Saker man gör när SUC ingår i priset!
Moderator: Redaktion
Vad händer om man inte tar ratten när bilen kontrollerar om man är kvar? Som jag förstått så gör den kontroller ibland att man är med, bromsar den in o stannar eller slutar den bara o styra?drakbane skrev:Funkar o somna till, dock inget o rekommendera, vaknade efter... en stund av att den pep o ville att jag skulle ta ratten![]()
/Sony Z3 Dual
Om man inte tar i ratten efter uppmaning upprepas kravet. Sedan stängs radion av, bilen stannar och varningsljusen tänds. ManEximos skrev:Vad händer om man inte tar ratten när bilen kontrollerar om man är kvar? Som jag förstått så gör den kontroller ibland att man är med, bromsar den in o stannar eller slutar den bara o styra?drakbane skrev:Funkar o somna till, dock inget o rekommendera, vaknade efter... en stund av att den pep o ville att jag skulle ta ratten![]()
/Sony Z3 Dual
Om några år då ja äntligen får köpa en M3 så ska ja nog ta en sväng genom Norge o hälsa på lite kompisar o släktingar.
Om man inte rör ratten efter tredje påminnelsen bromsar bilen in försiktigt (för att inte väcka föraren) och startar varningsblinkersen för att tillslut stanna i mitten av filen den följer. Skulle man vakna till, under inbromsningen, så räcker det att röra vid ratten så accelererar bilen upp till den ursprungliga hastigheten och stänger givetvis även av varningsblinkersen.Eximos skrev:Vad händer om man inte tar ratten när bilen kontrollerar om man är kvar? Som jag förstått så gör den kontroller ibland att man är med, bromsar den in o stannar eller slutar den bara o styra?drakbane skrev:Funkar o somna till, dock inget o rekommendera, vaknade efter... en stund av att den pep o ville att jag skulle ta ratten![]()
/Sony Z3 Dual
Elon twittrade om att dom ska införa status för samtliga SC:s, där du kan läsa av om det är upptaget eller inte.matbl skrev:Appråpå M3 och superchargers...
Tio gånger så många teslor men inte 10 gånger så många superchargers? Låter som det blir långa köer vid storhelger och liknande...
Jo men det hjälper ju inte när det som i sverige är glest mellan SuC och M3 kommer kortare än MS...Wayne skrev:Elon twittrade om att dom ska införa status för samtliga SC:s, där du kan läsa av om det är upptaget eller inte.matbl skrev:Appråpå M3 och superchargers...
Tio gånger så många teslor men inte 10 gånger så många superchargers? Låter som det blir långa köer vid storhelger och liknande...
Spännande - jag ska ner till Tyskland i 5 dagar med en hyrd Tesla i juli.Jorma skrev:Första långturen med min Tesla blir till Munchen i början på maj, ska på en mässa där över kristihimmelsfärdshelgen, sedan har jag en vecka semester, kanske ned till norra Kroatien, men det hänger på vädret, eller om det är kasst väder där styra åt något annat håll i Europa![]()
Vädret får bestämma vartåt det blir.
Jag är jätteintresserad av detta!Thomas skrev:Spännande - jag ska ner till Tyskland i 5 dagar med en hyrd Tesla i juli.![]()
Kommer du berätta om din resa här på forumet tror du, alternativt kanske jag kan "pumpa" dig på lite information efter din resa, om hur SC-stationerna var (om det fanns trevliga restauranger i närheten t.ex.)?
/Thomas
Tack till er båda för svaret även om de va lite offtopic, har inte sett nått om vad som händer om man missar varningenFoluke skrev:Om man inte tar i ratten efter uppmaning upprepas kravet. Sedan stängs radion av, bilen stannar och varningsljusen tänds. ManEximos skrev:Vad händer om man inte tar ratten när bilen kontrollerar om man är kvar? Som jag förstått så gör den kontroller ibland att man är med, bromsar den in o stannar eller slutar den bara o styra?drakbane skrev:Funkar o somna till, dock inget o rekommendera, vaknade efter... en stund av att den pep o ville att jag skulle ta ratten![]()
/Sony Z3 Dual
Om några år då ja äntligen får köpa en M3 så ska ja nog ta en sväng genom Norge o hälsa på lite kompisar o släktingar.
får fråga om att starta igen. Svarar man då "ja", återtar bilen färden med autopiloten inkopplad!