Jag bor i Luthagen, söder om Luthagsesplanaden.ironyh skrev: ↑10 mar 2023 13:58Var befinner du dig? Det känns som om det inte alls finns så många här i Uppsala.. Nu ska jag ju hämta min bil i Malmö på onsdag.. Står i kö för att få p-plats på kvarngärdet, men verkar vara ont om laddning fram tills jag får platsen..Niklas Z skrev: ↑10 mar 2023 11:06Hemma har jag ingen laddmöjlighet, men det finns publika laddare i närområdet. Det fungerar tillräckligt bra och i och med att flera av dem är gratis har jag mycket låga kostnader för laddning. Vill jag så kan jag åka till SuC Uppsala, eller någon annan ≥150 kW laddstation och ladda, men det är sällan det är aktuellt. Dessutom blir ofta laddhastigheten låg eftersom batteriet inte hinner bli varmt på den korta körningen, speciellt vintertid.
Saknar möjlighet ladda hemma
Moderator: Redaktion
- Niklas Z
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Re: Saknar möjlighet ladda hemma
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.
- Niklas Z
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Finns det laddare in 100-200 m bör det inte vara några problem, förutsatt att de inte är upptagna för det mesta.
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Sentry drar 8% per dygn, så det är helt uteslutet för min del. Det skulle innebära flera timmar (extra) vid publik laddstolpe.robegb skrev: ↑10 mar 2023 12:45Bjelke skrev: ↑10 mar 2023 10:25Dom priserna är ju väldigt bra med dagens mått mättrobegb skrev: ↑10 mar 2023 10:22Jag har typ samma problem, kommer får en m3 LR inom de två kommande veckorna och har inte fått upp laddstolpar i vår förening utan de kommer typ runt juli någon gång… jag har en eon laddare på 22kw 3kr/khw och ett gäng kommunala stolpar som kostar 2,5kr kwh.
Allt ligger 100 meter bort från där jag bor så rätt soft men orolig för att det kommer bli bökigt med långresor osv om man behöver dra dirr efter jobb eller liknande![]()
![]()
Håller med om att även 100 m bort kan bli lite drygt ibland, plus att egen parkering med
laddmöjlighet känns bättre och tryggare![]()
Ja, hade varit tryggt med en egen då jag gärna vill ha sentry mode igång för varit mycket stök med ungdomar i området det senaste.. men då drar ju sentry en del men kanske får bli många besök till den publika laddaren i början..
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Yes, men skulle bara ha haft igång det nattetid isf!mikebike skrev: ↑10 mar 2023 15:19Sentry drar 8% per dygn, så det är helt uteslutet för min del. Det skulle innebära flera timmar (extra) vid publik laddstolpe.robegb skrev: ↑10 mar 2023 12:45Bjelke skrev: ↑10 mar 2023 10:25Dom priserna är ju väldigt bra med dagens mått mättrobegb skrev: ↑10 mar 2023 10:22Jag har typ samma problem, kommer får en m3 LR inom de två kommande veckorna och har inte fått upp laddstolpar i vår förening utan de kommer typ runt juli någon gång… jag har en eon laddare på 22kw 3kr/khw och ett gäng kommunala stolpar som kostar 2,5kr kwh.
Allt ligger 100 meter bort från där jag bor så rätt soft men orolig för att det kommer bli bökigt med långresor osv om man behöver dra dirr efter jobb eller liknande![]()
![]()
Håller med om att även 100 m bort kan bli lite drygt ibland, plus att egen parkering med
laddmöjlighet känns bättre och tryggare![]()
Ja, hade varit tryggt med en egen då jag gärna vill ha sentry mode igång för varit mycket stök med ungdomar i området det senaste.. men då drar ju sentry en del men kanske får bli många besök till den publika laddaren i början..

2023 Röd M3 AWD
Skönt o veta det drar 8% per dygn, sentry..
Tänkte ha på den de första dagarna för att se hur det fungerar!
Laddade ner appen Plugshare och chargepoint? Ngn fler app bra o ha?
Tänkte ha på den de första dagarna för att se hur det fungerar!
Laddade ner appen Plugshare och chargepoint? Ngn fler app bra o ha?
Senast redigerad av azmir, redigerad totalt 1 gånger.
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Chargefinder
Volvo PV 544 Special 1963