CCS ombyggnation av alla Superchargers

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: CCS ombyggnation av alla Superchargers

Inlägg av Svenssons »

Gustafsson skrev:
Eftersom Tesla har kontroll både på bilen och laddaren är det väl inget som hindrar att Tesla använder helt andra protokoll när en Tesla laddar än när en annan bil laddar eller när en M3 laddar på en vanlig CCS.
DC laddning är ju rätt simpelt (+ till + å - till -) och kan väl styras fritt med mjukvaran i bil och laddare.
Kablarna till kontaken är rated till minst 270A i alla fall även ifall laddaren inte håller denna laddström i mer än 20 minuter.
CCS-SuC.png
Oavsett så följer de garanterat inte CCS 1.0 till Model 3. Troligen är det exakt samma protokoll till Model 3 som till Model S/X i dagsläget och andra bilar kan ännu inte ladda vid SuperChargers.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Henrik Torphammar
Inlägg: 1549
Blev medlem: 10 apr 2017 10:35

Re: CCS ombyggnation av alla Superchargers

Inlägg av Henrik Torphammar »

S/X måste ju ta över 350A om det skall bli några 115kW alls. 270A låter lågt.

(Notera att toppeffekten på S/X infaller bara vid låg SoC dvs spänning närmare 300V än 400V.)
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Inlägg: 2554
Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
Ort: Mälardalen Västerås etc
Kontakt:

Re: CCS ombyggnation av alla Superchargers

Inlägg av TeslaTissel »

Electrify America CCS - Colorado

We wanted to explore if Tesla could fit a CCS port under the door next to its Tesla port. We were quite surprised! Do you want both CCS & Tesla ports? What do you prefer?

Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare
Inlägg: 2900
Blev medlem: 06 feb 2015 22:39
Ort: Stockholm

Re: CCS ombyggnation av alla Superchargers

Inlägg av apkungen »

Tycker ändå att det är en relevant fråga om man kan ladda från båda kablarna samtidigt. Finns många ställen man kan koppla in sig från två håll utan och blockera en annan laddare.

Förvånansvärt ofta så har en bil typ laddat fullt, laddar kanske med 15 kW medan en annan toppar upp, 25 kW. Varje laddar lämnar ifrån sig runt 145 kW tror jag så då finns det 100 kW outnyttjat som en tredje bil kan ta.

Också grymt om man bara kan koppla in den och så startar laddning automatiskt när den andra pluggar ur. Då kan man koppla in den och sen gå in o äta :). Dock kan ju en annan laddare blir ledig före den man kopplat in på...
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5859
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: CCS ombyggnation av alla Superchargers

Inlägg av Gustafsson »

Håller med om frågans relevans, det skulle inte vara så väldigt svårt att få till det tänker jag, men som så många här - det är ju ett forum och inte någon vetenskaplig konferens- killgissar jag att det inte är värt besväret, då det väldigt sällan är fullt på SuC. Men om intelligensen att reglera detta mestadels redan finns i bilarna och handskakningen är någorlunda intelligent, så kan det väl göras ? Säkrast att helt ”stänga av” ena sladden när den andra laddar som någon skrev,
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
Geni87
Inlägg: 1728
Blev medlem: 19 nov 2017 13:04
Ort: Göteborg

Re: CCS ombyggnation av alla Superchargers

Inlägg av Geni87 »

Gustafsson skrev:
Håller med om frågans relevans, det skulle inte vara så väldigt svårt att få till det tänker jag, men som så många här - det är ju ett forum och inte någon vetenskaplig konferens- killgissar jag att det inte är värt besväret, då det väldigt sällan är fullt på SuC. Men om intelligensen att reglera detta mestadels redan finns i bilarna och handskakningen är någorlunda intelligent, så kan det väl göras ? Säkrast att helt ”stänga av” ena sladden när den andra laddar som någon skrev,
Ja båda kablarna behöver nog vara anslutna via varsin kontaktor för att kunna koppla bort den ena kabeln om bara den andra är ansluten, annars är det tveksamt om det ens är lagligt. Men eftersom båda kablarna skulle bli kopplade på samma utgång kan det nog bli lite knepigt med spännings- och effektregleringen om två bilar med väldigt olika SOC får för sig att ladda samtidigt... Risken är ju att det blir strömrusning från ett batteri med hög SOC till ett med låg SOC.
Polestar 2 förhandsbokad 2019-03-09
Användarvisningsbild
Elmil
Teslaägare
Inlägg: 673
Blev medlem: 02 jan 2017 19:18
Ort: Smedjebacken
Referralkod: ts.la/mats11813

Re: CCS ombyggnation av alla Superchargers

Inlägg av Elmil »

Geni87 skrev:
Gustafsson skrev:
Håller med om frågans relevans, det skulle inte vara så väldigt svårt att få till det tänker jag, men som så många här - det är ju ett forum och inte någon vetenskaplig konferens- killgissar jag att det inte är värt besväret, då det väldigt sällan är fullt på SuC. Men om intelligensen att reglera detta mestadels redan finns i bilarna och handskakningen är någorlunda intelligent, så kan det väl göras ? Säkrast att helt ”stänga av” ena sladden när den andra laddar som någon skrev,
Ja båda kablarna behöver nog vara anslutna via varsin kontaktor för att kunna koppla bort den ena kabeln om bara den andra är ansluten, annars är det tveksamt om det ens är lagligt. Men eftersom båda kablarna skulle bli kopplade på samma utgång kan det nog bli lite knepigt med spännings- och effektregleringen om två bilar med väldigt olika SOC får för sig att ladda samtidigt... Risken är ju att det blir strömrusning från ett batteri med hög SOC till ett med låg SOC.
Det är väl precis samma sak med en "vanlig" 50kW kombinerad CCS/Chademo-laddare. Två kablar med olika kontrollogik och protokoll delar på DC kraftmodul. Problemet är bara att det går inte att ladda två batterier från samma DC-källa. Gäller även de CCS/Chademo som påstås klara samtidig laddning, det krävs dubbel krafthårdvara (vilket vissa iofs är förberedda för).
Model 3 LR 2019 [såld]
Model Y RWD 2025
14.9 kWp solceller / 15 kWh batteri
Avgasfri sedan 2015.04.28
Användarvisningsbild
Geni87
Inlägg: 1728
Blev medlem: 19 nov 2017 13:04
Ort: Göteborg

Re: CCS ombyggnation av alla Superchargers

Inlägg av Geni87 »

Elmil skrev:
Geni87 skrev:
Gustafsson skrev:
Håller med om frågans relevans, det skulle inte vara så väldigt svårt att få till det tänker jag, men som så många här - det är ju ett forum och inte någon vetenskaplig konferens- killgissar jag att det inte är värt besväret, då det väldigt sällan är fullt på SuC. Men om intelligensen att reglera detta mestadels redan finns i bilarna och handskakningen är någorlunda intelligent, så kan det väl göras ? Säkrast att helt ”stänga av” ena sladden när den andra laddar som någon skrev,
Ja båda kablarna behöver nog vara anslutna via varsin kontaktor för att kunna koppla bort den ena kabeln om bara den andra är ansluten, annars är det tveksamt om det ens är lagligt. Men eftersom båda kablarna skulle bli kopplade på samma utgång kan det nog bli lite knepigt med spännings- och effektregleringen om två bilar med väldigt olika SOC får för sig att ladda samtidigt... Risken är ju att det blir strömrusning från ett batteri med hög SOC till ett med låg SOC.
Det är väl precis samma sak med en "vanlig" 50kW kombinerad CCS/Chademo-laddare. Två kablar med olika kontrollogik och protokoll delar på DC kraftmodul. Problemet är bara att det går inte att ladda två batterier från samma DC-källa. Gäller även de CCS/Chademo som påstås klara samtidig laddning, det krävs dubbel krafthårdvara (vilket vissa iofs är förberedda för).
Jo, det var det som var min poäng. ;)
Polestar 2 förhandsbokad 2019-03-09
chaffis75
elbilist
Inlägg: 5487
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: CCS ombyggnation av alla Superchargers

Inlägg av chaffis75 »

Geni87 skrev:
Gustafsson skrev:
Håller med om frågans relevans, det skulle inte vara så väldigt svårt att få till det tänker jag, men som så många här - det är ju ett forum och inte någon vetenskaplig konferens- killgissar jag att det inte är värt besväret, då det väldigt sällan är fullt på SuC. Men om intelligensen att reglera detta mestadels redan finns i bilarna och handskakningen är någorlunda intelligent, så kan det väl göras ? Säkrast att helt ”stänga av” ena sladden när den andra laddar som någon skrev,
Ja båda kablarna behöver nog vara anslutna via varsin kontaktor för att kunna koppla bort den ena kabeln om bara den andra är ansluten, annars är det tveksamt om det ens är lagligt. Men eftersom båda kablarna skulle bli kopplade på samma utgång kan det nog bli lite knepigt med spännings- och effektregleringen om två bilar med väldigt olika SOC får för sig att ladda samtidigt... Risken är ju att det blir strömrusning från ett batteri med hög SOC till ett med låg SOC.
Ganska snyggt att de har lyckats bygga om detta i existerande SuC, både kontakter som du nämner men även lite elektronik för att känna av vilken som är ansluten och slå på strömmen på rätt uttag så att säga.
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
Geni87
Inlägg: 1728
Blev medlem: 19 nov 2017 13:04
Ort: Göteborg

Re: CCS ombyggnation av alla Superchargers

Inlägg av Geni87 »

chaffis75 skrev:
Geni87 skrev:
Gustafsson skrev:
Håller med om frågans relevans, det skulle inte vara så väldigt svårt att få till det tänker jag, men som så många här - det är ju ett forum och inte någon vetenskaplig konferens- killgissar jag att det inte är värt besväret, då det väldigt sällan är fullt på SuC. Men om intelligensen att reglera detta mestadels redan finns i bilarna och handskakningen är någorlunda intelligent, så kan det väl göras ? Säkrast att helt ”stänga av” ena sladden när den andra laddar som någon skrev,
Ja båda kablarna behöver nog vara anslutna via varsin kontaktor för att kunna koppla bort den ena kabeln om bara den andra är ansluten, annars är det tveksamt om det ens är lagligt. Men eftersom båda kablarna skulle bli kopplade på samma utgång kan det nog bli lite knepigt med spännings- och effektregleringen om två bilar med väldigt olika SOC får för sig att ladda samtidigt... Risken är ju att det blir strömrusning från ett batteri med hög SOC till ett med låg SOC.
Ganska snyggt att de har lyckats bygga om detta i existerande SuC, både kontakter som du nämner men även lite elektronik för att känna av vilken som är ansluten och slå på strömmen på rätt uttag så att säga.
Inte kontakter, kontaktorer. :) Det är inte speciellt komplicerat att få till, men visst är det bra att de inte har behövt bygga om stationerna speciellt mycket. Frågan är om det var tur eller skicklighet. :)
Polestar 2 förhandsbokad 2019-03-09
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: CCS ombyggnation av alla Superchargers

Inlägg av Jeppe_E »

Geni87 skrev:
chaffis75 skrev:
Geni87 skrev:
Gustafsson skrev:
Håller med om frågans relevans, det skulle inte vara så väldigt svårt att få till det tänker jag, men som så många här - det är ju ett forum och inte någon vetenskaplig konferens- killgissar jag att det inte är värt besväret, då det väldigt sällan är fullt på SuC. Men om intelligensen att reglera detta mestadels redan finns i bilarna och handskakningen är någorlunda intelligent, så kan det väl göras ? Säkrast att helt ”stänga av” ena sladden när den andra laddar som någon skrev,
Ja båda kablarna behöver nog vara anslutna via varsin kontaktor för att kunna koppla bort den ena kabeln om bara den andra är ansluten, annars är det tveksamt om det ens är lagligt. Men eftersom båda kablarna skulle bli kopplade på samma utgång kan det nog bli lite knepigt med spännings- och effektregleringen om två bilar med väldigt olika SOC får för sig att ladda samtidigt... Risken är ju att det blir strömrusning från ett batteri med hög SOC till ett med låg SOC.
Ganska snyggt att de har lyckats bygga om detta i existerande SuC, både kontakter som du nämner men även lite elektronik för att känna av vilken som är ansluten och slå på strömmen på rätt uttag så att säga.
Inte kontakter, kontaktorer. :) Det är inte speciellt komplicerat att få till, men visst är det bra att de inte har behövt bygga om stationerna speciellt mycket. Frågan är om det var tur eller skicklighet. :)
Tur :)

Det har ju runnit väldigt mycket vatten under broarna sedan de första SuC sattes upp i EU. Fanns förmodligen inte på kartan att man skulle börja leverera bilar till EU med CCS. Då skulle det ju funnits där från början (så tänker jag ivf).
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Geni87
Inlägg: 1728
Blev medlem: 19 nov 2017 13:04
Ort: Göteborg

Re: CCS ombyggnation av alla Superchargers

Inlägg av Geni87 »

Jeppe_E skrev:
Geni87 skrev:
chaffis75 skrev:
Geni87 skrev:
Gustafsson skrev:
Håller med om frågans relevans, det skulle inte vara så väldigt svårt att få till det tänker jag, men som så många här - det är ju ett forum och inte någon vetenskaplig konferens- killgissar jag att det inte är värt besväret, då det väldigt sällan är fullt på SuC. Men om intelligensen att reglera detta mestadels redan finns i bilarna och handskakningen är någorlunda intelligent, så kan det väl göras ? Säkrast att helt ”stänga av” ena sladden när den andra laddar som någon skrev,
Ja båda kablarna behöver nog vara anslutna via varsin kontaktor för att kunna koppla bort den ena kabeln om bara den andra är ansluten, annars är det tveksamt om det ens är lagligt. Men eftersom båda kablarna skulle bli kopplade på samma utgång kan det nog bli lite knepigt med spännings- och effektregleringen om två bilar med väldigt olika SOC får för sig att ladda samtidigt... Risken är ju att det blir strömrusning från ett batteri med hög SOC till ett med låg SOC.
Ganska snyggt att de har lyckats bygga om detta i existerande SuC, både kontakter som du nämner men även lite elektronik för att känna av vilken som är ansluten och slå på strömmen på rätt uttag så att säga.
Inte kontakter, kontaktorer. :) Det är inte speciellt komplicerat att få till, men visst är det bra att de inte har behövt bygga om stationerna speciellt mycket. Frågan är om det var tur eller skicklighet. :)
Tur :)

Det har ju runnit väldigt mycket vatten under broarna sedan de första SuC sattes upp i EU. Fanns förmodligen inte på kartan att man skulle börja leverera bilar till EU med CCS. Då skulle det ju funnits där från början (så tänker jag ivf).
Håller med dig. :) Men väldigt bra att Tesla biter i det sura äpplet nu och inför CCS, frågan är om de kommer göra samma sak i USA på sikt.
Polestar 2 förhandsbokad 2019-03-09
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: CCS ombyggnation av alla Superchargers

Inlägg av Teslaspolen »

Det känns ju dock lite sent påtänkt nu. Hade det varit innan Model 3 rullade ut ur fabriken hade det varit möjligt. Men nu? Känns tveksamt, tyvärr.
chaffis75
elbilist
Inlägg: 5487
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: CCS ombyggnation av alla Superchargers

Inlägg av chaffis75 »

Teslaspolen skrev:
Det känns ju dock lite sent påtänkt nu. Hade det varit innan Model 3 rullade ut ur fabriken hade det varit möjligt. Men nu? Känns tveksamt, tyvärr.
Frågan är nog lite vad deras amerikanska kontakt tål om man tänker på SuC v3, jag tror ju CCS är lösningen för v3 I Europa.
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
Geni87
Inlägg: 1728
Blev medlem: 19 nov 2017 13:04
Ort: Göteborg

Re: CCS ombyggnation av alla Superchargers

Inlägg av Geni87 »

Teslaspolen skrev:
Det känns ju dock lite sent påtänkt nu. Hade det varit innan Model 3 rullade ut ur fabriken hade det varit möjligt. Men nu? Känns tveksamt, tyvärr.
Jo jag vet, inte omöjligt att ändra sig nu dock, även om det blir bökigare jämfört med i Europa där M3 lanseras med CCS från start. Egentligen skiter jag i hur de gör i USA, men bara för sakens skull att det är trevligt med gemensamma standarder hade det varit kul. :)
Polestar 2 förhandsbokad 2019-03-09
chaffis75
elbilist
Inlägg: 5487
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: CCS ombyggnation av alla Superchargers

Inlägg av chaffis75 »

Geni87 skrev:
Teslaspolen skrev:
Det känns ju dock lite sent påtänkt nu. Hade det varit innan Model 3 rullade ut ur fabriken hade det varit möjligt. Men nu? Känns tveksamt, tyvärr.
Jo jag vet, inte omöjligt att ändra sig nu dock, även om det blir bökigare jämfört med i Europa där M3 lanseras med CCS från start. Egentligen skiter jag i hur de gör i USA, men bara för sakens skull att det är trevligt med gemensamma standarder hade det varit kul. :)
Ja de blir väl inte riktigt samma ändå eftersom de lär bli CCS med typ1 uttag i USA om de nu ska köra CCS.
Dessutom mer komplicerat eftersom deras destination laddare inte heller kommer fungera.
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
Geni87
Inlägg: 1728
Blev medlem: 19 nov 2017 13:04
Ort: Göteborg

Re: CCS ombyggnation av alla Superchargers

Inlägg av Geni87 »

chaffis75 skrev:
Geni87 skrev:
Teslaspolen skrev:
Det känns ju dock lite sent påtänkt nu. Hade det varit innan Model 3 rullade ut ur fabriken hade det varit möjligt. Men nu? Känns tveksamt, tyvärr.
Jo jag vet, inte omöjligt att ändra sig nu dock, även om det blir bökigare jämfört med i Europa där M3 lanseras med CCS från start. Egentligen skiter jag i hur de gör i USA, men bara för sakens skull att det är trevligt med gemensamma standarder hade det varit kul. :)
Ja de blir väl inte riktigt samma ändå eftersom de lär bli CCS med typ1 uttag i USA om de nu ska köra CCS.
Dessutom mer komplicerat eftersom deras destination laddare inte heller kommer fungera.
Nej det är sant, deras "gamla" uttag har mer likheter med rådande standard i Europa jämfört med i USA. Nu menade jag inte att standarden är exakt samma i Europa som i USA, men bara att varje kontinent håller sig till en standard hade ju varit trevligt... :)
Polestar 2 förhandsbokad 2019-03-09
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Inlägg: 1901
Blev medlem: 02 okt 2015 17:52
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: CCS ombyggnation av alla Superchargers

Inlägg av bjelkeman »

Här kan vi hålla reda på alla Superchargers som byggts om för CCS.

Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Användarvisningsbild
Ampera
Teslaägare
Inlägg: 482
Blev medlem: 23 jun 2016 21:58
Ort: Skåne

Re: CCS ombyggnation av alla Superchargers

Inlägg av Ampera »

bjelkeman skrev:
Här kan vi hålla reda på alla Superchargers som byggts om för CCS.

Intressant att Karlskrona är med. Den är väl privatägd?
Kommer Tesla att bygga om den oxå?
Model S 90D 21" Silver Turbin, AP2.0, Mcu2, CSS, Fri SuC
Model 3 AWD med krok beställd leverans 190914...blev 190924 nästan julafton, Falcor är hon döpt till, med FOB
Mercedes B-250 E
Member of Tesla.Skåne TG, Fossilfri sedan 2018-02-01!
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9404
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: CCS ombyggnation av alla Superchargers

Inlägg av bylund »

Ampera skrev:
Intressant att Karlskrona är med. Den är väl privatägd?
Kommer Tesla att bygga om den oxå?
Jag gissar att någon bara använde https://supercharge.info/ som källa. Det vore direkt förvånande om Tesla skulle göra någon modifiering av den.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: CCS ombyggnation av alla Superchargers

Inlägg av Teslaspolen »

Men den måste väl ändå kännas lite föråldrad vid det här laget?
chaffis75
elbilist
Inlägg: 5487
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: CCS ombyggnation av alla Superchargers

Inlägg av chaffis75 »

bylund skrev:
Ampera skrev:
Intressant att Karlskrona är med. Den är väl privatägd?
Kommer Tesla att bygga om den oxå?
Jag gissar att någon bara använde https://supercharge.info/ som källa. Det vore direkt förvånande om Tesla skulle göra någon modifiering av den.
Känns väl lika konstigt om de inte uppdateras tycker jag åtminstone.
Att den är. Privat ägd syns ju inte direkt utan de är bara för man hänger här som man vet de.
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9404
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: CCS ombyggnation av alla Superchargers

Inlägg av bylund »

chaffis75 skrev:
Känns väl lika konstigt om de inte uppdateras tycker jag åtminstone.
Att den är. Privat ägd syns ju inte direkt utan de är bara för man hänger här som man vet de.
Fast hänger man inte här eller motsvarande så vet man inte om den. Den syns inte på Teslas egna kartor, mer än att det är en destinationsladdare på 22 kW tillgänglig för allmänheten satt på samma adress. Finns det en sådan också, eller är det bara fast chargern som finns där?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
chaffis75
elbilist
Inlägg: 5487
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: CCS ombyggnation av alla Superchargers

Inlägg av chaffis75 »

bylund skrev:
chaffis75 skrev:
Känns väl lika konstigt om de inte uppdateras tycker jag åtminstone.
Att den är. Privat ägd syns ju inte direkt utan de är bara för man hänger här som man vet de.
Fast hänger man inte här eller motsvarande så vet man inte om den. Den syns inte på Teslas egna kartor, mer än att det är en destinationsladdare på 22 kW tillgänglig för allmänheten satt på samma adress. Finns det en sådan också, eller är det bara fast chargern som finns där?
Där finns även destination charger.

Sen kanske inte den stora allmänheten känner till denna laddare men alla som är varit i Karlskrona känner du till denna då den ligger så centralt så för turister och lokal befolkning är den väldigt känd.
Jag tror den konverteras dock lär den inte ligga först i listan.
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19932
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: CCS ombyggnation av alla Superchargers

Inlägg av Bjelke »

Och man är ingen riktig Teslaägare förrns man har laddat där såklart ;) :mrgreen: 8-)
(och föråldrad är den/dom väl knappast då den laddar snabbare än nästintill alla andra i Sverige förutom Teslas egna, den gav 60kW när jag var där iaf)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar