Norrköping

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare
Inlägg: 823
Blev medlem: 07 okt 2014 18:56

Norrköping

Inlägg av Jojo »

Jag kommer av jobbskäl vara strandsatt i Norrköping i ett par veckor. Några tips vad som gäller laddning i denna stad som ger elbilister magsår? Tibor skrev om just Norrköping häromdagen och alternativet med Schuko-uttag är, minst sagt, pinsamt och inte lämpligt för mig av olika skäl. Vid mitt boende där i stan finns det, skamligt nog, inte ens parkeringsplatser och ännu mindre eluttag till användning.
Någon som känner ett ställe där man kan låna ett trefasuttag mot en generös donation till kaffekassan, kanske? Eller kan tipsa om ett vettigt boende med parkering och eluttag tillgängligt? Skulle uppskattas mycket!
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10944
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Norrköping

Inlägg av Jerker »

Kolla med bensinstationerna. De brukar ha 3-fasuttag på väggen. OK är väl det säkraste kortet. Det finns en i Hageby och en i Stockholmsrondellen. Men även andra bensinstationer kan ha så.
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5577
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Norrköping

Inlägg av Gustafsson »

McDonalds Klinga strax söderut har en Fortum Chademo om du behöver lite påfyll i magen samtidigt.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
ironjack
Teslaägare
Inlägg: 383
Blev medlem: 10 mar 2014 21:18
Ort: Bålsta

Re: Norrköping

Inlägg av ironjack »

Jojo skrev:
Jag kommer av jobbskäl vara strandsatt i Norrköping i ett par veckor. Några tips vad som gäller laddning i denna stad som ger elbilister magsår? Tibor skrev om just Norrköping häromdagen och alternativet med Schuko-uttag är, minst sagt, pinsamt och inte lämpligt för mig av olika skäl. Vid mitt boende där i stan finns det, skamligt nog, inte ens parkeringsplatser och ännu mindre eluttag till användning.
Någon som känner ett ställe där man kan låna ett trefasuttag mot en generös donation till kaffekassan, kanske? Eller kan tipsa om ett vettigt boende med parkering och eluttag tillgängligt? Skulle uppskattas mycket!
Bor du på hotell? I så fall rekommenderas Elite Grand Hotel mitt i stan, som har tre garageplatser med 16A 3-fas. Scandic Nord strax utanför stan har flera platser med 10A Schuko, motorvärmaruttag utan timerbegränsning.
Senast redigerad av ironjack, redigerad totalt 1 gånger.
Model 3 LR/DM, mars 2019, röd, 19”, svart premiuminteriör, AP.
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4358
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Norrköping

Inlägg av dstr »

Clever finns relativt nära. Hur mkt kommer du att köra? Norrköping är ju inte så stort...
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10944
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Norrköping

Inlägg av Jerker »

dstr skrev:
Clever finns relativt nära. Hur mkt kommer du att köra? Norrköping är ju inte så stort...
Nja, det skulle jag inte vilja hålla med om. Clever finns 3 mil norr eller 2 mil söder om Norrköping längs E4:an.
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4358
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Norrköping

Inlägg av dstr »

Jerker skrev:
dstr skrev:
Clever finns relativt nära. Hur mkt kommer du att köra? Norrköping är ju inte så stort...
Nja, det skulle jag inte vilja hålla med om. Clever finns 3 mil norr eller 2 mil söder om Norrköping längs E4:an.
Där jag växte upp var det ca 1,5 mil "in till stan". Vi har olika syn på "relativt nära". :)
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10944
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Norrköping

Inlägg av Jerker »

dstr skrev:
Jerker skrev:
dstr skrev:
Clever finns relativt nära. Hur mkt kommer du att köra? Norrköping är ju inte så stort...
Nja, det skulle jag inte vilja hålla med om. Clever finns 3 mil norr eller 2 mil söder om Norrköping längs E4:an.
Där jag växte upp var det ca 1,5 mil "in till stan". Vi har olika syn på "relativt nära". :)
Haha! Jag har alltid bott 2-3 mil från "stan". Men jag har lärt mig att den sträckan är mycket kortare från landet till stan än tvärtom! :?
Användarvisningsbild
Challe76a
Teslaägare
Inlägg: 607
Blev medlem: 14 aug 2015 08:32
Ort: Skåne Centrum

Re: Norrköping

Inlägg av Challe76a »

Norrköping är helt värdelöst. Jag har påtalat detta för kommunen men dom är helt blåsta (i min mening). Jag skulle försöka välja ett hotel med laddning. The Lamp har vad jag läst tidigare också laddning med 3-fas. Annars är det ett par km (inte mil) till Klinga och laddaren där. Beroende på skälet till att du är och var du är strandsatt så skulle jag försöka hitta något där.
Framtiden: Tips emottages
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
Användarvisningsbild
alset srotom
Teslaägare
Inlägg: 137
Blev medlem: 13 feb 2015 20:32

Re: Norrköping

Inlägg av alset srotom »

Maila även kommunen och turistbyrån å fråga, så de märker det ökade behovet!
Vill du ha 8000:- rabatt vid köp av Model S & X skicka PM!
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare
Inlägg: 823
Blev medlem: 07 okt 2014 18:56

Re: Norrköping

Inlägg av Jojo »

Tack för tipsen! Ska definitivt kolla upp de där. Mitt redan bokat boende har jag sagt upp. Ingen parkering, ingen idé att bo där :evil: . Mailade även kommunen och turistbyrån och frågade om laddalternativen för elbilar samtidigt som jag påpekade de bristfälliga möjligheterna idag. Inväntar svaret...
Skriv svar