Superchargers med gym?

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
stakkabo
Teslaägare

Superchargers med gym?

Inlägg av stakkabo »

Vid långresor inom Sverige och Europa blir det ibland en del längre stopp när batteriet börjar närma sig oroväckande låga procenttal. Min erfarenhet av dessa stopp är att de ofta ligger i anslutning till sunkiga matställen, snabbmatställen eller som i ex Sundsvall bredvid en bensinmack (där man inte kan hitta på något alls att göra ;)

Så, jag som är rätt aktiv av mig och gärna tränar på gym undrar om någon här känner till några SuC där det finns möjlighet till gym? I Aarhus finns det tex gym i direkt anslutning till laddstationen vilket passade perfekt när jag laddade fullt för några veckor sedan. Frågan är, finns det fler guldkorn för en träningsnarkoman?
Användarvisningsbild
Alx
Teslaägare

Re: Superchargers med gym?

Inlägg av Alx »

Upplands väsby är det 50 meter till SATS
Användarvisningsbild
stakkabo
Teslaägare

Inlägg av stakkabo »

Alx skrev:
Upplands väsby är det 50 meter till SATS
Bra att veta, "tyvärr" bor jag i Stockholm så där har jag redan gym-möjligheter ;)
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare

Inlägg av Feddan »

Hinner du byta om, träna, duscha och byta om igen på 45 min?
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Användarvisningsbild
stakkabo
Teslaägare

Superchargers med gym?

Inlägg av stakkabo »

Är det alltid max 45 minuter som gäller på SuC? Överallt i Europa också? Åker mest i Tyskland/Frankrike (och Sverige såklart).
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare

Inlägg av Feddan »

stakkabo skrev:
Är det alltid max 45 minuter som gäller på SuC? Överallt i Europa också? Åker mest i Tyskland/Frankrike (och Sverige såklart).
Nej det är det inte, bara hälften av platserna. Men även om du rullar in med mindre än 5% batteri och ska ladda till 100%, det tar väl lite drygt en timme, vilket fortfarande känns som lite tid för att hinna med träningen. Men det kanske bara är jag.
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Användarvisningsbild
stakkabo
Teslaägare

Inlägg av stakkabo »

Feddan skrev:
stakkabo skrev:
Nej det är det inte, bara hälften av platserna. Men även om du rullar in med mindre än 5% batteri och ska ladda till 100%, det tar väl lite drygt en timme, vilket fortfarande känns som lite tid för att hinna med träningen. Men det kanske bara är jag.
Well, det går ju att flytta bilen efter 45 eller så... Hursomhelst så är det upp till en dryg timme som waste:as på laddning och då nyttjar jag gärna den tiden på träning istf att göra det på hotellet på destinationsorten. Så, för min del undrar jag fortfarande om det finns gym/SuC i Sverige/Europa.
Användarvisningsbild
drakbane
Teslaägare

Inlägg av drakbane »

Träna gör jag gärna, gärna då i sängen, med frun, o inte med bilen.
Ja uthållig vill jag ju gärna kalla mej, men de får ni fråga frun om, efter 15 år o hon har inte lämnat mej än så e de väl nått som stämmer.

Men träna.. på en SuC, nu får du ge dej,.
ragga eller vad fan som helst....

Springa en runda känns som mer i verkligheten...

Men då kanske en "flintabil" hade varit ...bättre...
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare

Inlägg av leiflodde »

stakkabo skrev:
Har reagerat på de olika minuterna som gäller och har sett 30, 40 och 45 minuter.
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare

Inlägg av leiflodde »

leiflodde skrev:
stakkabo skrev:
Har reagerat på de olika minuterna som gäller och har sett 30, 40 och 45 minuter.
Finns 2 olika gym i Lödde på 5 minuters gång avstånd.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

drakbane skrev:
Träna gör jag gärna, gärna då i sängen, med frun, o inte med bilen.
Ja uthållig vill jag ju gärna kalla mej, men de får ni fråga frun om, efter 15 år o hon har inte lämnat mej än så e de väl nått som stämmer.

Men träna.. på en SuC, nu får du ge dej,.
ragga eller vad fan som helst....

Springa en runda känns som mer i verkligheten...

Men då kanske en "flintabil" hade varit ...bättre...
Börjar bli sent in på småtimmarna, borde inte du vara i säng så nu inte frun lämnar dig ;)
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
boreno
Teslaägare

Inlägg av boreno »

SUC Eindhoven har en mycket fin anläggning. Det är den sista superchargern jag besökt :-)

Men min erfarenhet var att alla SUC i Holland jag besökt hade hotell med mycket fina faciliteter.
Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21"
Pearl | Model 3 SR+ 2019
Prince | Model 3 Performance Mars 2019
Dementor | Model S 90D 2017
Kalle | Model S 85D 2016
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Inlägg av Nicke Nyfiken »

boreno skrev:
SUC Eindhoven har en mycket fin anläggning. Det är den sista superchargern jag besökt :-)

Men min erfarenhet var att alla SUC i Holland jag besökt hade hotell med mycket fina faciliteter.
Jag hoppas att du egentligen menar senaste superchargern du besökt. ;)
För visst blir det en ny Model S?
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Användarvisningsbild
boreno
Teslaägare

Inlägg av boreno »

Givetvis!
Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21"
Pearl | Model 3 SR+ 2019
Prince | Model 3 Performance Mars 2019
Dementor | Model S 90D 2017
Kalle | Model S 85D 2016
MariaB

Inlägg av MariaB »

stakkabo skrev:
Vid långresor inom Sverige och Europa blir det ibland en del längre stopp när batteriet börjar närma sig oroväckande låga procenttal. Min erfarenhet av dessa stopp är att de ofta ligger i anslutning till sunkiga matställen, snabbmatställen eller som i ex Sundsvall bredvid en bensinmack (där man inte kan hitta på något alls att göra ;)

Så, jag som är rätt aktiv av mig och gärna tränar på gym undrar om någon här känner till några SuC där det finns möjlighet till gym? I Aarhus finns det tex gym i direkt anslutning till laddstationen vilket passade perfekt när jag laddade fullt för några veckor sedan. Frågan är, finns det fler guldkorn för en träningsnarkoman?
Scandic Hotel vid nyöppnade SuC Kalmar har litet gym för hotellets gäster. Löpband och pool bla. Testade förra veckan när vi bodde på hotellet. Rekommenderas.
Skriv svar