Dags att Tesla visar vad det ska kosta att ladda?
Moderator: Redaktion
Re: Dags att Tesla visar vad det ska kosta att ladda?
Största nackdelen med att vänta är att man måste just vänta.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Jag tycker inte det här med att betala för supercharging är någon stor grej. Har man råd med en Tesla har man väl råd med några hundralappar per långresa i elkostnader?
Nä, då tycker jag som Bylund att den största nackdelen med att vänta är att man får vänta!
Nä, då tycker jag som Bylund att den största nackdelen med att vänta är att man får vänta!
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Bra svarLeo skrev:Hade en släkt som skulle köpa videokamera på 90-talet.
Kritiskt sa han till den butiksanställde på OnOff:
-men ni säljer ju en bättre/billgare om ett år, eller hur!?
Iskallt svarade den unge killen:
Ja, och då är barnbarnet ditt ett år äldre också...
Har en bekant som hela tiden läser/följer/påpekar om alla elbilar som ska komma med längre räckvidd och väntar.... Jag brukar ibland bara retas och skriva typ, kört 8300mil i elbil nu, när ska du hoppa på tåget?

Som sagt, sämsta med att vänta är ju att man får vänta...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Nu finns ett par tusen Tesla i Sverige. Det är ett problem på enstaka laddare. Hur ser det ut när antalet Teslor mångdubblas medan antalet SC är detsamma?point1 skrev:Är detta ett problem? Förutom kanske i infra city med taxibilar? Jag har iaf aldrig upplevt detta.Herr X skrev:Risken är att ett självkostnadspris på ström ökar okynnesanvändningen av superladdarna eftersom man då känner att man betalar för laddningen och därmed inte upplever att man gör något fel. Teslas problem är sannolikt inte de småslantar som det kostar när folk som saknar hemladdning står och laddar, utan att dessa personer blockerar laddstall som behövs av dem som åker långt. Detta i sin tur gör att Tesla måste ta enorma investeringar i utbyggnad av superladdarstationerna.Svenssons skrev:Tror inte att priset kommer öka vid ökad användning. Tar Tesla ett självkostnadspris på ca. 1,5:- per kWh så räcker det gått och väl för att hindra missbrukare eftersom de då skulle kunna ladda hemma till samma eller billigare peng.dstr skrev:I kombination av exponentiell ökning för att komma åt (miss)brukare? 1:- för nästa 400kwh, 3:- för nästa 400 osv?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
F.ö. tror jag Tesla kommer välja en så okomplicerad modell som möjligt. Överblickbarhet är A och O.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Om antalet bilar mångdubblas så lär väl även antal laddare mångdubblas, eller?Torkel skrev:Nu finns ett par tusen Tesla i Sverige. Det är ett problem på enstaka laddare. Hur ser det ut när antalet Teslor mångdubblas medan antalet SC är detsamma?point1 skrev:Är detta ett problem? Förutom kanske i infra city med taxibilar? Jag har iaf aldrig upplevt detta.Herr X skrev:Risken är att ett självkostnadspris på ström ökar okynnesanvändningen av superladdarna eftersom man då känner att man betalar för laddningen och därmed inte upplever att man gör något fel. Teslas problem är sannolikt inte de småslantar som det kostar när folk som saknar hemladdning står och laddar, utan att dessa personer blockerar laddstall som behövs av dem som åker långt. Detta i sin tur gör att Tesla måste ta enorma investeringar i utbyggnad av superladdarstationerna.Svenssons skrev:Tror inte att priset kommer öka vid ökad användning. Tar Tesla ett självkostnadspris på ca. 1,5:- per kWh så räcker det gått och väl för att hindra missbrukare eftersom de då skulle kunna ladda hemma till samma eller billigare peng.dstr skrev:I kombination av exponentiell ökning för att komma åt (miss)brukare? 1:- för nästa 400kwh, 3:- för nästa 400 osv?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
F.ö. tror jag Tesla kommer välja en så okomplicerad modell som möjligt. Överblickbarhet är A och O.
Har för mig riktmärket var typ en stolpe per 20 bil vilket i nuläget skulle motsvara 100 stolpar, vet inte riktigt hur det
stämmer idag men vi har ju även fått stolpar tack vare många bilar bilar i Norge...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19