Jag brukar ju se en eller flera Teslor varje dag, men idag låg jag bakom en röd P85DL med soltak genom Tullinge. Känns lite mer unikt att se en P85D som fått sig en omgång Ludicrous, än vilken Model S som helst.
Fint sällskap igår eftermiddag utanför Uppsala. Blått är onekligen snyggt - börjar nästan tänka om vad gäller rött!
Jippie, jag har spottats för första gången , mycket snyggare nytvättad .
Kul JorgenM! Såg barnstolarna, var ni på lekplatsen och lekte? I såna fall såg du säkert mig i min lika blåa hatt
Planen var att testa nya lekplatsen, men yngste sonen lyckades ramla och skrapa upp knät innan vi ens kom fram så det blev ett kort besök , men sommaren är lång så vi hinner nog ett nytt försök, ska titta efter en blå hatt då
Såg en P90DL igår. Svara fälgar, röd lack. Brutalt snygg. (huset där min lgh är i skymtar i bakgrunden)
Tesla demobil
Syns om inte annat på den extremt vårdslösa parkeringen med bakfälgen så nära trottoarkanten. Så nära hade ingen ägare parkerat.
Senast redigerad av grenhall, redigerad totalt 1 gånger.
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023
Någon här som har en P90D, kommer inte ihåg om det var L eller ej, facelift med CYGxxx?
Model S P85D 2015 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
Såg en P90DL igår. Svara fälgar, röd lack. Brutalt snygg. (huset där min lgh är i skymtar i bakgrunden)
Tesla demobil
Syns om inte annat på den extremt vårdslösa parkeringen med bakfälgen så nära trottoarkanten. Så nära hade ingen ägare parkerat.
Om man backar är det lätt att positionera hjulet exakt så nära kanten man vill. Men det är ändå en slarvig parkering, framhjulet matchar ju inte
Är det så? Har själv aldrig parkerat. Däremot hade jag aldrig chansat med 21" så nära kanten.
Model S P85D 2015 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
Om man backar är det lätt att positionera hjulet exakt så nära kanten man vill. Men det är ändå en slarvig parkering, framhjulet matchar ju inte
Varning! Strecken i backkameran visar var hjulens mitt hamnar, inte ytterkant! Lätt att skrapa fälgarna om man backar så strecket i backkameran är precis bredvid trottoarkanten!
Varning! Strecken i backkameran visar var hjulens mitt hamnar, inte ytterkant! Lätt att skrapa fälgarna om man backar så strecket i backkameran är precis bredvid trottoarkanten!
Model X skall visst ha fått dessa längre ut och då inte bara pga bredare bil enligt SC Mölndal. De såg också rätt långt ut när jag testade men vill inte testa mot trottoarkant till en början...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Backkameran är bra för att komma in centrerad i en ruta. Men för att komma nära en trottoarkant har man såklart ställt in så att backspeglarna automatiskt vinklas ner när man lägger i backen, så ser man på millimetern hur mycket marginal man har.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Då är det ju intressant... Går autoparkeringen efter linjerna eller efter sensorerna? Vill helst inte testa med 21'' utan däckkant.
Model S P85D 2015 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
Det märks att det är sommar nu. Jag åker från Varberg till Kungsbacka och Göteborg några gånger i veckan. Och på E6 ser jag minst 2-3 teslor varje resa.
Vilket är då intressant om man tänker på att jag åker i ca 30 min. Ser jag 2 Teslor på 30 min blir det alltså 4 Teslor i timman på den sträckan. Tror dock inte att det passerar 96 Teslor per dygn. Men det blir helt klart fler och fler som åker på E6 söder om Göteborg.
Många jag ser är Norska och Danska Teslor kan jag med säga, men svenskarna ökar med.