- I norr, både i Finland och Sverige, finns motorvärmaruttag nästan överallt. Så oftast kan man lösa laddning över natten om man frågar snällt. Alla vi såg var säkrade till 16 A.
Mycket intressant! Jag trodde de flesta motorvärmaruttag var 6A med irriterande timer = oanvändbara.
Tack för den trevliga rapporteringen. Fina bilder
Nu kan jag åka till jobbet och bearbeta en kollega som säger att han inte skaffar elbil eftersom han inte kan åka till stugan med den. Det går visst det!
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- I norr, både i Finland och Sverige, finns motorvärmaruttag nästan överallt. Så oftast kan man lösa laddning över natten om man frågar snällt. Alla vi såg var säkrade till 16 A.
Mycket intressant! Jag trodde de flesta motorvärmaruttag var 6A med irriterande timer = oanvändbara.
Nu var det ju bara en handfull vi testade, så inte något tillräckligt statistiskt underlag. Det finns säkert klenare uttag också.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Tack för den trevliga rapporteringen. Fina bilder
Nu kan jag åka till jobbet och bearbeta en kollega som säger att han inte skaffar elbil eftersom han inte kan åka till stugan med den. Det går visst det!
Det som är svårt att nå är i princip bara norra Norrlands inland. Och egentligen inte svårt, men det tar tid, då man får köra genom Norge eller långsamladda för att komma dit.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS