Jag läste samma undersökning, men där framgick också att det tog betydligt längre tid att sälja bilen. Och om man väljer riktigt oaptitliga kombinationer kan det bli så svårt att hitta en köpare att man helt enkelt inte får sålt bilen. Tesla Model S, som i utgångspunkt har en liten skara potentiella köpare, kan visa sig omöjlig att sälja om man har en schackrutig nose cone och rosa fluff-klädsel.LarsL skrev:Läste en undersökning för ett tag sedan att andrahandsvärdet är högre för ovanliga färger på bilar. Och det kan säkert stämma vill man ha en grön bil så finns det ju inte allt för många att välja på och får då acceptera priset.
Hur som helst så kan jag inte byta nu - läste i norska forumet att de som nu vill göra en ändring får lov att göra det, men när bilen "låses upp" så räknas priset om. I normalfallet är det inga problem, men eftersom jag beställt min P85D till det gamla norska priset (innan prishöjningen i december), så betyder det i praktiken att om jag vill byta från beige till svart innertak så kostar det mig 80 000 NOK. Och så viktigt är det inte för mig, kommer nog bli nöjd med min P85D ändå. Eller?