Model X

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare

Re: Model X

Inlägg av Laban »

hybris skrev:
Detta är mer MPV/Soccermomlook. Gillar inte alls.
Kör inte soccermom's Suburban och dylikt ? Åtminstone i USA. Och Suburban är väl mer tegelstens design, precis som XC 90.

Alternativet då ex nya Sharan:

Bild

Känns väl inte speciellt lik Model X, eller XC 90 heller för den delen. Men kanske ändå mer lik XC 90'n med dess kantiga formspråk ?
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Laban skrev:
hybris skrev:
Detta är mer MPV/Soccermomlook. Gillar inte alls.
Kör inte soccermom's Suburban och dylikt ? Åtminstone i USA. Och Suburban är väl mer tegelstens design, precis som XC 90.

Alternativet då ex nya Sharan:

Bild

Känns väl inte speciellt lik Model X, eller XC 90 heller för den delen. Men kanske ändå mer lik XC 90'n med dess kantiga formspråk ?
Oj, vilken skönhet! En riktig designhit. Går den att få med fuskdiesel också, så är ju paketet fullkomligt.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Jag älskar utseendet på nya XC90. Klockrent. För att vara en SUV (inte min biltyp!) tycker jag den är bra mycket snyggare än Model X, med reservation för att jag såklart inte sett Model X i verkligheten ännu. Model X ser för bullig och klumpig ut. Men kanske är det ett mer tidlöst utseende - jag tycker att Model S har ett utseende som faktiskt var lite före sin tid när den var ny, och den har åldrats väldigt väl imho.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

XC 90 tycker jag ser ut som alla andra. Q7, Touareg, X5, Sportage osv... Tråkig form, fantasilös och smidig som en ladugård (med samma luftmotstånd). Ursprunget var väl Range Rover från 1972 eller nått... Nä, då föredrar jag fransmännens design. Lite utanför ramarna och nytänkande, precis som Tesla fast jag ser gärna att man går längre ut så att ramarna inte ens kan skönjas längre! :geek:
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare

Inlägg av Laban »

danni skrev:
Jag älskar utseendet på nya XC90. Klockrent. För att vara en SUV (inte min biltyp!) tycker jag den är bra mycket snyggare än Model X, med reservation för att jag såklart inte sett Model X i verkligheten ännu. Model X ser för bullig och klumpig ut. Men kanske är det ett mer tidlöst utseende - jag tycker att Model S har ett utseende som faktiskt var lite före sin tid när den var ny, och den har åldrats väldigt väl imho.
Själv tycker jag XC90 är bullig och klumpig, speciellt när man ser den i verkligheten. Och tvärtom för Model X, med reservation för verkligheten då :-). Lite fetare Model S men fortfarande sportig, märkligt det där med smak.. :-)
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
18650

Inlägg av 18650 »

Laban skrev:
danni skrev:
Själv tycker jag XC90 är bullig och klumpig, speciellt när man ser den i verkligheten. Och tvärtom för Model X, med reservation för verkligheten då :-). Lite fetare Model S men fortfarande sportig, märkligt det där med smak.. :-)
Teslas bilar är låga. Speciellt om man även jämför mot andra elbilar. Model X är ju 15cm lägre än XC90. Model S är 15cm lägre än BMW i3 om vi nu kan kalla dem konkurrenter. Det är väldigt påtagligt om man ser dem jämte varandra, S och i3.
BMW i3 REX i väntan på Model3
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare

Inlägg av Laban »

Verkar vara lite åt det hållet man går, nya Tiguan är ex några cm lägre än föregångaren som var 1.68m hög. Outlander PHEV är 1.68 m hög, Model X 1.626m. Jag vill gärna sitta lite högre men det behöver inte vara i amerikansk SUV stil, redan XC70 klass fungerar. Värt att notera är att den är 1.604m hög (ink rails), XC 90 är 1.776m hög.
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare

Inlägg av Laban »

Lite bilder från teslamotors forumet , kul att se andra färger/bilder:

http://www.teslamotorsclub.com/showthre ... ngs/page16

http://www.teslamotorsclub.com/showthre ... ngs/page13
Screenshot (20).jpg
Screenshot (24).jpg
uEwRa0V.jpg

Jag tycker den är snygg, riktigt snygg. Fronten kan de flytta över till Model S/3/Y utan att jag skulle klaga :-)
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare

Inlägg av Laban »

En till på den svarta:
DaT8C7Z.jpg
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Skriv svar