jjmaskin skrev:Ok rakapparat menade jag givetvisfast med glappkontakt. Jag tycker det låter mest när man kör rakt fram
Ja, rakapparaten ja, det var den du menade att frugan hade glömt i byrålådan va?

Moderator: Redaktion
jjmaskin skrev:Ok rakapparat menade jag givetvisfast med glappkontakt. Jag tycker det låter mest när man kör rakt fram
Fick du någon förklaring av SC vad det beror på? Eller vad de gjorde med bilen?Alx skrev:Jag har samma problem i vissa hastigheter.... Hade det mellan 40-50km/h innan, efter att den var inne på sc så är det nu mellan 70-90km/h, nästan som att däcken är äggformade(??). Får även ibland som vibrationer från en telefon i ratten eller som när man kör över en linje utan att blinka i ca 90-100km/h. Inte orkat lämna in bilen igen.
Krill skrev:Rakapparat eller dildo eller vad man nu vill kalla det. Det är extremt störande hur som helst. Det känns inte som obalans i något hjul, snarare något i drivlinan som ger små vibrationer i hela bilen, dvs ratt och förarstolen. Deppigt, minst sagt.
Om SC inte löser problemet beställer jag nya E-klass som släpps 11:e januari, så det så
Förklaringen var att ingen fälg är 100% rund, och inget däck är 100% runt, dvs. båda är något "äggformade". Ibland råkar däck och fälg monteras ihop så att det blir maximalt med vibrationer..Krill skrev:Fick du någon förklaring av SC vad det beror på? Eller vad de gjorde med bilen?
Hmhm. det där är bara skitsnack. En ny bil ska inte vibrera, punkt. Kan de inte laga den trasiga nya bilen får de snällt ersätta den med en ny som inte är trasig, alternativt göra ett återtagande dvs pengarna tillbaka. Det är min inställning i alla fall.Alx skrev:Förklaringen var att ingen fälg är 100% rund, och inget däck är 100% runt, dvs. båda är något "äggformade". Ibland råkar däck och fälg monteras ihop så att det blir maximalt med vibrationer..Krill skrev:Fick du någon förklaring av SC vad det beror på? Eller vad de gjorde med bilen?
Har aldrig hört detta förut, aldrig heller haft det problemet på någon annan bil jag haft... lät märkligt![]()
Edit: De sa att de krängde av däcket, vred det och krängde på det igen!
Jag hade vibrationer i början. Det konstaterades att ett av däcken inte var helt runt. Fick ett nytt, och sedan dess inga problem.Krill skrev:Hmhm. det där är bara skitsnack. En ny bil ska inte vibrera, punkt. Kan de inte laga den trasiga nya bilen får de snällt ersätta den med en ny som inte är trasig, alternativt göra ett återtagande dvs pengarna tillbaka. Det är min inställning i alla fall.Alx skrev:Förklaringen var att ingen fälg är 100% rund, och inget däck är 100% runt, dvs. båda är något "äggformade". Ibland råkar däck och fälg monteras ihop så att det blir maximalt med vibrationer..Krill skrev:Fick du någon förklaring av SC vad det beror på? Eller vad de gjorde med bilen?
Har aldrig hört detta förut, aldrig heller haft det problemet på någon annan bil jag haft... lät märkligt![]()
Edit: De sa att de krängde av däcket, vred det och krängde på det igen!
Nja den kommer väl som hybrid men lär bli en sjuhelvetes fin bil i alla andra avseenden. Med alla kvalitetsproblem som Model S dras med känns snarare den som en bil från medeltiden. Jag vägrar acceptera att en bil för en miljon vibrerar, läcker från glastaket, skramlar från högtalarna, buggar, har skeva bromsar, kondens i baklamporna, har bisarrt kass klima, dålig ljudisolering osv osv... Då tar jag faktiskt hellre en E-klass ICE (för cirka halva priset av Model S) som levererar det man kan förvänta sig av en ny bil i den klassen.HelectriC skrev:Krill skrev:Rakapparat eller dildo eller vad man nu vill kalla det. Det är extremt störande hur som helst. Det känns inte som obalans i något hjul, snarare något i drivlinan som ger små vibrationer i hela bilen, dvs ratt och förarstolen. Deppigt, minst sagt.
Om SC inte löser problemet beställer jag nya E-klass som släpps 11:e januari, så det så
Kommer E-klassen som BEV? Annars är den fullständigt borträknad. Kan inte gå tillbaks till medeltiden!
Tyvärr är det nog så att bilar har blivit så komplicerade att det i stort sett inte går att komma ifrån problem, med alla modeller! Det jag ser som fördel med BEV är dock att det är färre stora dyra komponenter som kan gå sönder på sikt. Att byta en hel motor på Tesla är ju överkomligt, men att göra det på en ICE betyder ofta betydliga ingrepp i ekonomin.Hanm skrev:Men Mercedes har väl inte lyckats att släppa en problemfri bil de senaste minst 10 årNya C-Klassen har ju massor med drivline-problem, skulle vara förvånat om det blir bättre med E-Klassen.
Om man bortser från batteriet, i alla fallHelectriC skrev:Tyvärr är det nog så att bilar har blivit så komplicerade att det i stort sett inte går att komma ifrån problem, med alla modeller! Det jag ser som fördel med BEV är dock att det är färre stora dyra komponenter som kan gå sönder på sikt. Att byta en hel motor på Tesla är ju överkomligt, men att göra det på en ICE betyder ofta betydliga ingrepp i ekonomin.Hanm skrev:Men Mercedes har väl inte lyckats att släppa en problemfri bil de senaste minst 10 årNya C-Klassen har ju massor med drivline-problem, skulle vara förvånat om det blir bättre med E-Klassen.
Att hela batteriet skulle gå sönder ser jag som ganska orealistiskt, om en eller några celler behöver bytas så borde det gå. Även om inte TM erbjuder det idag, så tror jag det kan komma på sikt när garantitiden börjar löpa ut. Annars riskerar TM att skjuta sig i benet med att begagnatmarknaden blir väldigt svår och det gagnar inte precis nybilsförsäljningen om ägarna får svårt att sälja sina bilar efter garantitiden.danni skrev:Om man bortser från batteriet, i alla fallHelectriC skrev:Tyvärr är det nog så att bilar har blivit så komplicerade att det i stort sett inte går att komma ifrån problem, med alla modeller! Det jag ser som fördel med BEV är dock att det är färre stora dyra komponenter som kan gå sönder på sikt. Att byta en hel motor på Tesla är ju överkomligt, men att göra det på en ICE betyder ofta betydliga ingrepp i ekonomin.Hanm skrev:Men Mercedes har väl inte lyckats att släppa en problemfri bil de senaste minst 10 årNya C-Klassen har ju massor med drivline-problem, skulle vara förvånat om det blir bättre med E-Klassen.
Så kan det absolut vara. Framför allt däck är ju något vansinnigt ojämna från tillverkningen. Men som sagt det är ju bara att påpeka och se till att de rättar till. Funkar det att vrida däcket på fälgen är det ju en enkel fix.Alx skrev:Förklaringen var att ingen fälg är 100% rund, och inget däck är 100% runt, dvs. båda är något "äggformade". Ibland råkar däck och fälg monteras ihop så att det blir maximalt med vibrationer..Krill skrev:Fick du någon förklaring av SC vad det beror på? Eller vad de gjorde med bilen?
Har aldrig hört detta förut, aldrig heller haft det problemet på någon annan bil jag haft... lät märkligt![]()
Edit: De sa att de krängde av däcket, vred det och krängde på det igen!
+1LarsL skrev:Har man verkstad är det ju inte så svårt. Byt alla fyrhjulen från en bil utan problem försvinner problemet då är det hjulens fel annars inte.