Bra service

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Bra service

Inlägg av Bjelke »

mjwahl skrev:
bullen skrev:
mjwahl skrev:
:cry:
Nu förstår man varför åtgärderna på min Model X drar ut mer än 2,5 månader på SC.

Serviceteknikerna är ute och agerar butler till andra Teslaägare som inte ens har några fel på sina bilar!?

Laga det som är helt och strunta i det som är trasigt. Det är också logik för ett servicecenter. NOT!
:evil:
Tror inte personalen är flaskhalsen utan snarare serviceplatserna. Tror inte heller det är samma personer som hjälper till o hämta bilar o utför service.
Visst, jag menar inte bokstavligt. Efter två teslabilar går det upp för mig att servicecenter är mer just en serviceavdelning som ska hålla kunderna på bra humör, highfiva och få kunden känna att de är en del av något större. Det funkar jättebra tills din bil råkar ut för något större problem (i mitt fall fabrikationsfel) - då försvinner alla leenden och inga mer highfives. Det som återstår är pinsam tystnad från deras sida eftersom det inte har den blekaste aning hur de ska felsöka fel och brister på nya modeller. Det måste nämligen servicecentret lära sig själv enligt Teslas direktiv. Jag hade uppskattat fler ingenjörer med uppbackning från USA, en fungerande reservdelslogisitik utan väntetider på flera veckor på reservdelar och en normal kundrelation utan "silent treatment" i flera veckor i taget.
Måste (tyvärr) hålla med, om det mesta...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
mjwahl
Teslaägare

Inlägg av mjwahl »

Leo skrev:
Borde Windows/apple vänta med att släppa en version tills den är helt buggfri?

Nja de blir det nog liksom aldrig något.
Det går liksom inte att förutse allt som kan hända. Eller rättare sagt ska man "testa" allt tills det i princip är helt felfritt tar det sån tid och kostar såna pengar att det blir ohållbart.

Därmed inte sagt att Teslas version att låta kunderna stå för "sluttesterna" känns så lyckat i vissa fall.

Herr Musk är väl också känd som både otålig, tidsoptimist och teknikutvecklingoptimist vilket kanske gjort att man släpper ut produkterna snabbt.

Sen desto tidigare ut på marknaden, desto viktigare hur man kan/hanterar uppkomna problem.

Är lite som att bygga ett helt hus. Uppstår alltid saker som måste LPP =Löses På Plats!

Buggfritt har jag aldrig krävt - det är inga småbuggar som servicecentret behöver ordna/byggklart när det kommer till Tesla.

När det kommer till din liknelse med hus:

Vi har väl alla varit kunden som stått där och väntat på att byggaren ska fixa " det sista bara". Det har ju verkligen varit en vinnande melodi. NOT!
Kia EV9

Tidigare Teslor:
Tesla model S P85 Lud - 15
Tesla. model X P90 Lud - 17
Tesla model Y LR- 21
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Referralkod: ts.la/alexander7331
Kontakt:

Inlägg av AGCF »

Var ska man parkera på Arlanda? Jag sks flyga ut en söndag morgon. Tesla ska hämta bilen på måndagen och utföra service. De sks möta upp och lämna bilen på en måndag på arbetstid. Så jag behöver bara parkera ett dygn. Finns det laddplatser eller är de alltid upptagna? Finns det en bra parkering som är lätt att hitta till för tesla?
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av AGCF »

Fann denna lista:
Timparkeringen vid Terminal 5
Parkeringshus P53 vid Terminal 5
Parkeringshus P22 vid Terminal 2
Nedanför Terminal 2 (P1251)
Utomhusparkering P46 vid Terminal 4
Parkeringshus P41 vid Terminal 4
Långtidsparkering Beta
Parkeringshus P51, plan 3
Timparkeringen vid Terminal 5 vid laddplats kostar 250 kr per dygn. Är det alltid fullt? :/
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Inlägg av Nicke Nyfiken »

AGCF skrev:
Fann denna lista:
Långtidsparkering Beta
Timparkeringen vid Terminal 5 vid laddplats kostar 250 kr per dygn. Är det alltid fullt? :/
Klarar sig inte bilen ett dygn utan att stå inkopplad?
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av AGCF »

Nicke Nyfiken skrev:
AGCF skrev:
Fann denna lista:
Långtidsparkering Beta
Klarar sig inte bilen ett dygn utan att stå inkopplad?
Parkeringshuset vid T5 kostar 330 kr per dygn :o
Hok

Inlägg av Hok »

Timparkeringen vid T5 brukar inte vara full numera. Åtminstone inte elbilsplatserna.
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av AGCF »

Hok skrev:
Timparkeringen vid T5 brukar inte vara full numera. Åtminstone inte elbilsplatserna.
Tack
Skriv svar