Hur vanligt är det att se en Tesla?
Moderator: Redaktion
Re: Hur vanligt är det att se en Tesla?
Ganska stort spann på gissningarna och om några timmar 24:00 stänger jag mottagningen och gissningsleken börjar och priset är en mini SuC som Bjelke Bollnäs sponsrar med (TACKAR).
Till skillnad från Herr X kommer vi att köra ganska safe påvägen ner men skall på hemvägen ta oss från Wien till Wroclaw (Polen) 56 mil och någon som har ett bra hotell som fixar laddningen i ex. Ostrava?
Till skillnad från Herr X kommer vi att köra ganska safe påvägen ner men skall på hemvägen ta oss från Wien till Wroclaw (Polen) 56 mil och någon som har ett bra hotell som fixar laddningen i ex. Ostrava?
Lite av en definitionsfråga om EnTraktors hotell kvalar in:leiflodde skrev:Ganska stort spann på gissningarna och om några timmar 24:00 stänger jag mottagningen och gissningsleken börjar och priset är en mini SuC som Bjelke Bollnäs sponsrar med (TACKAR).
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... =10&t=5046
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Kommer nu ihåg detta inlägg men då missat orten. Men känns lite osäkert skulle nog ha ett säkrare kort och eftersom vi på denna avstickare kommer att besöka Aushwitz-Birkenau kanske det finns möjlighet även där?bylund skrev:Lite av en definitionsfråga om EnTraktors hotell kvalar in:leiflodde skrev:Ganska stort spann på gissningarna och om några timmar 24:00 stänger jag mottagningen och gissningsleken börjar och priset är en mini SuC som Bjelke Bollnäs sponsrar med (TACKAR).
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... =10&t=5046
Enkelt, det blir 199 st!
Leaf 24kWh -16 (2016-2018). Ioniq 28kWh - 19 (2019-2020). Kona 64 kWh - 20 (2020-2022).
Niro 64 kWh - 19 (2022-...) Leaf 30 kWh-16 (2023-...)
Niro 64 kWh - 19 (2022-...) Leaf 30 kWh-16 (2023-...)
Eller 82 stycken, kanske?
Y LR hämtad mars 2022
Midnight silver metallic S 75D hämtad augusti 2018
Vit S 70D levererad 14 dec 2015
00:03 och inget än? Suttit o väntat med spänning i flera timmar ju!leiflodde skrev:Ganska stort spann på gissningarna och om några timmar 24:00 stänger jag mottagningen och gissningsleken börjar och priset är en mini SuC som Bjelke Bollnäs sponsrar med (TACKAR).
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
345 000km på mätaren Mars 2025.
instagram.com/tehjimos
Model XP90D -17 (SÅLD)
instagram.com/tehjimos
Du menar hur många han sett de senaste 3 min?tehjimos skrev:00:03 och inget än? Suttit o väntat med spänning i flera timmar ju!leiflodde skrev:Ganska stort spann på gissningarna och om några timmar 24:00 stänger jag mottagningen och gissningsleken börjar och priset är en mini SuC som Bjelke Bollnäs sponsrar med (TACKAR).
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Läste det lite fort, han åker alltså iväg på resan ikväll? eller ja.. fattar inget.. kanske dags att gå o lägga sig?Pontus skrev:Du menar hur många han sett de senaste 3 min?tehjimos skrev:00:03 och inget än? Suttit o väntat med spänning i flera timmar ju!leiflodde skrev:Ganska stort spann på gissningarna och om några timmar 24:00 stänger jag mottagningen och gissningsleken börjar och priset är en mini SuC som Bjelke Bollnäs sponsrar med (TACKAR).
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
instagram.com/tehjimos
Model XP90D -17 (SÅLD)
instagram.com/tehjimos
Nu är tråden igenomläst grundligt och jag förstår allting nu, nu är det dags att sova!tehjimos skrev:Läste det lite fort, han åker alltså iväg på resan ikväll? eller ja.. fattar inget.. kanske dags att gå o lägga sig?Pontus skrev:Du menar hur många han sett de senaste 3 min?tehjimos skrev:00:03 och inget än? Suttit o väntat med spänning i flera timmar ju!leiflodde skrev:Ganska stort spann på gissningarna och om några timmar 24:00 stänger jag mottagningen och gissningsleken börjar och priset är en mini SuC som Bjelke Bollnäs sponsrar med (TACKAR).
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
instagram.com/tehjimos
Model XP90D -17 (SÅLD)
instagram.com/tehjimos
54
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Fick jag göra om gissningen skulle jag gissa på lagom många.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Lämnar Lödde imorse och då stod det en och laddade och nu på andra stationen lite norr om Berlin såg vi den andra Tesla. Finns det inga sålda i Tyskland?
I Tyskland finns det nog nästan fler superchargers än (tyskreggade) Teslor.leiflodde skrev:Lämnar Lödde imorse och då stod det en och laddade och nu på andra stationen lite norr om Berlin såg vi den andra Tesla. Finns det inga sålda i Tyskland?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Kom ihåg att även om du har autopiloten påslagen så måste du titta ut och räkna andra Teslorleiflodde skrev:Lämnar Lödde imorse och då stod det en och laddade och nu på andra stationen lite norr om Berlin såg vi den andra Tesla. Finns det inga sålda i Tyskland?

Ingen bra start det här för mig.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Tänkte jag skulle ge ett lite halvtids resultat på gissningsleken hur många Tesla man ser på vägarna och vi har nu parkerat i Teslaland men kan tyvärr ej ladda på detta hotell
Men finns på parkeringen i Pula samt en stor marina så det bör lösa sig.
Nedan har jag lista det jag och min fru noterat och visst kan missat någon när man som oftast är tvungen att koncentrera sig på vägen tunnlar samt höga staget i alperna.
Men vi har ett halvtidsresultat:
Lödde SuC 1
På vägen mellan 0
Süderholz SuC 0
På vägen mellan 0
Herzsprung 2
På vägen mellan 0
Nempitz 1
På vägen mellan 0
Münchberg-Nord 2
På vägen mellan 0
Irschenberg 5
På vägen mellan 2
Salzburg 3
På vägen mellan 1
Villach 3
På vägen mellan 1
Kozina 0
Mellan 0
Pula 0
På vägen mellan 1 st röd svensk reggad.
Senj 0
Zadar 0
Totalt blir det 21 st på en sträcka av ca 150 mil ungefär samma antal som jag ser en helgdag när jag passerar lödde några ggr.
Nu i Zadar totalt 22 st
Men så ser det ut så lycka till!

Nedan har jag lista det jag och min fru noterat och visst kan missat någon när man som oftast är tvungen att koncentrera sig på vägen tunnlar samt höga staget i alperna.
Lödde SuC 1
På vägen mellan 0
Süderholz SuC 0
På vägen mellan 0
Herzsprung 2
På vägen mellan 0
Nempitz 1
På vägen mellan 0
Münchberg-Nord 2
På vägen mellan 0
Irschenberg 5
På vägen mellan 2
Salzburg 3
På vägen mellan 1
Villach 3
På vägen mellan 1
Kozina 0
Mellan 0
Pula 0
Senj 0
Zadar 0
Totalt blir det 21 st på en sträcka av ca 150 mil ungefär samma antal som jag ser en helgdag när jag passerar lödde några ggr.
Nu i Zadar totalt 22 st
leiflodde skrev:Tänkte jag skulle ge ett lite halvtids resultat på gissningsleken hur många Tesla man ser på vägarna och vi har nu parkerat i Teslaland men kan tyvärr ej ladda på detta hotell![]()
Lödde SuC 1
På vägen mellan 0
Süderholz SuC 0
På vägen mellan 0
Herzsprung 2
På vägen mellan 0
Nempitz 1
På vägen mellan 0
Münchberg-Nord 2
På vägen mellan 0
Irschenberg 5
På vägen mellan 2
Salzburg 3
På vägen mellan 1
Villach 3
På vägen mellan 1
Kozina 0
Mellan 0
Pula 0
Senj 0
Zadar 0
Nu i Zadar totalt 22 st
Påväg hem just nu tog även lite nationaliteter på de jag ser.
Senj 0
På väg mellan 1 (SLO)
Ljubliana 1 (N)
På väg mellan 0
Villach 3 (DK) (N) (CH)
På väg mellan 3 st
Chiwmsee 3 (A) (B) (D)
33 st totalt än så länge.
Milpoldtet 0
Nepitz 1 (D)
Wiltstock 4 3 (DK) 1 (D)
Färjeläget Rostock-Gedser 1 en svensk körde av nya fronten RUR...
Norre Alslev 2 (DK)
Totalt nu 41 st
Senast redigerad av leiflodde, redigerad totalt 2 gång.
Vi har nyss varit på en 600mils resa.. över 10 dagar. Vi har sett över 100 Teslor.
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
instagram.com/tehjimos
Model XP90D -17 (SÅLD)
instagram.com/tehjimos
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Har vi ett slutresultat i den här tävlingen ännu?
Eller är ni ff ute och spanar?

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Fortfarande ute på tur just nu Nempitz Tyskland och bara 1 Tysk här som laddade.Bjelke skrev:Har vi ett slutresultat i den här tävlingen ännu?
Nästa gång skall jag nog räkna lastbilar....
Vi tar Rostock-Gedser hem och förvänta mig ett 20 tal genom Danmark.
Du kommer nog minst fördubbla antalet spottningar i Danmark. Om alla norska Teslor som åker på E6:an här i Sverige tar sig ner till Danmark så får du räkna med att du ser en hel del.leiflodde skrev:Fortfarande ute på tur just nu Nempitz Tyskland och bara 1 Tysk här som laddade.Bjelke skrev:Har vi ett slutresultat i den här tävlingen ännu?
Nästa gång skall jag nog räkna lastbilar....
Vi tar Rostock-Gedser hem och förvänta mig ett 20 tal genom Danmark.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Såhär blev gissningsleken i detalj.
Lödde SuC 1
På vägen mellan 0
Süderholz SuC 0
På vägen mellan 0
Herzsprung 2
På vägen mellan 0
Nempitz 1
På vägen mellan 0
Münchberg-Nord 2
På vägen mellan 0
Irschenberg 5
På vägen mellan 2
Salzburg 3
På vägen mellan 1
Villach 3
På vägen mellan 1
Kozina 0
Mellan 0
Pula 0
Senj 0
Zadar 0
Senj 0
På väg mellan 1 (SLO)
Ljubliana 1 (N)
På väg mellan 0
Villach 3 (DK) (N) (CH)
På väg mellan 3 st
Chiwmsee 3 (A) (B) (D)
Milpoldtet 0
Nepitz 1 (D)
Wiltstock 4 3 (DK) 1 (D)
Färjeläget Rostock-Gedser 1 en SVENSK RUR... körde av, Nya fronten
Norre Alslev 2 (DK)
På väg mellan 8
Löddeköpinge 2
Totalt 51 st blev det totalt och grattis till Värnamo.
En del mötande kan ha glömts av tunnel, buskage osv så man ej kunna se alla ordentligt men så noterade vi de vi såg. OPS resultatet kan ej överklagas.
Nu körde vi östra delarna av Europa och övertygad om att genom västra delarna skulle resultatet blivit betydligt fler.
Tackar för era gissningar iallafall.
Lödde SuC 1
På vägen mellan 0
Süderholz SuC 0
På vägen mellan 0
Herzsprung 2
På vägen mellan 0
Nempitz 1
På vägen mellan 0
Münchberg-Nord 2
På vägen mellan 0
Irschenberg 5
På vägen mellan 2
Salzburg 3
På vägen mellan 1
Villach 3
På vägen mellan 1
Kozina 0
Mellan 0
Pula 0
Senj 0
Zadar 0
Senj 0
På väg mellan 1 (SLO)
Ljubliana 1 (N)
På väg mellan 0
Villach 3 (DK) (N) (CH)
På väg mellan 3 st
Chiwmsee 3 (A) (B) (D)
Milpoldtet 0
Nepitz 1 (D)
Wiltstock 4 3 (DK) 1 (D)
Färjeläget Rostock-Gedser 1 en SVENSK RUR... körde av, Nya fronten
Norre Alslev 2 (DK)
På väg mellan 8
Löddeköpinge 2
Totalt 51 st blev det totalt och grattis till Värnamo.
En del mötande kan ha glömts av tunnel, buskage osv så man ej kunna se alla ordentligt men så noterade vi de vi såg. OPS resultatet kan ej överklagas.
Nu körde vi östra delarna av Europa och övertygad om att genom västra delarna skulle resultatet blivit betydligt fler.
Tackar för era gissningar iallafall.
Hur vanligt är det att se en Tesla?

Äntligen nån vinst
Något att glödjas åt i bristen på referrals
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Grattis!!e5m1r skrev:
Äntligen nån vinst
Något att glödjas åt i bristen på referrals

PM med adress så kommer det en miniSuC på posten

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18