Riktigt bra erbjudande från Tesla på 60/60D

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
alset srotom
Teslaägare

Re: Riktigt bra erbjudande från Tesla på 60/60D

Inlägg av alset srotom »

thomas76 skrev:
Om det varjefall kunde vara 10% billigare istället för 1%. Men det är ju bättre än inget :D
Det är nog "nästan" 10% billigare nu.
Snart är restvärdeskampanjen och länkrabatten borta, och dollarprishöjningen här...
Vill du ha 8000:- rabatt vid köp av Model S & X skicka PM!
Användarvisningsbild
thomas76
Teslaägare

Inlägg av thomas76 »

Hur tror ni ny/begagnat priset på MS utvecklas när Model 3 har kommit? Har förhandsbokat M3:an men en MS 60kwh skulle jag vilja ha nu som sen.
Model S 75 2017 (corked) AP3 FSD
Användarvisningsbild
neptune
Teslaägare

Inlägg av neptune »

Hur relaterar restvärdesgarantin som diskuteras här med denna förändring som Tesla nu genomför?
"Tesla ends ‘Resale Value Guarantee’ on new vehicle purchases"
http://www.theverge.com/2016/7/13/12173 ... tee-ending
Model S P100D 2017
Model 3 P 2021
Model Y LR 2022
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

Kan ju undra om det där kommer gälla globalt. Det är väl inom finansieringen det är störst skillnader på olika marknader (förutom självstängande laddlucka :D )
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
alset srotom
Teslaägare

Inlägg av alset srotom »

Surfaren skrev:
Restvärdeskampanjen är förlängd igen! Gäller till på fredag för S60, 60D och 90D. Använd gärna min länk för 8000 rabatt: http://---
Gäller restvärdeskampanjen även för X60D?
Vill du ha 8000:- rabatt vid köp av Model S & X skicka PM!
Användarvisningsbild
Zoidberg
Teslaägare

Inlägg av Zoidberg »

alset srotom skrev:

Gäller restvärdeskampanjen även för X60D?
Det finns restvärdesgaranti för X60D.
Men den är inte riktigt lika generös.
Jag fick ett exempel fårn Tesla på 2000mil 41% restvärde på 5år.
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Referralkod: ts.la/magnus28392

Inlägg av gellerstam »

Kommer det ngn mer restvärdesgaranti månne?

Om det kommer igen så kan det vara läge att beställa en X annars får jag nog förlänga kontraktet på PHEV'n och invänta 3'an.
Tesla Model Y
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

gellerstam skrev:

Om det kommer igen så kan det vara läge att beställa en X annars får jag nog förlänga kontraktet på PHEV'n och invänta 3'an.
Restvärdesgarantin gäller fortfarande. Det som tog slut sista juli var en kampanj med ett extra bra garanterat restvärde.
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare

Inlägg av gellerstam »

Surfaren skrev:
gellerstam skrev:

Restvärdesgarantin gäller fortfarande. Det som tog slut sista juli var en kampanj med ett extra bra garanterat restvärde.
Ahaaa, jag hittade inge på X's sida så jag tänkte att den gått ut .... Får leta lite till ... Tack Surfaren.
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare

Inlägg av Leo »

Det var 4 %-enheter extra. Så numera kan du alltså dra bort 4% på alla siffror i tabellen i bilden jag bifogar.
image.jpeg
Renault R5 beställd, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare

Inlägg av gellerstam »

Leo skrev:
Det var 4 %-enheter extra. Så numera kan du alltså dra bort 4% på alla siffror i tabellen i bilden jag bifogar.
image.jpeg
Tack.
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
LarsB
Teslaägare

Inlägg av LarsB »

Hej på er.

Var ett tag sen (typ 1,5 år) sen jag kollade forumet nu. Då var det en 85D som hägrade innan en förestående prishöjning (typ april 2015). Men det föll på att vi precis bytt den andra bilen och ekonomichefen (frugan) var inte med på noterna. Var kanske iofs bra för nu har jag kört väldigt billigt ett tag (Outlander PHEV). Men Tesla-suget vill inte ge sig och så råkade jag få höra om restvärdeserbjudandet som återuppstått så då var det dax att börja kolla läget igen.

Vad jag förstår så gäller 4% extra i restvärde på 60-modeller september ut och även rabatten på 8000 går att få.

Tidigare har jag varit låst till att "klart man skall ha största batteriet", men med det och lite lull lull blir månadskostnaden ganska hög, både leasingmässigt och förmånsvärdesmässigt - inte riktigt försvarbart i min sits.
Men efter lite funderande och läsande på detta förträffliga forum inser jag att 60 kWh batteriet kommer att räcka gott och väl. Så nu skall jag bara luska ut vad Outlandern (1,5 år / 1400 mil) kan vara värd innan beställning - vill helst inte gå back på den men vissa indikationer verkar lovande.

Har eget AB och skall ha bilen som förmånsbil, 5år och 2000 mil om året var tanken.
Det trevliga med garanterat restvärde på 45% och 5år är att man kan få ner månadskosten till trevliga nivåer med minimal risk i slutändan. Hade inte garantin funnits hade nog leasingbolaget velat ha max 30% eller liknande i restvärde.

Men nu till några frågor till er ärade forummedlemmar, vill gärna få lite feedback angående valen av extrautrustningen.
Bilen jag tänkt mig är MS60 eller MS60D, i övrigt:
Silver eller Titanium metallic
Soltak
Next gen beige eller svart. (inte bestämt svart eller ljust tak heller)
AP
Hi-Fi (troligtvis)

Det jag funderar på som påverkar kostnaden är Hi-Fi och AWD.
Hi-Fi - det jag vill åt är framför all bra skjuts i basen. Vet att med Hi-Fi blir det ok men har inte lyckats lyssna i nån bil utan Hi-Fi. Nu är ju detta subjektivt men nån som har koll på om basen är klen utan Hi-Fi. Vad jag förstått finns det ju en 8-tums subba i Hi-Fi paketet som borde göra en del skillnad. Kanske finns nån i Gbg trakten utan Hi-Fi som kan tänka sig att man får provlyssna lite...

Vad gäller AWD är det också lite tveksamt. Prestanda och räckviddsmässigt är ju skillnaderna små, men hur är det med körkänsla och framkomlighet. Bor som sagt i Gbg men det händer att man åker till Sälen eller liknande ibland. Finns det andra för/nack delar man bör känna till inför beslutet. Privatekonomiskt gör det ca 650 kr efter skatt och för firman ca 900 kr per månad. Vad får man för dessa pengar...

Sen hade jag velat ha next gen säten i grått, men det tar ju nästan ett år att få!!! Är inne på beige men måste se den i verkligheten, på hemsidan ser färgen bedrövlig ut men tror den är betydligt mildare och mindre gulaktig i verkligheten. Dom hade ingen bil med beige klädsel i Teslas showroom härom dagen, men det kanske dyker upp. Finns det kanske nån i Gbg-trakten som har? Det svarta skinnet har jag sett i butiken - blir lite för svart totalt sett i min smak - men man kan ändra sig. Kan tänka mig att svart passar bättre till silver, och beige till titanium - åsikter om det?

Sen hör jag till skaran som inte vill slita ut bilen genom att tvätta hela tiden, därför tänker jag silvermetallic - har funkat bra på tidigare bilar. Men titanium ser inte heller så tokig ut. Men det är väl samma där, ser inte likadan ut på hemsidan som i dagsljus. Nån som vet hur väl titanium kamouflerar smuts? Får försöka hitta en bil för att kolla detta också...

Vore tacksam för input!
/Lars
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Riktigt bra erbjudande från Tesla på 60/60D

Inlägg av e5m1r »

Silver Metallic är hur snygg som helst med facelift
Utrustning påverkar förmånsvärde så lika dyr utrustning påverkar lika mycket
Själv ser jag mer värde i panorama än HiFi men det är smaksak
Ett tips jag kan ge (även om det innebär att du inte kan använda min refferal länk) är att titta på lagerbilar de är även beredda att backa en 75 till 60 för att sälja lagerbil och på det så tillkommer rabatten så win win
Själv kör jag bakhjulsdriven tesla och det funkar utan problem men jag har i princip bara ägt bakhjulsdrivna bilar
Vad än du väljer så är det i grunden världens bästa bil
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Framkomligheten med bakhjulsdrift är bra. Framkomligheten med fyrhjulsdrift är löjligt bra! Vi har kört i två vintrar nu med bakhjulsdrift inklusive en tur till Björkliden och det har inte varit problem att komma fram.

En enda gång har jag haft problem, och då pratar vi inte dåligt plogade landsvägar, utan brant, fuktig och isig kullerstensbacke i centrala Stockholm (Bellmansgatan på Söder för den intresserade). Då fick jag ge upp första försöket och backa ner och ta lite sats.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Lessmog
Teslaägare

Inlägg av Lessmog »

bylund skrev:
Framkomligheten med bakhjulsdrift är bra. Framkomligheten med fyrhjulsdrift är löjligt bra! Vi har kört i två vintrar nu med bakhjulsdrift inklusive en tur till Björkliden och det har inte varit problem att komma fram.

En enda gång har jag haft problem, och då pratar vi inte dåligt plogade landsvägar, utan brant, fuktig och isig kullerstensbacke i centrala Stockholm (Bellmansgatan på Söder för den intresserade). Då fick jag ge upp första försöket och backa ner och ta lite sats.
Off topic: Är det till att dricka te? ;) Bellmansgatan trafikerar jag själv varannan månad, på väg till Hornsgatan 46. S85D, odubbat (av bl a den anledningen).
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

e5m1r skrev:
Ett tips jag kan ge (även om det innebär att du inte kan använda min refferal länk) är att titta på lagerbilar de är även beredda att backa en 75 till 60 för att sälja lagerbil och på det så tillkommer rabatten så win win
Tar du en demo- eller lagerbil så får du också 8000 i rabatt, genom att berätta för Tesla-personalen vilken rabattkod du vill använda.
Användarvisningsbild
LarsB
Teslaägare

Inlägg av LarsB »

Tack för input jag fått.
Vad gäller färger så antar jag att Tesla kan fixa så man får se vekliga bilar - dom har väl några inne i Gbg i nått garage och ett antal i Sisjön kan jag tänka.

Vad gäller AWD så är det lite lurigare att få beslutsunderlag. Framkomlighetsmässigt så lär ju RWD räcka i de allra flesta fall. Men det finns ju en säkerhetsmässig aspekt också, vet nån om en AWD klarar en undanmanöver (typ älgtest) bättre än en RWD?

Det är väl så med AWD att man kanske aldrig får nytta av det, men får man det kan det vara ovärderligt... Frågan är när och vad är oddsen...

Vad gäller förslaget att köpa demobil så vill jag ha mugghållarna och USB i baksätet - och det har inte bilarna som finns tillgängliga nu vad jag vet.

Sen läste jag i nyhetsflödet att 3 kameror för AP var på gång inom en snar framtid, vilket på sikt lär förbättra funktionen. Vet inte om man kan få besked när det införs i produktionen och anpassa beställningen efter det, men på demobilar finns det i alla fall inte.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Lessmog skrev:
Off topic: Är det till att dricka te? ;) Bellmansgatan trafikerar jag själv varannan månad, på väg till Hornsgatan 46. S85D, odubbat (av bl a den anledningen).
Hehe, nej det var av helt andra anledningar jag var där och snurrade.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

zeb skrev:
Vad gäller AWD så är det lite lurigare att få beslutsunderlag. Framkomlighetsmässigt så lär ju RWD räcka i de allra flesta fall. Men det finns ju en säkerhetsmässig aspekt också, vet nån om en AWD klarar en undanmanöver (typ älgtest) bättre än en RWD?

Det är väl så med AWD att man kanske aldrig får nytta av det, men får man det kan det vara ovärderligt... Frågan är när och vad är oddsen...
Faktum är att även de bakhjulsdrivna bilarna är fyrhjulsbromsade. Fyrhjulsdrift kan t o m ge falsk känsla av säkerhet, då det inte känns halt alls när man accelererar.
Användarvisningsbild
LarsB
Teslaägare

Inlägg av LarsB »

bylund skrev:
zeb skrev:

Faktum är att även de bakhjulsdrivna bilarna är fyrhjulsbromsade. Fyrhjulsdrift kan t o m ge falsk känsla av säkerhet, då det inte känns halt alls när man accelererar.
Jepp, så är det ju. Fick detta svar på samma fråga av en bekant.

"Ok! Jo det är ju en länge omtvistad fråga HUR stor betydelse 4WD har för väghållning. Men helt klart är att du får en bättre väghållning oavsett väglag o kan köra "skarpare". Men lika välkänt är att 4WD maskerar väglaget, du kan köra fortare men när det sedan släpper så sker det oftast utan förvarning vid en ca 20% högre hastighet än för 2WD av samma modell. 2WD som dessutom börjar ploga eller kasta ut bakvagnen innan det skiter sig totalt. Där ligger debatten, många förare använder den marginal fyrhjulsdriften skapar fel. "

Hmmm, vet man inte att det är dåligt grepp så kan AWD öka risken till otrevligheter. Har man någorlunda koll på väglaget så ökar chansen att klara en undanmanöver en hel del med AWD.
Så klarar man sig från plötsliga överraskningar i trafiken så är AWD en kul grej med begränsad nytta, händer något oförutsett (vilket troligtvis är orsak till många olyckor) är det en annan femma.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Jag försöker alltså inte antyda att bakhjulsdriften skulle vara bättre än fyrhjulsdriften. Idag hade jag nog valt fyrhjulsdrift, särskilt med tanke på att man ändå får den lilla frunken oavsett antal motorer. När jag beställde hade jag inte valet, men jag är väldigt nöjd med tvåhjulsdriften ändå.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

zeb skrev:
Hej på er.

Var ett tag sen (typ 1,5 år) sen jag kollade forumet nu. Då var det en 85D som hägrade innan en förestående prishöjning (typ april 2015). Men det föll på att vi precis bytt den andra bilen och ekonomichefen (frugan) var inte med på noterna. Var kanske iofs bra för nu har jag kört väldigt billigt ett tag (Outlander PHEV). Men Tesla-suget vill inte ge sig och så råkade jag få höra om restvärdeserbjudandet som återuppstått så då var det dax att börja kolla läget igen.

Vad jag förstår så gäller 4% extra i restvärde på 60-modeller september ut och även rabatten på 8000 går att få.

Tidigare har jag varit låst till att "klart man skall ha största batteriet", men med det och lite lull lull blir månadskostnaden ganska hög, både leasingmässigt och förmånsvärdesmässigt - inte riktigt försvarbart i min sits.
Men efter lite funderande och läsande på detta förträffliga forum inser jag att 60 kWh batteriet kommer att räcka gott och väl. Så nu skall jag bara luska ut vad Outlandern (1,5 år / 1400 mil) kan vara värd innan beställning - vill helst inte gå back på den men vissa indikationer verkar lovande.

Har eget AB och skall ha bilen som förmånsbil, 5år och 2000 mil om året var tanken.
Det trevliga med garanterat restvärde på 45% och 5år är att man kan få ner månadskosten till trevliga nivåer med minimal risk i slutändan. Hade inte garantin funnits hade nog leasingbolaget velat ha max 30% eller liknande i restvärde.

Men nu till några frågor till er ärade forummedlemmar, vill gärna få lite feedback angående valen av extrautrustningen.
Bilen jag tänkt mig är MS60 eller MS60D, i övrigt:
Silver eller Titanium metallic
Soltak
Next gen beige eller svart. (inte bestämt svart eller ljust tak heller)
AP
Hi-Fi (troligtvis)

Det jag funderar på som påverkar kostnaden är Hi-Fi och AWD.
Hi-Fi - det jag vill åt är framför all bra skjuts i basen. Vet att med Hi-Fi blir det ok men har inte lyckats lyssna i nån bil utan Hi-Fi. Nu är ju detta subjektivt men nån som har koll på om basen är klen utan Hi-Fi. Vad jag förstått finns det ju en 8-tums subba i Hi-Fi paketet som borde göra en del skillnad. Kanske finns nån i Gbg trakten utan Hi-Fi som kan tänka sig att man får provlyssna lite...

Vad gäller AWD är det också lite tveksamt. Prestanda och räckviddsmässigt är ju skillnaderna små, men hur är det med körkänsla och framkomlighet. Bor som sagt i Gbg men det händer att man åker till Sälen eller liknande ibland. Finns det andra för/nack delar man bör känna till inför beslutet. Privatekonomiskt gör det ca 650 kr efter skatt och för firman ca 900 kr per månad. Vad får man för dessa pengar...

Sen hade jag velat ha next gen säten i grått, men det tar ju nästan ett år att få!!! Är inne på beige men måste se den i verkligheten, på hemsidan ser färgen bedrövlig ut men tror den är betydligt mildare och mindre gulaktig i verkligheten. Dom hade ingen bil med beige klädsel i Teslas showroom härom dagen, men det kanske dyker upp. Finns det kanske nån i Gbg-trakten som har? Det svarta skinnet har jag sett i butiken - blir lite för svart totalt sett i min smak - men man kan ändra sig. Kan tänka mig att svart passar bättre till silver, och beige till titanium - åsikter om det?

Sen hör jag till skaran som inte vill slita ut bilen genom att tvätta hela tiden, därför tänker jag silvermetallic - har funkat bra på tidigare bilar. Men titanium ser inte heller så tokig ut. Men det är väl samma där, ser inte likadan ut på hemsidan som i dagsljus. Nån som vet hur väl titanium kamouflerar smuts? Får försöka hitta en bil för att kolla detta också...

Vore tacksam för input!
/Lars
När jag köpte min Tesla så sålde jag en Outlander PHEV Business Nav med dragkrok, lastgaller och LED-ljusramp som var 1,5 år gammal och hade gått ganska prick 2000 mil. Jag la ut den på KVD och auktionen slutade på 322500 kr inkl moms men före KVD:s avgifter. Det tyckte jag att jag kunde vara väldigt nöjd med.

För min del tycker jag nextgensäten och autopilot är obligatoriskt. Jag hade inte beställt en Tesla utan de tillvalen. Panotaket älskar jag men det är mycket en smaksak, en del gillar det inte alls.

Vad gäller ljudsystemet så tycker jag faktiskt inte att HiFi-paketet är särskilt prisvärt. Visst, subwoofern ger bättre bas och ljudet är lite tightare, men inte värt pengarna. Grundsystemet har ganska bra bas om än inte något jättetryck, men väldigt neutralt och bra ljud överlag, även om man drar på lite. Jag bor i Göteborg och har standardljudet - du får jättegärna komma och provlyssna. Skriv till mig i PM så löser vi det. Jag hade faktiskt en kille här idag som provlyssnade av exakt samma anledning, och han bestämde sig för att nöja sig med standardljudet.

Vi diskuterade lite det här med AWD också. Han bestämde sig för en 60 RWD. Jag älskar Teslas AWD, den är så jäkla bra. Framkomligheten är enorm och bilen går verkligen som på räls, den är klistrad mot vägen. Samtidigt tar de lite väl mycket betalt för det. I mitt fall (85D vs 85) fick jag massa extra prestanda på köpet vilket gjorde det värt. Frågan är hur värt det är för en 60. De bakhjulsdrivna har ju väldigt bra framkomlighet också.

Vad gäller färgen tycker jag faktiskt att faceliften blir skitsnygg i Midnight Silver. Om jag beställde nu hade jag nog tagit Midnight Silver + svart nextgen + svart innertak, mmmmmmums...
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
LarsB
Teslaägare

Inlägg av LarsB »

bylund skrev:
Jag försöker alltså inte antyda att bakhjulsdriften skulle vara bättre än fyrhjulsdriften. Idag hade jag nog valt fyrhjulsdrift, särskilt med tanke på att man ändå får den lilla frunken oavsett antal motorer. När jag beställde hade jag inte valet, men jag är väldigt nöjd med tvåhjulsdriften ändå.
Trodde inte du menade att AWD var dåligt, men det är inte bara fördelar även om de verkar överväga.

Sen är ju faktumet att frunken alltid är liten nuförtiden ett smart drag av Tesla. Hade jag fått stora frunken utan AWD hade det varit lockande (gäller nog fler än mig), men nu kanske jag beställer AWD i ren ilska :twisted: :D
Användarvisningsbild
LarsB
Teslaägare

Inlägg av LarsB »

När jag köpte min Tesla så sålde jag en Outlander PHEV Business Nav med dragkrok, lastgaller och LED-ljusramp som var 1,5 år gammal och hade gått ganska prick 2000 mil. Jag la ut den på KVD och auktionen slutade på 322500 kr inkl moms men före KVD:s avgifter. Det tyckte jag att jag kunde vara väldigt nöjd med.
Låter ju ganska bra. Men du sålde väl innan faceliften (eller vad det nu var) kom på Outlandern - skulle jag få 300 kkr innan avgifter hade jag varit skitnöjd och absolut blivande Teslaägare!
För min del tycker jag nextgensäten och autopilot är obligatoriskt. Jag hade inte beställt en Tesla utan de tillvalen. Panotaket älskar jag men det är mycket en smaksak, en del gillar det inte alls.
Håller med om detta - inkl. panoramataket. Hade eventuellt backat på det men iom möjlighet till lastbågar blir det en "no brainer".
Vad gäller ljudsystemet så tycker jag faktiskt inte att HiFi-paketet är särskilt prisvärt. Visst, subwoofern ger bättre bas och ljudet är lite tightare, men inte värt pengarna. Grundsystemet har ganska bra bas om än inte något jättetryck, men väldigt neutralt och bra ljud överlag, även om man drar på lite. Jag bor i Göteborg och har standardljudet - du får jättegärna komma och provlyssna. Skriv till mig i PM så löser vi det. Jag hade faktiskt en kille här idag som provlyssnade av exakt samma anledning, och han bestämde sig för att nöja sig med standardljudet.
I might take you up on that! Håll utkik efter PM. Måste få med mig dottern också i så fall - hon är ganska kräsen när det gäller bas...
Vi diskuterade lite det här med AWD också. Han bestämde sig för en 60 RWD. Jag älskar Teslas AWD, den är så jäkla bra. Framkomligheten är enorm och bilen går verkligen som på räls, den är klistrad mot vägen. Samtidigt tar de lite väl mycket betalt för det. I mitt fall (85D vs 85) fick jag massa extra prestanda på köpet vilket gjorde det värt. Frågan är hur värt det är för en 60. De bakhjulsdrivna har ju väldigt bra framkomlighet också.
Visar det sig att man kan skippa Hi-Fi så är nog AWD givet - annars bara troligt än så länge...
Vad gäller färgen tycker jag faktiskt att faceliften blir skitsnygg i Midnight Silver. Om jag beställde nu hade jag nog tagit Midnight Silver + svart nextgen + svart innertak, mmmmmmums...
Are you from the dark side? Fast måste erkänna att Midnight silver ser ganka fräck ut - men det kräver att den är ren. Tvättar du bara för hand eller finns det biltvättar man kan lita på?
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

zeb skrev:
Låter ju ganska bra. Men du sålde väl innan faceliften (eller vad det nu var) kom på Outlandern - skulle jag få 300 kkr innan avgifter hade jag varit skitnöjd och absolut blivande Teslaägare!
Om jag minns rätt så var det i ungefär samma veva som faceliften kom men innan man började se den ute på gatorna. Det var i oktober förra året i alla fall. Men din bil har ju hälften så många mil typ, du lär nog kunna få 300 kkr för den.
zeb skrev:
Are you from the dark side? Fast måste erkänna att Midnight silver ser ganka fräck ut - men det kräver att den är ren. Tvättar du bara för hand eller finns det biltvättar man kan lita på?
Ohyes! Egentligen tycker jag svart är snyggast. Min bil är såklart svart. Men av någon anledning har jag fastnat för Midnight Silver just på faceliften, den blir lite mer nyanserad i utseendet än den helt svarta.

Jag råkar jobba vägg i vägg med ett Mr CAP så det är de som sköter nästan all bilvård åt mig. Så jäkla smidigt att bara lämna nycklarna till dem på morgonen och sen åka hem i en bil i nyskick. Men ärligt talat är jag inte så kinkig. Det är svårt att tvätta en bil så dåligt att det inte blir som nytt igen med en ordentlig polering. Ibland kör jag bilen igenom Mjuk Biltvätt t.ex. när jag har lite bråttom.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Skriv svar