Vid långresor inom Sverige och Europa blir det ibland en del längre stopp när batteriet börjar närma sig oroväckande låga procenttal. Min erfarenhet av dessa stopp är att de ofta ligger i anslutning till sunkiga matställen, snabbmatställen eller som i ex Sundsvall bredvid en bensinmack (där man inte kan hitta på något alls att göra
Så, jag som är rätt aktiv av mig och gärna tränar på gym undrar om någon här känner till några SuC där det finns möjlighet till gym? I Aarhus finns det tex gym i direkt anslutning till laddstationen vilket passade perfekt när jag laddade fullt för några veckor sedan. Frågan är, finns det fler guldkorn för en träningsnarkoman?
Är det alltid max 45 minuter som gäller på SuC? Överallt i Europa också? Åker mest i Tyskland/Frankrike (och Sverige såklart).
Nej det är det inte, bara hälften av platserna. Men även om du rullar in med mindre än 5% batteri och ska ladda till 100%, det tar väl lite drygt en timme, vilket fortfarande känns som lite tid för att hinna med träningen. Men det kanske bara är jag.
Är det alltid max 45 minuter som gäller på SuC? Överallt i Europa också? Åker mest i Tyskland/Frankrike (och Sverige såklart).
Nej det är det inte, bara hälften av platserna. Men även om du rullar in med mindre än 5% batteri och ska ladda till 100%, det tar väl lite drygt en timme, vilket fortfarande känns som lite tid för att hinna med träningen. Men det kanske bara är jag.
Well, det går ju att flytta bilen efter 45 eller så... Hursomhelst så är det upp till en dryg timme som waste:as på laddning och då nyttjar jag gärna den tiden på träning istf att göra det på hotellet på destinationsorten. Så, för min del undrar jag fortfarande om det finns gym/SuC i Sverige/Europa.
Träna gör jag gärna, gärna då i sängen, med frun, o inte med bilen.
Ja uthållig vill jag ju gärna kalla mej, men de får ni fråga frun om, efter 15 år o hon har inte lämnat mej än så e de väl nått som stämmer.
Men träna.. på en SuC, nu får du ge dej,.
ragga eller vad fan som helst....
Springa en runda känns som mer i verkligheten...
Men då kanske en "flintabil" hade varit ...bättre...
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Träna gör jag gärna, gärna då i sängen, med frun, o inte med bilen.
Ja uthållig vill jag ju gärna kalla mej, men de får ni fråga frun om, efter 15 år o hon har inte lämnat mej än så e de väl nått som stämmer.
Men träna.. på en SuC, nu får du ge dej,.
ragga eller vad fan som helst....
Springa en runda känns som mer i verkligheten...
Men då kanske en "flintabil" hade varit ...bättre...
Börjar bli sent in på småtimmarna, borde inte du vara i säng så nu inte frun lämnar dig
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
SUC Eindhoven har en mycket fin anläggning. Det är den sista superchargern jag besökt
Men min erfarenhet var att alla SUC i Holland jag besökt hade hotell med mycket fina faciliteter.
Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21" Pearl | Model 3 SR+ 2019 Prince | Model 3 Performance Mars 2019 Dementor | Model S 90D 2017 Kalle | Model S 85D 2016
Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21" Pearl | Model 3 SR+ 2019 Prince | Model 3 Performance Mars 2019 Dementor | Model S 90D 2017 Kalle | Model S 85D 2016
Vid långresor inom Sverige och Europa blir det ibland en del längre stopp när batteriet börjar närma sig oroväckande låga procenttal. Min erfarenhet av dessa stopp är att de ofta ligger i anslutning till sunkiga matställen, snabbmatställen eller som i ex Sundsvall bredvid en bensinmack (där man inte kan hitta på något alls att göra
Så, jag som är rätt aktiv av mig och gärna tränar på gym undrar om någon här känner till några SuC där det finns möjlighet till gym? I Aarhus finns det tex gym i direkt anslutning till laddstationen vilket passade perfekt när jag laddade fullt för några veckor sedan. Frågan är, finns det fler guldkorn för en träningsnarkoman?
Scandic Hotel vid nyöppnade SuC Kalmar har litet gym för hotellets gäster. Löpband och pool bla. Testade förra veckan när vi bodde på hotellet. Rekommenderas.