Riktigt bra erbjudande från Tesla på 60/60D

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Riktigt bra erbjudande från Tesla på 60/60D

Inlägg av danni »

Jag får tacka alla som använt min referralkod, men eftersom jag nått taket på 5 referrals nu så verkar den inte vara brukbar längre. Nu får ni hitta någon annans kod istället :)
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
vigge50

Inlägg av vigge50 »

danni skrev:
Jag får tacka alla som använt min referralkod, men eftersom jag nått taket på 5 referrals nu så verkar den inte vara brukbar längre. Nu får ni hitta någon annans kod istället :)
Grattis, kommer du åka till invigningen av Gigafactory?
Användarvisningsbild
eric
Teslaägare

Inlägg av eric »

Jag vill slå ett slag för Sondell för er som eventuellt ska beställa. Han har skrivit mycket bra om Tesla på sin blogg tesla.sondell.biz. Hans kod är http://---

Han fick precis en referral från mig när jag gjorde min beställning då Danni som jag lovat den redan maxat ut. 8-)
Röd Model S 60 75 facelift - 19" fälgar, AP2, soltak, skinnsäten och köldpaket.
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

danni skrev:
Där rasslade det till! Grattis! Jag har inte en enda än så min kod kommer funka ett bra tag till... ;) http://---

Nu är det bara drygt en dag kvar av restvärdeskampanjen på 60(D). Jag hann själv tänka tanken om jag skulle beställa en 60D (visst, jag har en 85D nu, men jag är lite purken för det verkar som leasingbolaget lurat mig på 2000 kr per månad...)
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
Johnalm
Teslaägare

Inlägg av Johnalm »

Jag beställde en i sista stund, känner för att byta ut min nuvarande då längtan efter framförallt AP har blivit för stor 8-)

Istället för min S85 Classic blir det nu en S60D med AP, luftfjädring, pano, nextgen, köldpkt, premiuminteriör. Blå med beige klädsel, men kan komma att ändras.

Fördelar med ny bil: AP, lägre leasingkostnad för bolaget. Nackdel: betydligt högre förmånsvärde och eventuell förlust ekonomiskt sett till andrahandsvärdet ;)

Nu är frågan vad min nuvarande bil kan inbringa? Årsmodell 2014 (maj). Dåtidens teknik- och interiörpaket (dvs i stort sett allt utom AP i teknikväg), dubbelladdare, luftfjädring, RWD, grönmetallic (Opticoat Pro+) med beige klädsel och ljust tak, panoramatak. Bilen har gått strax under 5000 mil och servats som den ska. Ny DU 2016. Företagsleasing, så går att överta eller leasa på nytt.

Inväntar inbytesoffert från Tesla och gissar på ca 700-750 tkr, vad anser ni är en lämplig prisnivå privat?

Nu är det bara att vänta på nya bilen, leverans planerad i september!
image.jpeg
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Användarvisningsbild
lem
Teslaägare

Inlägg av lem »

Jag har varit inne på att köpa beg s85 men de ligger orealistiskt högt. Skillnad mellan S60 och beg S85 "Bettan" för ~700' m lull-lull är orealistiskt liten, känns det!

Även om erbjudandet kring S60 m 55 % restvärde är "bra" så är 0,45x 820' /3år VÄLDIGT mycket pengar. Jag har redan separationsångest för de 17' som jag betalade in i går....

Vi får se, jag har 2 veckor på mig att nyktra till o backa. Jag skall räkna nu:

Leaf 3,6' i utebliven betalning per månad är ungefär samma som s60 avgift på ca 5,8' eller hur!?
Merca säljes (hade ändå stått oanvänd, vem vill köra surmerca om S60 står på gården) och går in som handpenning så dessa pengar "känns ej".

Mao nollsummespel! Logiskt eller hur?
Hälsningar
Lars

MY 4WD privatleasad för att ersätta ”Bettan”. Hon (MS 75) fungerar numera oklanderligt och fri el är fantastiskt. Min sjunde elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric och Nissan Leaf 24.
Användarvisningsbild
lem
Teslaägare

Inlägg av lem »

Valde luft, silver, Ng o tak efter mkt fundering.
Tak -> takräcke möjligt
Luft -> skogsvägar
Silver -> tvätta inte min grej
Ng -> rekommendation här på forum, lite tveksam...

Skall fundera lite till, har två veckor på mig....
Hälsningar
Lars

MY 4WD privatleasad för att ersätta ”Bettan”. Hon (MS 75) fungerar numera oklanderligt och fri el är fantastiskt. Min sjunde elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric och Nissan Leaf 24.
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

Om tvätt inte är din grej välj midnight silver har den själv och är skit nöjd
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare

Inlägg av themax »

danni skrev:
... och jag gratulerar alla som tryckte på avtryckaren för beställning. För mig (som var oerhört nära att trycka själv) föll det på att vi ännu är väldigt beroende av att den bil vi har i hushållet har dragkrok. Och vi skaffar inte en bil till bara för det. Det blir att vackert vänta några år till. Men som sagt; Grattis till alla som beställt. Tror att det varit en lyckad kampanj för Tesla, även om den hade varit extremt osynlig för alla om inte danni luskat fram detaljerna. De nya fälgarna är välförtjänade!
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av danni »

Apropå referralkoder så tycker jag ni ska använda zoidbergs framöver :) Här: http://---

Kampanjen med restvärdet tog slut idag men de erbjudanden som ligger kvar är fortfarande riktigt bra, och rabattkoderna funkar i två veckor till.
Användarvisningsbild
Zoidberg
Teslaägare

Inlägg av Zoidberg »

Vadan detta? Har jag förtjänat en sådan promotion Danni!?

Kan ju passa på då, att berätta att även om garanterade restvärdet sjunkit med 4% sedan igår, så kortar bilen fortfarande lika mycke (eller lite).

Man har fortfarande samma värde i bilen, nu såsom om 4-5år. Bara det att Tesla garanterar inte att köpa tillbaka bilen för fullt lika många kronor som dom gjorde för 24h sedan.

Observera att restvärdesgarantin även gäller 90D

/Olle
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av danni »

Zoidberg skrev:
Vadan detta? Har jag förtjänat en sådan promotion Danni!?
Klart du har! Du har ju hjälpt till med research och kontakter med Tesla och alltihopa. Inte mer än rätt att jag skickar vidare folk till dig nu när jag har slut på referrals.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av danni »

Goda nyheter! Jag har fått insiderinformation från Tesla om att erbjudandena med bättre restvärden än vanligt har förlängts till nästa fredag, den 8:e. Erbjudandet verkar ha blivit väldigt populärt, men jag tror de insett att de nådde ut med det lite sent, och därför vill förlänga det.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare

Inlägg av Remuz »

4% på en bil för 800k är ju 32k i minskad riksexponering. Det blir 889kr/mån i mindre kostnad på lånet innan ränta är påräknad.
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
Användarvisningsbild
eric
Teslaägare

Inlägg av eric »

danni skrev:
Goda nyheter! Jag har fått insiderinformation från Tesla om att erbjudandena med bättre restvärden än vanligt har förlängts till nästa fredag, den 8:e. Erbjudandet verkar ha blivit väldigt populärt, men jag tror de insett att de nådde ut med det lite sent, och därför vill förlänga det.
Kul! Ja dom lät nästan lite stressade och överväldigade över att så många ville beställa 60(D) förra veckan när jag pratade med dom.
Dom uppskattade även denna community och all draghjälp försäljningen fick härifrån.
Röd Model S 60 75 facelift - 19" fälgar, AP2, soltak, skinnsäten och köldpaket.
vigge50

Inlägg av vigge50 »

eric skrev:
danni skrev:
Kul! Ja dom lät nästan lite stressade och överväldigade över att så många ville beställa 60(D) förra veckan när jag pratade med dom.
Dom uppskattade även denna community och all draghjälp försäljningen fick härifrån.
Låter riktigt bra, då kanske vi får se ett nytt månadsrekord i september som är den prelemnära leveransmånaden vid beställning nu och slutet av kvartalet :D
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Kanske dags att sälja LEAF:en och köpa en 60:a som andra bil nu då :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Bogge

Inlägg av Bogge »

Ny på forumet och snart nybliven Tesla ägare :)

Slog också jag slag i sak och la en beställning innan 1/7, har drygt en vecka kvar innan orden låses. Men har börjat fundera på att stiga upp till 90D istället för 60D
Frågan är dock, är den ca 193 000ggr bättre? (kr)
Är det värt en prisökning på ca25%?

Ca 15mil mer / laddning och 1 sekund kvickare i väg till 100?

Övrigt tog jag NG säten, sollucka, vanlig vit, AP, samt tvek på premium paket (?)

Kommer ha bilen som förmånsbil

Måste också säga kanonbra forum, har läst många inlägg som hjälpt en stackars fossilbilsägare som nu blir med Tesla, tack! / Joakim
Model Y Vit Perfomance -22
Model X Blå Perfomance -19
Model S Vit P100D -17
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Välkommen!

193 000 gånger bättre är den nog inte :)

Men det beror helt på ditt körmönster om den är värd det eller inte. Är bilen mest en pendelbil och några långresor per år på semester eller längre tjänsteresor inom superladdarland så räcker nog 60 gott och väl. Det innebär lite längre och kanske oftare stopp, men det kan det kanske vara värt om det är sällan.
90 är bra att ha om man ofta kör långa sträckor där det inte finns superladdare, eller att man helt enkelt kör väldigt långt ofta, och slipper ett laddstopp om dagen då för att man kan ladda mer t ex över natten. Eller om man vill ha den extra prestandan.

Tänk på att du kan öka din 60 till 75 i efterhand också, så nästa steg är inte 90.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Jag skulle säga nej det är inte värt 200kkr extra. Tänk på att en 60 som den ser ut idag alltid kan laddas till 100% både hemma och på SC så i praktiken handlar det inte om några 15 mil i skillnad. Det kan faktiskt bli så lite skillnad som 4mil om man tittar på EPA cykeln, mer rättvisande, och räknar med att 90 bara laddas till 80%.
Men man måste analysera hur man kör själv. Händer det ofta att man kör runt i 30+mil utan tillgång till SC så är det ett alternativ med 90 för att klara resan.
Användarvisningsbild
+46
Teslaägare

Inlägg av +46 »

För vissa som kör långa sträckor ofta, speciellt där det är glest med Supercharger så kan ett större batteri vara viktigt, men för de flesta så räcker 60 kW mer än väl.
När jag beställde min 85D (januari 2015) så kostade den ungefär lika mycket som dagens 60D och hade en utlovad prestanda på 5,6 sek 0-100, vilket jag då tyckte var helt ok. Jag har bara laddat den en handfull ggr på Supercharger under drygt ett år och aldrig haft mindre än 7 - 8 mil kvar i batteriet.
Installerat 13,2 kWp solceller
Bogge

Inlägg av Bogge »

Tack för input!
Fick låna en P90DL över kvällen av Tesla. Nu är valet minstsagt 90D. Jösses vilket drag i P90
Men budgeten räcker inte till mot P90, förmånsvärde på 14'kr/mån!

Ses i september på vägran :)
Model Y Vit Perfomance -22
Model X Blå Perfomance -19
Model S Vit P100D -17
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

Restvärdeskampanjen är förlängd igen! Gäller till på fredag för S60, 60D och 90D. Använd gärna min länk för 8000 rabatt: http://---
Användarvisningsbild
thomas76
Teslaägare

Inlägg av thomas76 »

Om det varjefall kunde vara 10% billigare istället för 1%. Men det är ju bättre än inget :D
Model S 75 2017 (corked) AP3 FSD
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

thomas76 skrev:
Om det varjefall kunde vara 10% billigare istället för 1%. Men det är ju bättre än inget :D
Ja, visst är det så. Och den extra förmånliga restvärdesgarantin just nu gör ju att man blir sugen även om man har en Tesla redan... (Faceliftad 90D, ja tack!) Ehum. Hjälp! :shock:
Skriv svar