Förseningar av bilar
Moderator: Redaktion
Re: Förseningar av bilar
Intet nytt här 68xxx
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Samma här (66576)Segelflygaren skrev:Samma här (67277)OlleLind skrev:Min P85D, #66907, har idag fått ny status: "Pågår - Teslas fabrik bygger nu din Model S."
Leveransuppskattningen är oförändrat "Slutet av februari, 2015"
edit: eller nej - min är fortfarande köad.

Dstr ör din en P85D? s85D kommer nog någon månad senare i Europa. Eftersom du har en VIN antar jag att du har en P85D. Valde du next generation seats?
Jag har inte fått något VIN än heller men har fortfarande April, också en S85D. Så hoppet är ljusgrönt att det inte ändras innan jag får den.MarcusA skrev:Jag hade "Late April" och fick idag "Late May". Inget VIN än. S85D.
Suck... Lång väntan...
Stolt ägare av en Model S Multicoat White från 2020.
Är det bara stolarna som gör att ni får leverans i maj? Jag specade upp en P85D nyss som tidsfördriv och fick leverans i mars....
Mvh, Johan
Mvh, Johan
@mikl: Min S85D fick jag "Order confirmed" 20141126.
Det som är lite dåligt är om man bygger en likadan bil idag på Teslas hemsida så får man prel. leverans i april.
Känns som om man inte ska ge folk så falska förhoppningar.
Nu är det bara att vänta ut vintern å våren så är bilen snart här...
Det som är lite dåligt är om man bygger en likadan bil idag på Teslas hemsida så får man prel. leverans i april.

Om TM medvetet lurar kunderna när det gäller leveranstiden känns det ju inte bra, i så fall gjorde dom väl det med mig också när jag beställde.MarcusA skrev:@mikl: Min S85D fick jag "Order confirmed" 20141126.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Tänk på att nya modeller tar längre tid att levereras till Europa. Tex så har ju inga S85D levererats i USA ännu. Så att du beställde och det fortfarande är nästan samma datum är inte konstigt. En order i December kan junkomma i April men Januari luktar Maj/Juni beroende på orderingång...
Jag förstår ju hur det fungerar men man kan tycka att TM borde uppdatera beställningssidan minst lika fort eller fortare än uppskattat leveransdatum på redan lagda ordrar.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Om inte annat så "lurar" man ju nya kunder (som inte kan se leveransdatumen för de som beställt tidigare) som beställer nu och hoppas på leverans sent april.Pontus skrev:Jag förstår ju hur det fungerar men man kan tycka att TM borde uppdatera beställningssidan minst lika fort eller fortare än uppskattat leveransdatum på redan lagda ordrar.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Sent Mars eller April luktar + en månad... Är det någon som lagt en order och fått den under 3 månader? Dvs ny order och inte ta över ordrar eller bilar som avbeställts.
Var lite det jag syftade på att det är uppdateringarna på hemsidan som är dåliga. En 60'a ska levereras i Mars om man beställer nu, vi som har beställt och läst lite ifrån er som har fått bilar inser ju att det måste vara näst intill omöjligt och då tycker jag att TM har ett visst ansvar att hålla dessa tider uppdaterade.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Iofs är det inte helt omöjligt då de säkert förbättrat logistiken. Bilen byggs ju på ett par dagar. De har bättre logistik kring båtarna så mindre risk att missa en båt och förlora tid som förut. Så i teorin ör ju 2-3 månader fullt möjligt. Övrig orderingång är nog det som påverkar tiden mest just nu gissar jag. Men vore intressant att höra vad den kortaste tiden från "confirm" knappen på teslamotors.com till nyckeln i handen i Sverige...
Har 66905 men har fortfarande "Order ConfirmedSegelflygaren skrev:Samma här (67277)OlleLind skrev:Min P85D, #66907, har idag fått ny status: "Pågår - Teslas fabrik bygger nu din Model S."
Har 66905 men har fortfarande "Order Confirmed", har ni beställt med de extra barnsäten?Segelflygaren skrev:Samma här (67277)OlleLind skrev:Min P85D, #66907, har idag fått ny status: "Pågår - Teslas fabrik bygger nu din Model S."
- Segelflygaren
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jesper1523
Nej.Silious81 skrev:Har 66905 men har fortfarande "Order Confirmed", har ni beställt med de extra barnsäten?Segelflygaren skrev:Samma här (67277)OlleLind skrev:Min P85D, #66907, har idag fått ny status: "Pågår - Teslas fabrik bygger nu din Model S."
Har #66905 och min är fortfarande "Order Confirmed". Undra vad det är som gör att din går före? Kanske finns inget samband turordningen och VIN.OlleLind skrev:Min P85D, #66907, har idag fått ny status: "Pågår - Teslas fabrik bygger nu din Model S."
Har det inte med att göra att vissa väntar 2 v tills "ångertiden" för köpet går ut innan man bekräftar själva ordern? Och andra betalar och bekräftar direkt?
P85D i mitten på mars!!
P85D i mitten på mars!!
P85D med leverans i mitten på mars!!
Sofie skrev:Olika färg?
Där har du en poäng, låter rimligt att PAINT kör samma färg på flera bilar åt gången. #66907, vad har du beställt för färg?
Men vi har samma uppskattad leverans tid, dvs slutet av februari. Har fått veta att vissa #672** har gått i produktion.micha skrev:Har det inte med att göra att vissa väntar 2 v tills "ångertiden" för köpet går ut innan man bekräftar själva ordern? Och andra betalar och bekräftar direkt?
P85D i mitten på mars!!
Det där med färgen verkar då mest troligt då.
P85D i mitten på mars!!
P85D i mitten på mars!!
P85D med leverans i mitten på mars!!
- Segelflygaren
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jesper1523
Röd, så klartSilious81 skrev:Men vi har samma uppskattad leverans tid, dvs slutet av februari. Har fått veta att vissa #672** har gått i produktion.micha skrev:Har det inte med att göra att vissa väntar 2 v tills "ångertiden" för köpet går ut innan man bekräftar själva ordern? Och andra betalar och bekräftar direkt?
P85D i mitten på mars!!

Svart bil, nya sätena.Silious81 skrev:Sofie skrev:Olika färg?
Där har du en poäng, låter rimligt att PAINT kör samma färg på flera bilar åt gången. #66907, vad har du beställt för färg?
Det kan vara vad som helst... Men att vissa bilar går i produktion för andra VIN är vanligt.