Blir väl lite omständigt för dem så då är det kanske lättare att säga att det inte går. Alternativet hade varit en genomgång på Danska eller dålig Danskengelska. Då åker jag hellre till Upplands Väsby och hämtar.lator skrev:De levererade ju bilar i Danmark innan de hade öppnat i Stockholm om jag inte missminner mig så nog "går" det men det kanske är mera komplicerat...
Förseningar av bilar
Moderator: Redaktion
Re: Förseningar av bilar
- lator
- Teslaägare
Jag som trodde att du var Skåning? Danska är väl som modersmålet för er...
Trevlig resa önskas!
Trevlig resa önskas!
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

När en flicka talar skånska.....lator skrev:Jag som trodde att du var Skåning? Danska är väl som modersmålet för er...
Trevlig resa önskas!

Tyvärr blir danskan ibland besvärlig för även en skåning, så jävligt är det.
Verkar skumt... Leverans i Köpenhamn helt givet! Sjukt nära ju. Genomgång av bilen behöver man inte.,, bara kolla att det inte är,skador/repor etc... Jag skull kräva leverans i Köpenhamn om jag bodde i Malmö. Tveklöst!
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Ni missar de byråkratiska hindren... TM är de som måste importera bilen till sverige, annars blir det privatimport med allt strul som det innebär. Och för att de ska kunna registrera bilen så måste den fysiskt befinna sig i sverige. EU underlättar mycket, men helt gränslöst är det inte...hybris skrev:Verkar skumt... Leverans i Köpenhamn helt givet! Sjukt nära ju. Genomgång av bilen behöver man inte.,, bara kolla att det inte är,skador/repor etc... Jag skull kräva leverans i Köpenhamn om jag bodde i Malmö. Tveklöst!
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Kör den till Malmö och åter då?
Poängen: färdigställ bilen på SC i CPH. Frakta den till Malmö för leverans...
Inregistrering och få skyltar är ju inget som går direkt snabbt. Då måste de mellanlagra den i Malmö.hybris skrev:Poängen: färdigställ bilen på SC i CPH. Frakta den till Malmö för leverans...
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
280 kr enkel till Upplands Väsby och SuperCharger på väg hem. Blir ingen kostsam historia mer än tiden man lägger...som man ändå hade tänkt lägga i början.matbl skrev:Inregistrering och få skyltar är ju inget som går direkt snabbt. Då måste de mellanlagra den i Malmö.hybris skrev:Poängen: färdigställ bilen på SC i CPH. Frakta den till Malmö för leverans...

Ja, det kan också få, mot betalning.hybris skrev:Verkar skumt... Leverans i Köpenhamn helt givet! Sjukt nära ju. Genomgång av bilen behöver man inte.,, bara kolla att det inte är,skador/repor etc... Jag skull kräva leverans i Köpenhamn om jag bodde i Malmö. Tveklöst!

P85D i mitten på mars!!
P85D med leverans i mitten på mars!!
Ja, det kan också få, mot betalning.hybris skrev:Verkar skumt... Leverans i Köpenhamn helt givet! Sjukt nära ju. Genomgång av bilen behöver man inte.,, bara kolla att det inte är,skador/repor etc... Jag skull kräva leverans i Köpenhamn om jag bodde i Malmö. Tveklöst!
P85D i mitten på mars!!
P85D med leverans i mitten på mars!!
Modell?
Schysst! Var ser du det, inne på My Tesla?OlleLind skrev:Uppdaterad status idag:
Upphämtningstid
Wednesday, February 25 13:00
Samma här, förväntad slutproduktion = 12 januari.cjk skrev:"Pågår. Teslas fabrik bygger nu din Model S."
Hurra!
Trevligt, var kunde du se detta? VIN?OlleLind skrev:Uppdaterad status idag:
Upphämtningstid
#66907, det står i upphämtningsrutan nu, tidigare stod det "sent februari" eller liknande.Silious81 skrev:Trevligt, var kunde du se detta? VIN?OlleLind skrev:Uppdaterad status idag:
Upphämtningstid
Är bilen klar eller är den fortfarande "in production" ?OlleLind skrev:#66907, det står i upphämtningsrutan nu, tidigare stod det "sent februari" eller liknande.Silious81 skrev:Trevligt, var kunde du se detta? VIN?OlleLind skrev:Uppdaterad status idag:
Upphämtningstid
Fortfarande i produktionSilious81 skrev:Är bilen klar eller är den fortfarande "in production" ?
Undra ifall det går att följa lastfartygen över Atlanten till Tilburg. Någon som vet? Har blivit besatt, j...la skit 

Jo program/hemsidor typ denna http://www.marinetraffic.com/se/ finns men du måste veta vad båten heter men är väl bara att ställa frågan på något US forum alltid någon som vet var man lastar.
Just nu skönt att slippa ditt problem
Just nu skönt att slippa ditt problem