hur många Model S-ägare har också beställt X?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: hur många Model S-ägare har också beställt X?

Inlägg av Svenssons »

taliz skrev:
Svenssons skrev:
Förutom sittplatserna är det markfrigången för mig. De som bor i stan och inte äger egen mark tror kanske att alla vägar är asfalterade och sköts av staten men de mesta av vägnätet i Sverige är enskilda vägar och mycket stor del av dessa har inga statsbidrag (men regeringen vill ändå att man skall betala statlig kilometerskatt för att köra på dessa vägar...).
Kilometerskatt? Kör du lastbil i framtiden? :)
De som kör ut vårt timmer kör lastbil och deras kostnad kommer hamna på räkningen. Ju mer privat väg man har ju mer statlig kilometerskatt får man alltså betala. Att politikerna sedan säger att det är för underhåll av vägarna är ju bara ett skämt. Bränsleskatt kan jag förstå men inte kilometerskatt då det inte har något att göra med slitage på statliga vägar. Dessutom misstänker jag att utländska åkare kommer komma undan det vilket kommer slå ut svenska åkare.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare
Inlägg: 3715
Blev medlem: 06 mar 2014 17:38

Re: hur många Model S-ägare har också beställt X?

Inlägg av hybris »

Elputte skrev:
Min förra bil var en SUV. Kan tala om att även i stan innan plogning, som för övrigt blir sämre för varje år. Samt vid frusna snövallar. Så var det faktiskt jäkligt skönt med högre markfrigång. Lätt att kliva i och ur också. Utseendet var det inget fel på. Förstår faktiskt inte varför en del inte gillar SUV. Men smaken är väl som baken, delad.
Luftfjädring > very high. No soccermom needed...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
+46
Teslaägare
Inlägg: 1786
Blev medlem: 06 jan 2015 17:10

Re: hur många Model S-ägare har också beställt X?

Inlägg av +46 »

hybris skrev:
Elputte skrev:
Min förra bil var en SUV. Kan tala om att även i stan innan plogning, som för övrigt blir sämre för varje år. Samt vid frusna snövallar. Så var det faktiskt jäkligt skönt med högre markfrigång. Lätt att kliva i och ur också. Utseendet var det inget fel på. Förstår faktiskt inte varför en del inte gillar SUV. Men smaken är väl som baken, delad.
Luftfjädring > very high. No soccermom needed...
Ingen skulle var gladare än jag om så var fallet. Men nu är very high tyvärr i cm och inte i tum...
Installerat 13,2 kWp solceller
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4358
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: hur många Model S-ägare har också beställt X?

Inlägg av dstr »

+46 skrev:
Ingen skulle var gladare än jag om så var fallet. Men nu är very high tyvärr i cm och inte i tum...
+1

Vi lär få dras med vår Mercedes GL ett tag till. Den luftfjädringen gör bilen hög. Vi har ett gammalt torp i skogen, utan väg dit. Inget man ger sig på med en Model S.
Skriv svar