Jag hade en Evo6:a där antalet ägare fullkomligt skenade.bylund skrev:Ägare börjar räknas första gången bilen är i trafik. Annars skulle man ju kunna bli tredje ägaren på en ny bil om först generalagenten haft den, och sedan bilhandlaren, innan den skrivs över på en själv (inte just i Teslas fall då de är både generalagenten och bilhandlaren).
1 Mitsubishi
2 En bilfirma (alla tjänstebilar köptes in via denna, svågerpolitik?)
3 Min arbetsgivare
4 SEB Finans som stal bilen några timmar när jag bytte jobb
5 Min andra arbetsgivare
6 Bilhandlare som köpte bilen när jag skulle skaffa en ny
7 En annan bilfirma som förmedlade affären till ägare nummer 2
8 Ägare nummer 2
9 Bilfirma på punkt 7
10 Ägare nummer 2 igen, tror den ändrade sig.
11 Bilfirma
12 Ägare nummer 3
13 Dagen efter, ägare nummer 3's mamma (skenförsäkring?)