Beställning lagd och presentation!

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Mrk
Teslaägare
Inlägg: 108
Blev medlem: 15 jul 2016 09:08
Ort: Stockholm

Beställning lagd och presentation!

Inlägg av Mrk »

Hej Tesla-fantaster!

Nicklas heter jag 30+ och är ny medlem här på forumet samt har precis beställt min MS60D igår.
Jag tänkte dels bara presentera mig kort och sedan bolla lite funderingar med er som har erfaranheten och kanske lite andra synvinklar än mig själv :D

Det primära användningsområdet kommer att vara att pendla till jobb och åka till kunder i Stockholmsområdet därav jag känner att 60D har den räckvidden jag behöver.
Jag har funderat en del på tillvalen och kommit fram till följande med lite tankar kring det:
  • Fyrhjulsdrift - Jag har kört Quattro för länge för att vara utan.
  • Autopilot - Detta är ju Tesla! :D
  • Premiumpaket - Stolarna var ju helt suveräna i Nappaskinn samt att accenterna gav ett riktigt lyft åt kvalitetskänslan överlag.
  • HiFi-paket - Lät riktigt bra, detta är viktigt för mig som spenderar jättemånga timmar i köer. Jag har dock inte lyssnat på en Tesla utan detta. Funderingar? Jag har haft Bang Olufsen i mina Audis och är nöjd med det.
Sedan har jag funderingar kring lacken. Jag har läst på forumet att en del av er har lämnat in bilen på sk. lackförsegling för att bibehålla glans och skick på lacken. Är det skillnad på t.ex solidvit och deras "Multi Coat" pärlvita med hänsyn till detta?
Jag har fått bekräftat att lackstift finns hos Tesla till dessa lacker jag var intresserad av (silvermet, solidvit, pärlvit).

Bilen kommer att vara en företagsleasing med 20% första förhöjd och jag tänkte gå på finans genom Teslas föreslagna bolag med tanke på restvärdeskampanjen.
Har jag missat nått? Tacksam för alla funderingar då jag nu har 14 dagar på mig att justera ordern.

PS. Om någon vet om det är möjligt att i efterhand lägga in en referral-link så kan jag göra det. Såg att bylund behövde två personer :)

Prel. lev är i September. Det här kommer bli en lååång sommar :)
Användarvisningsbild
alset srotom
Teslaägare
Inlägg: 137
Blev medlem: 13 feb 2015 20:32

Re: Beställning lagd och presentation!

Inlägg av alset srotom »

Välkommen!

Ang reflänken så ska det gå att göra i efterhand om du ringer dem. Men det måste nog göras idag!
Vill du ha 8000:- rabatt vid köp av Model S & X skicka PM!
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9356
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Beställning lagd och presentation!

Inlägg av bylund »

Grattis till en bra beställning!
Jag kör med standardljudet och är nöjd, men är knappast någon audiofil. Det finns många som säger att man får mer för pengarna om man installerar en bättre bas till standardljudet än om man uppgraderar till premiumljudet.

Vad gäller referral så saknar jag bara en nu :)

Om du har beställt utan referral så blir det ju 8000 kr billigare om du pratar med Tesla om att lägga in den i efterhand. Men det måste nog göras idag i så fall. Alternativet är ju att du ångrar den liggande ordern och gör en ny order, men det kanske du inte tycker är värt besväret.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Mrk
Teslaägare
Inlägg: 108
Blev medlem: 15 jul 2016 09:08
Ort: Stockholm

Re: Beställning lagd och presentation!

Inlägg av Mrk »

Schysst, referral lagd, tack Bylund!

/N
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9356
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Beställning lagd och presentation!

Inlägg av bylund »

Mrk skrev:
Schysst, referral lagd, tack Bylund!

/N
Tack! Pratade du med dem och de skulle lägga in den, eller löste du det på något annat sätt?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Beställning lagd och presentation!

Inlägg av Svenssons »

bylund skrev:
Mrk skrev:
Schysst, referral lagd, tack Bylund!

/N
Tack! Pratade du med dem och de skulle lägga in den, eller löste du det på något annat sätt?
Nu kan du inte rekommendera något mera...

Grattis!
Rekommendera.png
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9356
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Beställning lagd och presentation!

Inlägg av bylund »

Svenssons skrev:
bylund skrev:
Mrk skrev:
Schysst, referral lagd, tack Bylund!

/N
Tack! Pratade du med dem och de skulle lägga in den, eller löste du det på något annat sätt?
Nu kan du inte rekommendera något mera...

Grattis!
Rekommendera.png
Tack!
Och tack ni som använde min länk!
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare
Inlägg: 2895
Blev medlem: 06 feb 2015 22:39
Ort: Stockholm

Re: Beställning lagd och presentation!

Inlägg av apkungen »

Mrk skrev:
Hej Tesla-fantaster!

Nicklas heter jag 30+ och är ny medlem här på forumet samt har precis beställt min MS60D igår.
Jag tänkte dels bara presentera mig kort och sedan bolla lite funderingar med er som har erfaranheten och kanske lite andra synvinklar än mig själv :D

Det primära användningsområdet kommer att vara att pendla till jobb och åka till kunder i Stockholmsområdet därav jag känner att 60D har den räckvidden jag behöver.
Jag har funderat en del på tillvalen och kommit fram till följande med lite tankar kring det:
  • Fyrhjulsdrift - Jag har kört Quattro för länge för att vara utan.
  • Autopilot - Detta är ju Tesla! :D
  • Premiumpaket - Stolarna var ju helt suveräna i Nappaskinn samt att accenterna gav ett riktigt lyft åt kvalitetskänslan överlag.
  • HiFi-paket - Lät riktigt bra, detta är viktigt för mig som spenderar jättemånga timmar i köer. Jag har dock inte lyssnat på en Tesla utan detta. Funderingar? Jag har haft Bang Olufsen i mina Audis och är nöjd med det.
Sedan har jag funderingar kring lacken. Jag har läst på forumet att en del av er har lämnat in bilen på sk. lackförsegling för att bibehålla glans och skick på lacken. Är det skillnad på t.ex solidvit och deras "Multi Coat" pärlvita med hänsyn till detta?
Jag har fått bekräftat att lackstift finns hos Tesla till dessa lacker jag var intresserad av (silvermet, solidvit, pärlvit).

Bilen kommer att vara en företagsleasing med 20% första förhöjd och jag tänkte gå på finans genom Teslas föreslagna bolag med tanke på restvärdeskampanjen.
Har jag missat nått? Tacksam för alla funderingar då jag nu har 14 dagar på mig att justera ordern.

PS. Om någon vet om det är möjligt att i efterhand lägga in en referral-link så kan jag göra det. Såg att bylund behövde två personer :)

Prel. lev är i September. Det här kommer bli en lååång sommar :)
  • Du kommer säkerligen börja använda den till mer än bara jobbet. Bilen är helt underbar. Ge den en chans på långresor. Använd SuC och om du tycker att det funkar bra, prova även cleaver och Fortum :D. Det tar lite tid att ladda men brukar vara skönt och men kan kolla mail och sånt under tiden.
  • Gällande premium paketet skulle jag främst vilja ha pga led körrikt.ljus och hepa filter, allergisk och ogillar avgaslukt. Men om du har hittat fler saker så är det bara ett plus.
  • Hi fi är grymt. Låter helt fantastiskt med alla sorters musik tycker jag men egentligen bryr jag mig inte tillräckligt. Men om du gillar ljud är det helt rätt. Standardljud med extrabas blir nog mest en fullösning. Hifi ljudet har ett mellanregister som verkligen kommer fram och en diskant som är distinkt och klar utan att vara skärande
Användarvisningsbild
Mrk
Teslaägare
Inlägg: 108
Blev medlem: 15 jul 2016 09:08
Ort: Stockholm

Re: Beställning lagd och presentation!

Inlägg av Mrk »

Tack för ett väldigt bra svar med feedback!

Jag ska krita ner lite fler funderingar när jag kommer till en dator.

Tackar ödmjukast!

/Nicklas


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9356
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Beställning lagd och presentation!

Inlägg av bylund »

Vill du förresten provlyssna på standardljudet så kan vi säkert få ihop något i helgen t ex om du är i Stockholmstrakten. PM:a i så fall.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19604
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Beställning lagd och presentation!

Inlägg av Bjelke »

Då får vi väl säga grattis och välkommen till ytterligare en medlem/sekterist/blivande ägare :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
vigge50
Inlägg: 7475
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Beställning lagd och presentation!

Inlägg av vigge50 »

Välkommen och grattis till kommande bil :)
Vad jag har läst i Tibors artiklar så har tyska tester sagt att Hifi systemet ska vara i klass med Audis premium ljud.

http://teslaclubsweden.se/auto-motor-sp ... judsystem/
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11892
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Beställning lagd och presentation!

Inlägg av HelectriC »

vigge50 skrev:
Välkommen och grattis till kommande bil :)
Vad jag har läst i Tibors artiklar så har tyska tester sagt att Hifi systemet ska vara i klass med Audis premium ljud.

http://teslaclubsweden.se/auto-motor-sp ... judsystem/
Jepp, det vann över Audis B&O system som kostar 70-80000 :D
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
JorgenM
Teslaägare
Inlägg: 137
Blev medlem: 27 maj 2015 15:10
Ort: Uppsala

Re: Beställning lagd och presentation!

Inlägg av JorgenM »

Grattis och välkommen! För att inte komma för högt i förmånsvärdet fick jag prioritera bort bra ljud ...
Användarvisningsbild
sweslac
Teslaägare
Inlägg: 310
Blev medlem: 08 mar 2015 15:31
Ort: Vallentuna

Re: Beställning lagd och presentation!

Inlägg av sweslac »

För min del jag valde den vanliga ljudet... Spotify är så där ljudkvalitetmässigt och har få flac filer på mobilen.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Väntar på MYP blå/svart // 2016 Model X 90D [SÅLD]// 2019 Volvo XC60 T8 //1999 Subaru Impreza GT // 1973 VW Thing
Användarvisningsbild
Mrk
Teslaägare
Inlägg: 108
Blev medlem: 15 jul 2016 09:08
Ort: Stockholm

Re: Beställning lagd och presentation!

Inlägg av Mrk »

Tack igen allihopa för bra feedback. Kanon med artikeln om jämförelsen. Dock så är ju Audis BeO i A6 och uppåt sjukt mycket porrigare med motoriserade linser osv ;)

Jag har bestämt mig och dessutom bekräftat designen för att få en bra levtid.

Här är det frågetecken dock; det stod preliminärt i September, bekräftade och då blev det slutet på Nov/början på Dec enl My Tesla. Tre månader felgissning alltså av konfiguratorn.

Det blev dom valen jag funderade på:

Autopilot
Premium inr svart Nappa
Taklucka (för takbox)
Hifipaket



Nu har jag beställt laddkort från både Forum och Vattenfall och surfar runt på vinterfälg som passar :)

/Nicklas



Skickat från min iPhone med Tapatalk
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Beställning lagd och presentation!

Inlägg av Svenssons »

Leveranstid i Design Studion kan nog vara dels lite väl optimistiskt eftersom det inte uppdateras så ofta och dels kan gälla fullutrustad bil med "rätt" färg och som passar in med båttransporterna. Datumet som man sedan får kanske är med lite extra tid. Hoppas du får bilen snart. Skulle jag gissa blir det i oktober.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
riba
Teslaägare
Inlägg: 64
Blev medlem: 17 jul 2016 22:27
Ort: Lomma

Re: Beställning lagd och presentation!

Inlägg av riba »

Leveranstiden har byggts på ordentligt ser jag. Jag bekräftade min MS60 den 8:e juli och fick månadsskiftet sept/okt som leveransdag.
Model S 75 levererad sept 2016
Model X Performance Ludicrous levererad aug 2019
Model Y Performance beställd maj 2024
Användarvisningsbild
grenhall
Teslaägare
Inlägg: 952
Blev medlem: 05 nov 2015 20:45
Ort: Lund

Re: Beställning lagd och presentation!

Inlägg av grenhall »

Hej och välkommen Nicklas!! Grattis till bilen!
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023
Användarvisningsbild
Mrk
Teslaägare
Inlägg: 108
Blev medlem: 15 jul 2016 09:08
Ort: Stockholm

Re: Beställning lagd och presentation!

Inlägg av Mrk »

Nu har jag fått "In Production" på bilen!

My Tesla estimerar Oktober/Början av Nov.

Hur lång tid brukar det ta när prod är klar innan bilen är hemma?

Lääängtar!
18650
Inlägg: 542
Blev medlem: 27 jan 2015 13:33

Re: Beställning lagd och presentation!

Inlägg av 18650 »

Mrk skrev:
H
Bilen kommer att vara en företagsleasing med 20% första förhöjd och jag tänkte gå på finans genom Teslas föreslagna bolag med tanke på restvärdeskampanjen.
Tillkom det inte lite förpliktelser om garantin skulle gälla? Bra att tänka på så inget missas av misstag.
BMW i3 REX i väntan på Model3
Användarvisningsbild
Mrk
Teslaägare
Inlägg: 108
Blev medlem: 15 jul 2016 09:08
Ort: Stockholm

Re: Beställning lagd och presentation!

Inlägg av Mrk »

18650 skrev:
Mrk skrev:
H
Bilen kommer att vara en företagsleasing med 20% första förhöjd och jag tänkte gå på finans genom Teslas föreslagna bolag med tanke på restvärdeskampanjen.
Tillkom det inte lite förpliktelser om garantin skulle gälla? Bra att tänka på så inget missas av misstag.
Vilka förpliktelser tänker du på?
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Beställning lagd och presentation!

Inlägg av e5m1r »

18650 skrev:
Mrk skrev:
H
Bilen kommer att vara en företagsleasing med 20% första förhöjd och jag tänkte gå på finans genom Teslas föreslagna bolag med tanke på restvärdeskampanjen.
Tillkom det inte lite förpliktelser om garantin skulle gälla? Bra att tänka på så inget missas av misstag.
Service är obligatorisk om restvärdes garanti ska gälla
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Mrk
Teslaägare
Inlägg: 108
Blev medlem: 15 jul 2016 09:08
Ort: Stockholm

Re: Beställning lagd och presentation!

Inlägg av Mrk »

Tack! Då ska jag se till att fixa det. Ska även fråga min rep om det finns fler förpliktelser.
Skriv svar