P85D vs P85
Moderator: Redaktion
Re: P85D vs P85
P85D vs Ferrari 458 Italia
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
P85D vs Lamborghini Aventador
Några exempel på bilar som P85D är snabbare 0-100 km/h
Porsche 911 GT3 (2014)
SRT Viper (2014)
Ferrari 599 GTO
Shelby GT500
McLaren F1
Koenigsegg CCX 4.7 V8
Lamborghini Gallardo LP560-4
McLaren MP4-12C 3.8L V8
Audi R8 GT 5.2L V10
Lexus LFA
Bugatti EB110 Supersport
Porsche 911 Turbo S 991
Koenigsegg Agera 4.7 V8
Lamborghini Huracan LP 610-4
Ferrari SA Aperta Pininfarina 6.0 V12
Ferrari 430 Scuderia
Chevrolet Corvette C6 ZR1
Porsche Panamera Turbo 4.8 V8
BMW M5 Competition Pack F10
Audi RS7
BMW M6 F13
Mercedes CLK 63 AMG Black Series
BMW M4
Mercedes C63 AMG Edition 507
BMW i8
Ford GT90
McLaren 650S Spider 3.8 V8
Porsche 911 GT3 (2014)
SRT Viper (2014)
Ferrari 599 GTO
Shelby GT500
McLaren F1
Koenigsegg CCX 4.7 V8
Lamborghini Gallardo LP560-4
McLaren MP4-12C 3.8L V8
Audi R8 GT 5.2L V10
Lexus LFA
Bugatti EB110 Supersport
Porsche 911 Turbo S 991
Koenigsegg Agera 4.7 V8
Lamborghini Huracan LP 610-4
Ferrari SA Aperta Pininfarina 6.0 V12
Ferrari 430 Scuderia
Chevrolet Corvette C6 ZR1
Porsche Panamera Turbo 4.8 V8
BMW M5 Competition Pack F10
Audi RS7
BMW M6 F13
Mercedes CLK 63 AMG Black Series
BMW M4
Mercedes C63 AMG Edition 507
BMW i8
Ford GT90
McLaren 650S Spider 3.8 V8
Ingen... Kolla filmen med Aventador Race. Den gör 0-100 på 3 sekunder. I filmen ser man hur Teslan vinner till ca 80 mph... Väger väl nöstan ett ton mer... Skulle detta stämma är P85D snabbare än P1, Agera 5.0 mm vilket vore totalt galet...
Nice.hybris skrev:Ingen... Kolla filmen med Aventador Race. Den gör 0-100 på 3 sekunder. I filmen ser man hur Teslan vinner till ca 80 mph... Väger väl nöstan ett ton mer... Skulle detta stämma är P85D snabbare än P1, Agera 5.0 mm vilket vore totalt galet...
P85D i mitten på mars!!
P85D med leverans i mitten på mars!!
Kul att p85d är så snabb!
Men på dom videos jag sett mot andra superbilar, så har dom inte använt launch control som finns på dom flesta sådana bilar, vilket gör stor skillnad...
Men på dom videos jag sett mot andra superbilar, så har dom inte använt launch control som finns på dom flesta sådana bilar, vilket gör stor skillnad...
Fossilbilars accelerationstrider tror jag baseras på lite högre motorvarv än tomgång.Tesla är väl nästan alltid vinnare upp till 80km/h, om dom övriga ej har varvat upp motorn?
Skall en supersportbil som väger 700 kg mindre behöva använda launchcontrol för att vinna med en Tesla. Jag ler ganska brett just nu...
Intressant P85D vs P85 rolling start 35 mph...
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
P85D vs P85 rollingstart. Ja killen i P85 trycker ned gasen snabbare men vad hjälper det... 

Ska jämförelsen vara rättvis så ska väl alla hjälpmedel som bilen designats med användas. Det är lite som att säga att ska verkligen Teslan använd Insane-mode det är ju fusk...hybris skrev:Skall en supersportbil som väger 700 kg mindre behöva använda launchcontrol för att vinna med en Tesla. Jag ler ganska brett just nu...
P85D är väl tillräckligt snabba för att klara rättvisa jämförelser eller?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Övertygad om att den vinner mot launchcontrol också... Inte alla sportbilar där man vill använda denna funktion ofta då det nöter enormt på kopplingen. Ingen koll på hur det är med tex lambon men vet att många biler där det inte är en funktion man använder ofta...
Hur ofta gör man 0-100 överhuvudtaget?
Jag tycker accelerationsförmågan vid rullande är mer intressant, och där är det ju minimal skillnad med P85D (vid torrt väglag)
Jag tycker accelerationsförmågan vid rullande är mer intressant, och där är det ju minimal skillnad med P85D (vid torrt väglag)
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Niclas det är inte minimal skillnad... Ser du inte på filmen hur den hänger av P85an rejält trots att föraren i P85an var mer reaktionssnabb i starten sp var det kross... Mycket önsketänkande i dina inlägg... Även om jag äger en P85+ så är det bara att inse hur mycket snabbare D faktisk är. Gillade aldrig P85 pgr av den sämre väghållningen. Bryr man sig inte om prestandan köper man en S85 eller S85D. Nu har de ju tagit bort halvmesyren P85 vilket är logiskt. p85D har samma förbättrade väghållning som + liksom staggered setup.
Youtube serien in the frunk eller vad den nu heter hade ju ett test av p85d och vid den först provkörningen så hade bilen inte topp laddning (kommer inte ihåg vilken procent) och då var den långt från sina acc siffror. Sämre än testförarens p85 har jag för mig. Vid näst testkörning hade den mera kräm i batteriet och var då då snabb som den skulle. Hoppas detta verkligen är något som de kommer fixa då jag tex sällan kör med typ 90% i batteriet eller mer och vill ju ändå ha tillgång till utlovad prestanda
Vore coolt om teslan kommer ner i dessa siffror om något år.
Är nog inte orimligt, verkar som accelerationen 0-50km/t är enorm, men 50-100km/t kan nog förbättras. Behövs ett större batteri? Inverter?
Är nog inte orimligt, verkar som accelerationen 0-50km/t är enorm, men 50-100km/t kan nog förbättras. Behövs ett större batteri? Inverter?
Tesla har inte hunnit optimera P85D fullt ännu och kommer med uppdateringar. En första uppdatering kommer förbättra räckvidden (vilket spelar noll roll för mig). Mer intressant blir uppdateringarna för högre fart etc. Oavsett det så krossar P85D nuvarande P85 i alla lägen. Alla Teslor är bra bilar men supersportbilen heter P85D.
En lustig detalj. Tesla släpper en bil med 690hk (720 i vissa specar) och folk klagar på att de tappar 5-10% i räckvidd? Är folk korkade eller? Ge mig någon bil som i M/AMG/RS utförande drar mindre soppa? Nu verkar det som Tesla fixar det med en uppdatering och övrig skillnad är däck och det nya sättet att mäta på. För mig är prestandan viktigare än räckvidden. Speciellt om det handlar om 5-10%. Slutresultatet är enligt Tesla att P85D är lika effektiv som P85/P85+ vilket är galet bra med 270hk mer...
En lustig detalj. Tesla släpper en bil med 690hk (720 i vissa specar) och folk klagar på att de tappar 5-10% i räckvidd? Är folk korkade eller? Ge mig någon bil som i M/AMG/RS utförande drar mindre soppa? Nu verkar det som Tesla fixar det med en uppdatering och övrig skillnad är däck och det nya sättet att mäta på. För mig är prestandan viktigare än räckvidden. Speciellt om det handlar om 5-10%. Slutresultatet är enligt Tesla att P85D är lika effektiv som P85/P85+ vilket är galet bra med 270hk mer...
En dåligt laddad bil har även idag sämre prestanda... Samma när den är kall eller för varm. Dyker upp en gul markering på instrumentbrädans övre del (ringen som vissar prestanda). Väldigt bra att den aktivt går in och ser till att bilen har batteri för att ta sig hem även för aktiva förare...
En detalj i filmerna med Ferrarin och Lambon är att Teslan ör helt ny med nya däck...
En detalj i filmerna med Ferrarin och Lambon är att Teslan ör helt ny med nya däck...
Såg nu på hemsidan att det står 700 hk nu.
har de gjort någon justering?
P85D i mitten på mars!!

P85D i mitten på mars!!
P85D med leverans i mitten på mars!!
.
Senast redigerad av Svenssons, redigerad totalt 1 gånger.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Enligt denna dyno test har P85D bara 413hk men hela 1171Nm !
http://www.dragtimes.com/blog/tesla-mod ... -of-torque
http://www.dragtimes.com/blog/tesla-mod ... -of-torque
.
Senast redigerad av Svenssons, redigerad totalt 1 gånger.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.