norge har väl inte skrotats ännu iafFerro94 skrev:Så sant. M3 är ett oskrivet kort på många sätt. Låt oss hoppas att Elon tänker klokt.
Lite gammal bild. Ser t.o.m bättre ut nu.
Den var verkligen "slät"
Re: Modell 3 specifikation ändras
De borde säga" väldans vad mycket titan och aluminium det var här".Dannei skrev:
Intressant De på däckverkstan tyckte för ett par år sedan att det var "väldans vad mycket plastskydd det var" under en 335 jag hade, undrar vad de säger om dessa
Den var verkligen "slät"
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Modell 3 specifikation ändras
Så det är så det är, bra.Svenssons skrev:De borde säga" väldans vad mycket titan och aluminium det var här".Dannei skrev:
Intressant De på däckverkstan tyckte för ett par år sedan att det var "väldans vad mycket plastskydd det var" under en 335 jag hade, undrar vad de säger om dessa
Den var verkligen "slät"
- lator
- Teslaägare
- Inlägg: 4193
- Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
- Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.
Re: Modell 3 specifikation ändras
Bara det inte finns hyllor och håligheter där saltlösningen kan leta sig in så är det bra. Tyvärr verkar det ha en förmåga att leta sig in på de mest omöjliga ställen. Har inte Vi Bilägare gjort något rosttest på Model S?
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Re: Modell 3 specifikation ändras
Ja , det är ju det som skrämmer lite. Fast nu tycker jag ändå det ser rätt tätt ut när jag ser denna bild, men får hoppas inte salt-slask hamnar på insidan av det för då kan jag tänka mig att problem kan uppstå. Vore intressant med en bild utan "underredet" Å andra sidan förfinas det väl förhoppningsvis än mer och då även med tanke på att den ska kunna framföras i snöslask, kruxet är väl allt salt som hälls ut så det blir mer eller mindre saltvatten, det vill man ju inte få upp så det stannar, men det kanske det inte gör heller.
Re: Modell 3 specifikation ändras
"De borde säga" väldans vad mycket titan och aluminium det var här"
Läste något om att det inte kommer vara så mycket aluminium och titan på Model 3, så nu blir jag orolig igen. Kvalitén på stolarna och dess komfort vid långkörning är nog det som oroar mest samt hur rostbenägen den kommer vara.. Det får definitivt inte bli sämre än övriga modeller, jag hoppas snarare isf på förbättring. Vore extremt trist om jag ej kan skaffa M3 pga av något så vitalt som att stolarna inte är bekväma och håller.
Läste något om att det inte kommer vara så mycket aluminium och titan på Model 3, så nu blir jag orolig igen. Kvalitén på stolarna och dess komfort vid långkörning är nog det som oroar mest samt hur rostbenägen den kommer vara.. Det får definitivt inte bli sämre än övriga modeller, jag hoppas snarare isf på förbättring. Vore extremt trist om jag ej kan skaffa M3 pga av något så vitalt som att stolarna inte är bekväma och håller.
Re: Modell 3 specifikation ändras
Var har du hört att det inte blir så mycket titan på Model 3? Karossen är troligen inte i aluminium men batteripack kan mycket väl och troligen fortfarande vara i aluminium och titanskölden följer troligen med. De lär inte vilja nalla på säkerhetsdetaljer. Hur stolarna blir kan vi idag inte ha en aning om så det är ingen ide att oroa sig för dessa när det inte finns någon information om dessa. Troligen lär de inte bli lika tekniskt avancerade som på Model X utan mer lättproducerade men det säger inget om hur bekväma de kommer vara eller hur hållbara.Dannei skrev:"De borde säga" väldans vad mycket titan och aluminium det var här"
Läste något om att det inte kommer vara så mycket aluminium och titan på Model 3, så nu blir jag orolig igen. Kvalitén på stolarna och dess komfort vid långkörning är nog det som oroar mest samt hur rostbenägen den kommer vara.. Det får definitivt inte bli sämre än övriga modeller, jag hoppas snarare isf på förbättring. Vore extremt trist om jag ej kan skaffa M3 pga av något så vitalt som att stolarna inte är bekväma och håller.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Modell 3 specifikation ändras
Vi Bilägare (som jag är en trogen läsare av sedan över 20 år) har tidigare inte gjort något fullskaligt test av Model S (där rosttest brukar ingå) utan de artiklar man skrivit har handlat om provkörningar som visserligen är intressanta men lite mer kortfattade. I nästa nummer (som kommer ut 5 juli men som bör landa i min brevlåda någon vecka tidigare) kommer man dock faktiskt att ha ett fullskaligt test där man jämför Model S med Merca S-klass och BMW 7-serien under rubriken "Vad får man för en miljon?"lator skrev:Bara det inte finns hyllor och håligheter där saltlösningen kan leta sig in så är det bra. Tyvärr verkar det ha en förmåga att leta sig in på de mest omöjliga ställen. Har inte Vi Bilägare gjort något rosttest på Model S?
Det blir alltså en sån fullständig jämförelse som brukar finnas i varje nummer där man kör 2 eller (oftast) 3 modeller mot varandra och jämför teknik, komfort, ekonomi, miljö, rostskydd mm. Ska bli MYCKET intressant att läsa.
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
- gellerstam
- Teslaägare
- Inlägg: 2073
- Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
- Ort: Vid Runn
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Re: Modell 3 specifikation ändras
StefL skrev:Vi Bilägare (som jag är en trogen läsare av sedan över 20 år) har tidigare inte gjort något fullskaligt test av Model S (där rosttest brukar ingå) utan de artiklar man skrivit har handlat om provkörningar som visserligen är intressanta men lite mer kortfattade. I nästa nummer (som kommer ut 5 juli men som bör landa i min brevlåda någon vecka tidigare) kommer man dock faktiskt att ha ett fullskaligt test där man jämför Model S med Merca S-klass och BMW 7-serien under rubriken "Vad får man för en miljon?"lator skrev:Bara det inte finns hyllor och håligheter där saltlösningen kan leta sig in så är det bra. Tyvärr verkar det ha en förmåga att leta sig in på de mest omöjliga ställen. Har inte Vi Bilägare gjort något rosttest på Model S?
Det blir alltså en sån fullständig jämförelse som brukar finnas i varje nummer där man kör 2 eller (oftast) 3 modeller mot varandra och jämför teknik, komfort, ekonomi, miljö, rostskydd mm. Ska bli MYCKET intressant att läsa.
Då får du nu i uppgift att återkoppla så fort du fått tidningen.
Tesla Model Y
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19604
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Modell 3 specifikation ändras
Ja verkligen, det vill man ju veta hur det gårgellerstam skrev:StefL skrev:Vi Bilägare (som jag är en trogen läsare av sedan över 20 år) har tidigare inte gjort något fullskaligt test av Model S (där rosttest brukar ingå) utan de artiklar man skrivit har handlat om provkörningar som visserligen är intressanta men lite mer kortfattade. I nästa nummer (som kommer ut 5 juli men som bör landa i min brevlåda någon vecka tidigare) kommer man dock faktiskt att ha ett fullskaligt test där man jämför Model S med Merca S-klass och BMW 7-serien under rubriken "Vad får man för en miljon?"lator skrev:Bara det inte finns hyllor och håligheter där saltlösningen kan leta sig in så är det bra. Tyvärr verkar det ha en förmåga att leta sig in på de mest omöjliga ställen. Har inte Vi Bilägare gjort något rosttest på Model S?
Det blir alltså en sån fullständig jämförelse som brukar finnas i varje nummer där man kör 2 eller (oftast) 3 modeller mot varandra och jämför teknik, komfort, ekonomi, miljö, rostskydd mm. Ska bli MYCKET intressant att läsa.
Då får du nu i uppgift att återkoppla så fort du fått tidningen.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19