90D eller P90D?
Moderator: Redaktion
Re: 90D eller P90D?
Själv tycker jag att vit färg på bil är lite simpelt och tråkigt. Titanium är en av de färger som jag gillar bäst.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Hade jag valt idag hade det definitivt blivit Titan. Har sett den i verkligheten och den är skitsnygg. Sedan behöver man inte bry sig om folk som uppträder omoget. Tyder mest på dåligt självförtroende ang sina egna val eller et visst mått av narcissism.Nicke Nyfiken skrev:Har du ens sett den i verkligheten?danni skrev:Frugans design var absolut snyggast. Jag har aldrig varit så lockad av diarrémetallic.
Troligen inte med tanke på din sjukt tråkiga inställning till andras färgval.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Så sant som det är sagt!Bod skrev:Hade jag valt idag hade det definitivt blivit Titan. Har sett den i verkligheten och den är skitsnygg. Sedan behöver man inte bry sig om folk som uppträder omoget. Tyder mest på dåligt självförtroende ang sina egna val eller et visst mått av narcissism.Nicke Nyfiken skrev:Har du ens sett den i verkligheten?danni skrev:Frugans design var absolut snyggast. Jag har aldrig varit så lockad av diarrémetallic.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
- peterlauri
- Teslaägare
Någon med en Model S Titanfärgad i Uppsala/Stockholm området? Vill se färgen i verkligheten?
Danni, ett råd i all välmening - kritisera inte barn eller det som de har skapat. Du vet ju inte om sonen också läser forumtråden, eller hur?Nicke Nyfiken skrev:Så sant som det är sagt!Bod skrev:Hade jag valt idag hade det definitivt blivit Titan. Har sett den i verkligheten och den är skitsnygg. Sedan behöver man inte bry sig om folk som uppträder omoget. Tyder mest på dåligt självförtroende ang sina egna val eller et visst mått av narcissism.Nicke Nyfiken skrev:Har du ens sett den i verkligheten?danni skrev:Frugans design var absolut snyggast. Jag har aldrig varit så lockad av diarrémetallic.
Kia EV9
Tidigare Teslor:
Tesla model S P85 Lud - 15
Tesla. model X P90 Lud - 17
Tesla model Y LR- 21
Tidigare Teslor:
Tesla model S P85 Lud - 15
Tesla. model X P90 Lud - 17
Tesla model Y LR- 21
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Det gjorde jag inte. Jag gav en komplimang till det frugan skapatmjwahl skrev:Danni, ett råd i all välmening - kritisera inte barn eller det som de har skapat. Du vet ju inte om sonen också läser forumtråden, eller hur?Nicke Nyfiken skrev:Så sant som det är sagt!Bod skrev:Hade jag valt idag hade det definitivt blivit Titan. Har sett den i verkligheten och den är skitsnygg. Sedan behöver man inte bry sig om folk som uppträder omoget. Tyder mest på dåligt självförtroende ang sina egna val eller et visst mått av narcissism.Nicke Nyfiken skrev:Har du ens sett den i verkligheten?danni skrev:Frugans design var absolut snyggast. Jag har aldrig varit så lockad av diarrémetallic.

Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
- peterlauri
- Teslaägare
Jag är extremt nöjd med Titanium och får väldigt många positiva kommentarer. Blev lite sur på Dannis kommentar om kräkmetallicSvenssons skrev:Själv tycker jag att vit färg på bil är lite simpelt och tråkigt. Titanium är en av de färger som jag gillar bäst.
eftersom det är fräckt att förolämpa ens bebis, men han är nog lite färgblind i verkligheten så förlåtligt.
Kanske skönt med Taxisvart då, så man känner sig trygg

Titanium 85D, svarta NG, svart alcantara,pano tak, matt abachi, autopilot,air suspension
Leverans Feb 2016
Leverans Feb 2016
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
Och rent generellt är det en oförskämt korkad kommentar.mjwahl skrev:Danni, ett råd i all välmening - kritisera inte barn eller det som de har skapat. Du vet ju inte om sonen också läser forumtråden, eller hur?Nicke Nyfiken skrev:Så sant som det är sagt!Bod skrev:Hade jag valt idag hade det definitivt blivit Titan. Har sett den i verkligheten och den är skitsnygg. Sedan behöver man inte bry sig om folk som uppträder omoget. Tyder mest på dåligt självförtroende ang sina egna val eller et visst mått av narcissism.Nicke Nyfiken skrev:Har du ens sett den i verkligheten?danni skrev:Frugans design var absolut snyggast. Jag har aldrig varit så lockad av diarrémetallic.
När man kanske spenderat 1-1,5 miljon av sin privata ekonomi för att köpa sin drömbil som man omsorgsfullt konfigurerat på bästa sätt enligt sin egen smak, så vill man inte höra (flera gånger i olika trådar) av en Teslahyrare som själv inte lagt en spänn på att köpa någon bil, att ens nya dyra bil ser ut som diarré. Det är bara respektlöst.
Nä du danni, följ ditt egna råd och aktiverar en eller två hjärnceller till så kommer även du att inse att den typen av kommentarer inte passar på detta forum.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Designer skrev:Jag är extremt nöjd med Titanium och får väldigt många positiva kommentarer. Blev lite sur på Dannis kommentar om kräkmetallicSvenssons skrev:Själv tycker jag att vit färg på bil är lite simpelt och tråkigt. Titanium är en av de färger som jag gillar bäst.
eftersom det är fräckt att förolämpa ens bebis, men han är nog lite färgblind i verkligheten så förlåtligt.
Titanium 85D, svarta NG, svart alcantara,pano tak, matt abachi, autopilot,air suspension
Leverans Feb 2016
Leverans Feb 2016
- peterlauri
- Teslaägare
Du finns inte i Uppsala/Stockholm så jag får se färgen IRL?Designer skrev:Designer skrev:Jag är extremt nöjd med Titanium och får väldigt många positiva kommentarer. Blev lite sur på Dannis kommentar om kräkmetallicSvenssons skrev:Själv tycker jag att vit färg på bil är lite simpelt och tråkigt. Titanium är en av de färger som jag gillar bäst.

Jag tycker också att titanium är snygg, även om den inte är med på min topp 3! Men under alla omständigheter måste den väl vara den mest praktiska färgen, d v s där smutsen syns minst!
Model S 85D
- peterlauri
- Teslaägare
Designer, hur tycker du den "döljer" smuts?MartinE skrev:Jag tycker också att titanium är snygg, även om den inte är med på min topp 3! Men under alla omständigheter måste den väl vara den mest praktiska färgen, d v s där smutsen syns minst!
Ha ha, den är så ny , 2 veckor och en Opticoat behandling under tiden såpeterlauri skrev:Designer, hur tycker du den "döljer" smuts?MartinE skrev:Jag tycker också att titanium är snygg, även om den inte är med på min topp 3! Men under alla omständigheter måste den väl vara den mest praktiska färgen, d v s där smutsen syns minst!
jag kan inte påstå att den blivit så smutsig än ! Har hunnit tvätta en gång fast det behövdes inte för att
testa lokala Tvätta Själv hallen
Men det är klart att den döljer säkert smutsen bättre än
både vita och svarta bilar

Leverans Feb 2016
Leverans Feb 2016
Som sagt, den döljer smutsen riktigt bra!Designer skrev:Ha ha, den är så ny , 2 veckor och en Opticoat behandling under tiden såpeterlauri skrev:Designer, hur tycker du den "döljer" smuts?MartinE skrev:Jag tycker också att titanium är snygg, även om den inte är med på min topp 3! Men under alla omständigheter måste den väl vara den mest praktiska färgen, d v s där smutsen syns minst!
jag kan inte påstå att den blivit så smutsig än!

Model S 85D
- danni
- Teslaägare
- Kontakt:
Hahahahaha, förlåt, jag insåg inte riktigt att det fanns folk som la 1-1,5 miljon på en bil och sen var så osäkra på sina val att det spelade någon roll om en lågtstående teslahyrare hittade på ett skojigt smeknamn för färgenNicke Nyfiken skrev:Och rent generellt är det en oförskämt korkad kommentar.
När man kanske spenderat 1-1,5 miljon av sin privata ekonomi för att köpa sin drömbil som man omsorgsfullt konfigurerat på bästa sätt enligt sin egen smak, så vill man inte höra (flera gånger i olika trådar) av en Teslahyrare som själv inte lagt en spänn på att köpa någon bil, att ens nya dyra bil ser ut som diarré. Det är bara respektlöst.
Nä du danni, följ ditt egna råd och aktiverar en eller två hjärnceller till så kommer även du att inse att den typen av kommentarer inte passar på detta forum.

(Rent hypotetiskt, hade det varit mer okay för dig om jag kallade den diarrémetallic ifall jag hade lagt ca 300 000 kr hittills i avbetalning på ett lån istället för i leasingavgift, eller varför inte som vissa, inga namn nämnda, lånat upp alltihopa med hjälp av bolånebubblan?

- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
Verkligen jätteskojigt smeknamn... Antagligen ligger alla dubbla av garv varje gång du skojar till det.danni skrev:Hahahahaha, förlåt, jag insåg inte riktigt att det fanns folk som la 1-1,5 miljon på en bil och sen var så osäkra på sina val att det spelade någon roll om en lågtstående teslahyrare hittade på ett skojigt smeknamn för färgenJag ska försöka trampa försiktigare framöver, så jag inte trampar på något fruktansvärt ömtåligt, som några vackra små tår eller kanske ett bräckligt ego.
Ja det finns bräckliga ego. Kan du tänka dig att alla inte har en så narcissistisk läggning som du. Alltid störst bäst och vackrast. Har alltid rätt och har aldrig gjort något fel. Men det handlar inte om det. Det handlar om respekt och vanligt hyfs, men det är kanske överkurs för dig?
Rent hypotetiskt så hade du ägt en bil.(Rent hypotetiskt, hade det varit mer okay för dig om jag kallade den diarrémetallic ifall jag hade lagt ca 300 000 kr hittills i avbetalning på ett lån istället för i leasingavgift, eller varför inte som vissa, inga namn nämnda, lånat upp alltihopa med hjälp av bolånebubblan?)

Ser att du ännu en gång tar tillfället i akt och skojar till det med ditt sååå skojiga smeknamn på färgen.
Snälla, skona oss, vi dör snart av skrattkramper.

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Har aldrig haft en bil som suger åt sig smutsen som min blå gör. Den blir t.o.m smutsig när den står still. Tror nog att alla färger utom blå är mest praktisk.
Du har aldrig haft en svart bil, va?Steffen skrev:Har aldrig haft en bil som suger åt sig smutsen som min blå gör. Den blir t.o.m smutsig när den står still. Tror nog att alla färger utom blå är mest praktisk.

Model S 85D
- danni
- Teslaägare
- Kontakt:
Nicke Nyfiken skrev:Verkligen jätteskojigt smeknamn... Antagligen ligger alla dubbla av garv varje gång du skojar till det.danni skrev:Hahahahaha, förlåt, jag insåg inte riktigt att det fanns folk som la 1-1,5 miljon på en bil och sen var så osäkra på sina val att det spelade någon roll om en lågtstående teslahyrare hittade på ett skojigt smeknamn för färgenJag ska försöka trampa försiktigare framöver, så jag inte trampar på något fruktansvärt ömtåligt, som några vackra små tår eller kanske ett bräckligt ego.
Ja det finns bräckliga ego. Kan du tänka dig att alla inte har en så narcissistisk läggning som du. Alltid störst bäst och vackrast. Har alltid rätt och har aldrig gjort något fel. Men det handlar inte om det. Det handlar om respekt och vanligt hyfs, men det är kanske överkurs för dig?
Rent hypotetiskt så hade du ägt en bil.(Rent hypotetiskt, hade det varit mer okay för dig om jag kallade den diarrémetallic ifall jag hade lagt ca 300 000 kr hittills i avbetalning på ett lån istället för i leasingavgift, eller varför inte som vissa, inga namn nämnda, lånat upp alltihopa med hjälp av bolånebubblan?)
Det är väl största skillnaden.
Ser att du ännu en gång tar tillfället i akt och skojar till det med ditt sååå skojiga smeknamn på färgen.
Snälla, skona oss, vi dör snart av skrattkramper.
Du vet, om man vill att folk ska respektera ens överkänsliga lättkränkthet och dessutom få lov att ha rätten att läxa folk i vad som är "respekt och vanligt hyfs", då kan man prova att helt enkelt säga att man inte tycker om någons skämt, istället för att kalla det "oförskämt korkat" och sen göra fruktansvärt misslyckade försök till personangrepp. (Tror du verkligen på allvar att min stolthet skulle ta en törn av att du påpekar att jag leasar min bil istället för att äga den?

- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
Fast nu har du nog missuppfattat något. Det är inte mina tår du har trampat på. Min bil är inte Titanfärgad.danni skrev:Du vet, om man vill att folk ska respektera ens överkänsliga lättkränkthet och dessutom få lov att ha rätten att läxa folk i vad som är "respekt och vanligt hyfs", då kan man prova att helt enkelt säga att man inte tycker om någons skämt, istället för att kalla det "oförskämt korkat" och sen göra fruktansvärt misslyckade försök till personangrepp. (Tror du verkligen på allvar att min stolthet skulle ta en törn av att du påpekar att jag leasar min bil istället för att äga den?Ungefär lika absurt som att tro att jag skulle ha komplex över att bo i hyresrätt istället för bostadsrätt...) Jag hade verkligen inte en tanke på att någon skulle kunna bli så fruktansvärt kränkt av något så harmlöst som att skoja med namnet på en bilfärg, men hade du sagt något på ett sansat och vettigt sätt så hade jag kunnat bemöta det med respekt och tagit din åsikt i beaktande. Men som du valde att hantera det... Är du förvånad åt vilket håll det går? "Respekt och vanligt hyfs", på min ära! Du är ett sånt föredöme i det avseendet, verkligen.

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
- danni
- Teslaägare
- Kontakt:
Ännu bättre! Du är superkränkt å andras vägnar! Som sagt, om du tänkt läxa upp folk när det gäller "respekt och vanligt hyfs" kanske du skulle prova på att tillämpa såna principer själv först. Annars blir det mest hyckleri av det.Nicke Nyfiken skrev:Fast nu har du nog missuppfattat något. Det är inte mina tår du har trampat på. Min bil är inte Titanfärgad.danni skrev:Du vet, om man vill att folk ska respektera ens överkänsliga lättkränkthet och dessutom få lov att ha rätten att läxa folk i vad som är "respekt och vanligt hyfs", då kan man prova att helt enkelt säga att man inte tycker om någons skämt, istället för att kalla det "oförskämt korkat" och sen göra fruktansvärt misslyckade försök till personangrepp. (Tror du verkligen på allvar att min stolthet skulle ta en törn av att du påpekar att jag leasar min bil istället för att äga den?Ungefär lika absurt som att tro att jag skulle ha komplex över att bo i hyresrätt istället för bostadsrätt...) Jag hade verkligen inte en tanke på att någon skulle kunna bli så fruktansvärt kränkt av något så harmlöst som att skoja med namnet på en bilfärg, men hade du sagt något på ett sansat och vettigt sätt så hade jag kunnat bemöta det med respekt och tagit din åsikt i beaktande. Men som du valde att hantera det... Är du förvånad åt vilket håll det går? "Respekt och vanligt hyfs", på min ära! Du är ett sånt föredöme i det avseendet, verkligen.
Jodå. Kan det vara polariteten hos batterierna [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH]MartinE skrev:Du har aldrig haft en svart bil, va?Steffen skrev:Har aldrig haft en bil som suger åt sig smutsen som min blå gör. Den blir t.o.m smutsig när den står still. Tror nog att alla färger utom blå är mest praktisk.
Jag föreslår att vi alla sjunger " We shall overcome"znak3 skrev:Märklig diskussion...

Sjukt snygg röd S100D...
Sjukt snygg röd S85D...