84,60 öre låg jag på i december och 39,54 öre i novemberMWall skrev:Ni som kör "smart laddning" i SE3. Vilket snittpris kommer ni ner i?
Smartladdning, en räddning när elpriserna skjuter i höjden.
Moderator: Redaktion
Re: Smartladdning, en räddning när elpriserna skjuter i höjd
Anderzzon skrev:84,60 öre låg jag på i december och 39,54 öre i novemberMWall skrev:Ni som kör "smart laddning" i SE3. Vilket snittpris kommer ni ner i?
Och vad har du gjort för att det ska bli så? Du använder väl inte el utan att tänka efter?
Jag kanske missförstod frågan men det här är alltså priset för smartladdningen. Övriga hushållselen ligger på ganska exakt det dubbla per kWh. Tibber redovisar dem separat.MWall skrev:Anderzzon skrev:84,60 öre låg jag på i december och 39,54 öre i novemberMWall skrev:Ni som kör "smart laddning" i SE3. Vilket snittpris kommer ni ner i?
Och vad har du gjort för att det ska bli så? Du använder väl inte el utan att tänka efter?
Anderzzon skrev:Jag kanske missförstod frågan men det här är alltså priset för smartladdningen. Övriga hushållselen ligger på ganska exakt det dubbla per kWh. Tibber redovisar dem separat.MWall skrev:Anderzzon skrev:84,60 öre låg jag på i december och 39,54 öre i novemberMWall skrev:Ni som kör "smart laddning" i SE3. Vilket snittpris kommer ni ner i?
Skulle vilja veta vad ni betalar delat per förbrukade kWh. Dvs totala kostnaden delat på totala förbrukningen.
Så här såg december fakturan ut, så 147,85 borde det väl bli? Plus moms och överföring såklart.MWall skrev:Anderzzon skrev:Jag kanske missförstod frågan men det här är alltså priset för smartladdningen. Övriga hushållselen ligger på ganska exakt det dubbla per kWh. Tibber redovisar dem separat.MWall skrev:Anderzzon skrev:84,60 öre låg jag på i december och 39,54 öre i novemberMWall skrev:Ni som kör "smart laddning" i SE3. Vilket snittpris kommer ni ner i?
Skulle vilja veta vad ni betalar delat per förbrukade kWh. Dvs totala kostnaden delat på totala förbrukningen.
2.85 ink överföring och 2.04 utan. 350 av 1651 kWh var laddning av bil.
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Pixii Home 10 kWh/10 kW