Fixat lite med bilen

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Bengt
Teslaägare

Re: Fixat lite med bilen

Inlägg av Bengt »

Informationen från den Schweitziske försäljaren ser ut att vara osant, se informationen nedan från en av Norges största försäljare av fälgar till Tesla. Jag har köpt mina Rial Lugano från Tempe Dekkservice och litar fullt ut på att de inte ljuger.

Beskrivelse
Tempe Dekkservice er norges ledende leverandører av eksklusive felger, og eksperter på tilpasning til spesielle og dyre biler.

I disse pakkene tilbyr vi den nydelige kvalitetsfelgen Rial Lugano i Gunmetal eller Sølv fargevalg. Rial Lugano er en flott kvalitetsfelg fra Tyskland, felgene er TüV godkjente og krever ikke sentreringsringer! Man bruker også de originale Teslamuttrene på disse felgene.

Tempe Dekkservice AS, Midt-Norges største felgutvalg!
http://www.tempedekk.no
MC Red 85 såld
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
Användarvisningsbild
Lessmog
Teslaägare

Inlägg av Lessmog »

Tack för klarläggandet Bengt!
Användarvisningsbild
Gorr
Teslaägare

Inlägg av Gorr »

Daniel skrev:

Kostade 4,200:-
Jag har en A6:a sedan tidigare med originaltoning som jag varit nöjd med, så ville ha något i närheten av den mörkhetsgraden. Tror 15% som jag tog eller 20% (lite mer ljusgenomsläpp) blir snyggast.
Tackar för svaret.
Användarvisningsbild
martinsson
elbilist

Inlägg av martinsson »

Bod skrev:
Vår bruna kommer i månadsskiftet jul/aug. Jag funderar också på Rial Lugano. Någon nämnde på forumet tidigare att Tesla behöver någon utfasning i fälgen för att inte skada bromsoket. Finns det på Rial?
Vi beställde fälgarna från Däckia och dem löste detta men dem fick tydligen svarva ringar. Resultatet blev dock kanon
Bild
Model S 90D 2016 (Såld)
Model S 85 2013 (Såld)
Användarvisningsbild
Daniel
Teslaägare

Inlägg av Daniel »

martinsson skrev:
Bod skrev:
Vår bruna kommer i månadsskiftet jul/aug. Jag funderar också på Rial Lugano. Någon nämnde på forumet tidigare att Tesla behöver någon utfasning i fälgen för att inte skada bromsoket. Finns det på Rial?
Vi beställde fälgarna från Däckia och dem löste detta men dem fick tydligen svarva ringar. Resultatet blev dock kanon
Bild
Väldigt snyggt! Vad fick du betala för dom?
Användarvisningsbild
martinsson
elbilist

Inlägg av martinsson »

2500 kr / st
Model S 90D 2016 (Såld)
Model S 85 2013 (Såld)
Användarvisningsbild
Daniel
Teslaägare

Inlägg av Daniel »

Slog på stort och beställde klistermärken till navkapslarna. Blev riktigt nöjd med resultatet. Den dagen jag tröttnar så är det bara att ta bort dom igen. Beställde även ett rött S till "Model S" beteckningen bak som är helt i silver original, men tycker det blir lite trevligare med ett Rött S på vänstersidan som går i linje med det röda P:et på högersidan bak. Dock ingen bild på detta.

före:
Bild

efter:
Bild
Användarvisningsbild
Daniel
Teslaägare

Inlägg av Daniel »

Beställde gråa 19" fälgar från tsportline för ett par veckor sedan. Dom levererades igår och monterades idag. Nöjd med resultatet, även om jag inte tyckte det blev perfekt. Velade innan beställning mellan silver (som passar bra till silverdetaljerna i övrigt, precis som originalfälgarna) och grått, men blev nästan sugen på de svarta turbinfälgarna nu efter att ha sett resultatet med de gråa. Oavsett så blev det bättre än originalfälgarna, imo.

Bild
Användarvisningsbild
Sofie
Teslaägare

Inlägg av Sofie »

Snygg färg på både bil och fälg.
Vad är det för ET värde?
Skriv svar