Framtida resor med din Tesla

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
boreno
Teslaägare

Re: Framtida resor med din Tesla

Inlägg av boreno »

På fredag bär det av mot Tyskland. Får se hur långt jag kommer innan jag vänder. Måste vara hemma på söndag kväll igen. Tar ingen färja, utan kör över fyn istället. Jag är rätt säker på att jag orkar ta mig till Hamburg, därefter åker jag antingen österut eller söderut, eller vänder tillbaka. Det är ett testskott för att göra samma resa med min grabb senare i vår :-)

Saker man gör när SUC ingår i priset!
Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21"
Pearl | Model 3 SR+ 2019
Prince | Model 3 Performance Mars 2019
Dementor | Model S 90D 2017
Kalle | Model S 85D 2016
Användarvisningsbild
Eximos
Teslaägare

Inlägg av Eximos »

drakbane skrev:
Funkar o somna till, dock inget o rekommendera, vaknade efter... en stund av att den pep o ville att jag skulle ta ratten Bild

/Sony Z3 Dual
Vad händer om man inte tar ratten när bilen kontrollerar om man är kvar? Som jag förstått så gör den kontroller ibland att man är med, bromsar den in o stannar eller slutar den bara o styra?

Om några år då ja äntligen får köpa en M3 så ska ja nog ta en sväng genom Norge o hälsa på lite kompisar o släktingar.
Stolt ägare till en Tesla Model 3 LR AWD
Användarvisningsbild
matbl
Teslaägare

Inlägg av matbl »

Appråpå M3 och superchargers...
Tio gånger så många teslor men inte 10 gånger så många superchargers? Låter som det blir långa köer vid storhelger och liknande...
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Användarvisningsbild
Foluke
Teslaägare

Inlägg av Foluke »

Eximos skrev:
drakbane skrev:
Funkar o somna till, dock inget o rekommendera, vaknade efter... en stund av att den pep o ville att jag skulle ta ratten Bild

/Sony Z3 Dual
Vad händer om man inte tar ratten när bilen kontrollerar om man är kvar? Som jag förstått så gör den kontroller ibland att man är med, bromsar den in o stannar eller slutar den bara o styra?

Om några år då ja äntligen får köpa en M3 så ska ja nog ta en sväng genom Norge o hälsa på lite kompisar o släktingar.
Om man inte tar i ratten efter uppmaning upprepas kravet. Sedan stängs radion av, bilen stannar och varningsljusen tänds. Man
får fråga om att starta igen. Svarar man då "ja", återtar bilen färden med autopiloten inkopplad!
Model S P85D,
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Eximos skrev:
drakbane skrev:

/Sony Z3 Dual
Om man inte rör ratten efter tredje påminnelsen bromsar bilen in försiktigt (för att inte väcka föraren) och startar varningsblinkersen för att tillslut stanna i mitten av filen den följer. Skulle man vakna till, under inbromsningen, så räcker det att röra vid ratten så accelererar bilen upp till den ursprungliga hastigheten och stänger givetvis även av varningsblinkersen.

Allvarligt, har man missat alla tre varningssignalerna så att bilen börjar bromsa, så är förarens tillstånd betydligt allvarligare än att det handlar om sömn. :shock:

Edit: Tvåa på bollen igen...
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Användarvisningsbild
Wayne

Inlägg av Wayne »

matbl skrev:
Tio gånger så många teslor men inte 10 gånger så många superchargers? Låter som det blir långa köer vid storhelger och liknande...
Elon twittrade om att dom ska införa status för samtliga SC:s, där du kan läsa av om det är upptaget eller inte.
If my calculations are correct, when this baby hits 88 miles per hour... you're gonna see some serious shit.
https://youtu.be/HUvWNxxWDus
Användarvisningsbild
matbl
Teslaägare

Inlägg av matbl »

Wayne skrev:
matbl skrev:
Elon twittrade om att dom ska införa status för samtliga SC:s, där du kan läsa av om det är upptaget eller inte.
Jo men det hjälper ju inte när det som i sverige är glest mellan SuC och M3 kommer kortare än MS...
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Användarvisningsbild
Thomas
Teslaägare

Inlägg av Thomas »

Jorma skrev:
Första långturen med min Tesla blir till Munchen i början på maj, ska på en mässa där över kristihimmelsfärdshelgen, sedan har jag en vecka semester, kanske ned till norra Kroatien, men det hänger på vädret, eller om det är kasst väder där styra åt något annat håll i Europa :?:
Vädret får bestämma vartåt det blir.
Spännande - jag ska ner till Tyskland i 5 dagar med en hyrd Tesla i juli. 8-)
Kommer du berätta om din resa här på forumet tror du, alternativt kanske jag kan "pumpa" dig på lite information efter din resa, om hur SC-stationerna var (om det fanns trevliga restauranger i närheten t.ex.)?
/Thomas
Model 3 vit/svart LR AWD drag, uttagen 11 dec 2019
Användarvisningsbild
Wayne

Inlägg av Wayne »

Thomas skrev:
Spännande - jag ska ner till Tyskland i 5 dagar med en hyrd Tesla i juli. 8-)
Kommer du berätta om din resa här på forumet tror du, alternativt kanske jag kan "pumpa" dig på lite information efter din resa, om hur SC-stationerna var (om det fanns trevliga restauranger i närheten t.ex.)?
/Thomas
Jag är jätteintresserad av detta!
Min tanke är att en resa går på ca 5h sen stannas det för olika essentiella behov samt njuta av en måltid medans "bästen" laddas (det bör ta ungefär 1h).

Hur är restaurangutbudet vid olika SC:s? (jag känner bara till SC:s runt omkring stockholmsområdet)
If my calculations are correct, when this baby hits 88 miles per hour... you're gonna see some serious shit.
https://youtu.be/HUvWNxxWDus
Användarvisningsbild
Eximos
Teslaägare

Inlägg av Eximos »

Foluke skrev:
Eximos skrev:
drakbane skrev:

/Sony Z3 Dual

Om man inte tar i ratten efter uppmaning upprepas kravet. Sedan stängs radion av, bilen stannar och varningsljusen tänds. Man
får fråga om att starta igen. Svarar man då "ja", återtar bilen färden med autopiloten inkopplad!
Tack till er båda för svaret även om de va lite offtopic, har inte sett nått om vad som händer om man missar varningen :)

Blir absolut Autopilot på min m3 om jag minns att jag reserverat en när de väl kommer :shock:
Stolt ägare till en Tesla Model 3 LR AWD
Skriv svar