Högt slitage SuC infracity...

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare

Högt slitage SuC infracity...

Inlägg av Leo »

Sitter och laddar just nu. ALLA 6 handtagen har plastbitar borta runt själva anslutningsstiften, minst 3st går inte att hänga upp i hållaren, en är kabelns hölje rejält skadad. Tittar man på handsken på alla ser man att de legat på asfalten ofta med tanke på skrapmärken osv. Hmmm är det för att den här används så ofta? Ovana taxichaufförer eller brukar det se ut så här på andra ställen med högt tryck (Norge?)? Tycks inte ha sett det någon annan stans på de 15mån jag kört. Ska nämna det på SC då jag är på väg dit nu.

Försökte lägga upp bilder här men förstår inte riktigt hur jag ska göra.
Renault R5 beställd, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare

Re: Högt slitage SuC infracity...

Inlägg av apkungen »

De slits visst rätt snabbt. Har sett många slitna kablar från Björn nylands videoar. SuC upplands väsby används nog nästan 10ggr mer än snitt SuC i Sverige.

Gällande bilder tryck på ladda upp bilaga, tryck på välj fil, tryck på ladda upp. Så gör du med en fil iaf. Med flera blir det lite krångligare men du listar nog ut det :). Eller så kan du använda den bildtjänst som igmur och länka in bilderna. Så brukar jag göra om jag har många bilder
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare

Inlägg av Jocce »

Noterade samma sak där när jag laddade för någon vecka sen.

Generellt tycker jag upphängningsanordningen (lilla plastpluppen som skall hålla kabeln på plats i SuC:en) känns alldeles för liten/klen.
Men det är väl någon magnet med? Känns så iallafall.

/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Användarvisningsbild
alset srotom
Teslaägare

Inlägg av alset srotom »

Jag har också noterat att anslutningsstiften ibland är i dåligt skick vid vissa SuC.
Ser ut som plasten smält runt själva stiften.
Misstänker att det beror på att det inte riktigt är bra kontakt i stiften så det sker värmeutveckling istället.
Vill du ha 8000:- rabatt vid köp av Model S & X skicka PM!
Användarvisningsbild
TeslaMartin
Teslaägare

Inlägg av TeslaMartin »

Lika på många SuC, Sillekrog, Ödeshög m.fl. Speciellt då på "den populäraste stolpen".

Handtagen verkar ramla i backen ganska ofta, alltid slagmärken och spår av markkontakt och som oftast trasig plast runt stiften. Har inte sett just smält plast men ofta avslagen/avbruten plast.

Och håller med om att lilla plastpluppen som handtaget skall hängas upp på känns slitet/är för litet. Speciellt på vintrarna när kabeln är stel är det svårt att få tillbaka handtaget på pluppen. :?
Skriv svar