Model 3 eller Model s (60)

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11892
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Model 3 eller Model s (60)

Inlägg av HelectriC »

Mickep skrev:
men chezzus vad dyrt det är med bil.
Kan någon räkna vad sl-kort är i jämförelse? (att åka kollektivt) samt kanske taxi. (bara för jämförelse - med taxi menas givetvis teslataxi fast det är underförstått)
har inte sunfleet (el annan bilpoolsföretag) elbilar i sin pool?

haha, ja man ska inte börja räkna efter hur mycket man lägger i det svarta hål som kallas bilbudget, då blir man mörkrädd på riktigt :D
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare
Inlägg: 2895
Blev medlem: 06 feb 2015 22:39
Ort: Stockholm

Re: Model 3 eller Model s (60)

Inlägg av apkungen »

Jag åker mycket tåg, buss och har sl kort samt hyr bil via sunfleet åker lite teslataxi ibland. Smidigt att man ser vilken bil man får när man beställer via uber.

Sunfleet har c30 och zoe. Kanske inte de allra bästa elbilarna, c30 har ingen snabbladdning. Min flickvän frågade "vad ska man med en elbil till utan snabbladdning?" hon har redan fattat grejen, verkar inte som att hålla bilvärlden gjort det än.

Det går väl åt cirka 2500kr per månad på transport för mig. Jag har en garageplats som jag hyr ut för 2600kr i månaden...
Skriv svar